Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2002 (Anul 14, nr. 3699-3724)

2002-04-16 / nr. 3712

Actualitate Iubitorii de drumeții montane s-au reunit la Timișoara Iubitorii de drumeții s-au reunit, Montan Caransebeș și de Ticu mare, vor fi analizate, prin interiori, la Casa "Adam Müller Lăcătușu, președintele Clubului mediul unor materiale filmate și Guttenbrunn" din Timișoara, în Montan Român. De asemenea, cei fotografiate, expedițiile "Laponia cadrul primelor acțiuni desfășurate doi vorbitori au prezentat și docu- 2002" și "Alaska - ultima fronsub genericul "Zilele Muntelui",momentatul video "Himalaya Karake tieră". Mâine, de la ora 17, Triu infestare aflată la prima ediție. Cei rim - 10 ani. Primul 8000 pentru Lăcătușu va susține conferința prezenți au admirat o expoziție de România. Broad Peak (8047 m) - "Everest-prima ascensiune rom-echipament sportiv și de alpinism 1992" și numeroase diapozitive leganească", urmată de discuții pe teme și au ascultat comunicarea "Alpițe de această expediție. Evenimentele montane. La ora 18,30 va fi pionismul românesc. Palmares și pre- dedicate expedițiilor montane vor redat filmul documentar "Absoniecte de viitor", susținută de Cornel continua, azi, ora 17, cu prezentare Hargreaven, regina Everestului". Galescu, președintele Clubului de echipament sportiv, iar,în contr- SORIN PRECUP M jift . Ziarul nostru publica, în ediția din 8 aprilie a.c., un fotoreportaj despre FR FI FI I grămezile de gunoi din preajma Gării de Sud. Ca un lucru pozitiv, conducerea 111 al I Regionalei CF Timișoara a luat act de aspectele sesizate în materialul mai publicistic și ne-a remis un comunicat. Admițând că în zonă există multă Immizerie, directorul regional,domnul Iulian Ștefănescu, precizează,însă, |||| |||| că vina aparține proprietarilor locuințelor din apropiere, care nu își depozitează gunoiul în containere speciale. Regionala CF Timișoara va solicita sprijinul Primăriei timișorene, precum și Inspectoratului de Protecție a In Mediului, pentru reglementarea situației. Ne alăturăm și noi acestui demers. ■ S. FLORESCU \ 16 aprilie 2002 Anunț publicitare Pentru organizarea licitației publice deschise a concesiunii serviciului public de distribuție gaze naturale în comuna Sânmihaiu Român, județul Timiș 1. Concedent: Consiliul Local al comunei Sânmihaiu Român. 2. Sediul concedentului: Sânnmihaiu Român nr. 1, județul Timiș; 3. Obiectul concesiunii: serviciul public de distribuție a gazelor naturale în comuna Sânmihaiu Român; 4. Durata concesiunii: 49 de ani; 5. Caietul de sarcini și instrucțiunile privind organizarea și desfășurarea procedurii de concesionare pot fi studiate și achiziționate contra cost la sediul Consiliului Local al comunei Sânmihaiu Român, începând cu data de 15.04.2002; 6. Actele doveditoare privind calitățile și capacitățile ofertanților sunt: — licența de distribuție și furnizare provizorie, emisă de Autoritatea Națională de Reglementare în domeniul Gazelor Naturale (ANRGN) București pentru participarea la prezenta licitație. 7. Data limită de primire a ofertelor: 15.05.2002, ora 11; 8. Locul de primire al ofertelor: sediul Consiliului Local al comunei Sânmihaiu Român; 9. Ofertanții rămân angajați prin termenii ofertelor lor pentru o perioadă de 60 zile de la data depunerii ofertelor; 10. Deschiderea ofertelor se va face la sediul Consiliului Local al comunei Sânmihaiu Român, în data de 15.05.2002, ora 12. Relații, la fel. 294984. (1038) Renașterea Facultatea de Jurnalistică a Universității "Tibiscus" din Timișoara organizează ediția a III-a a concursului de mare succes "Viitorul jurnalist". Acesta se adresează tuturor, tinerilor, elevi sau absolvenți de liceu, care doresc să-și verifice vocația de jurnaliști. Concursul se desfășoară pe trei secțiuni: comentariu, interviu și reportaj; pentru fiecare secțiune se acordă câte trei premii și cinci mențiuni. Câștigătorii vor beneficia de reducerea cu 50 la sută a taxei de școlarizare, dacă vor deveni studenții facultății noastre. Celelalte premii și mențiuni vor consta din cărți apărute "Viitorul jurnalist" la Editura "Augusta". Textele cele mai reușite vor apărea integral în publicația "Tibiscus" a Facultății de Jurnalistică. Comentariile vor avea ca temă alt eveniment (politic, economic, social etc.) de actualitate, tratat dintr-un punct de vedere personal; interviurile vor fi luate unor persoane publice sau private, considerate demne de interes prin activitate, meserie sau mod de viață; reportajele se vor referi la realități cunoscute concurenților, de preferință din localitatea sau din zona de reședință a acestora. Materialele pentru concurs, de maximum zece pagini sau de cinci minute, în cazul în care sunt pe suport video ori magnetic, trebuie expediate, până în 1 mai 2002 (data poștei), pe adresa: 1900 Timișoara, Universitatea "Tibiscus”, Facultatea de Jurnalistică, str. Alexandru Lazăr, nr. 4-6, camera 410. Pe plic se vor menționa: Pentru concursul "viitorul jurnalist". Materialele vor fi însoțite de un CV, precum și de adresa și de numărul de telefon la care se vor comunica rezultatele concursului. Pentru informații suplimentare, de luni până vineri, între orele 8 și 16, la tel. 056/194621 sau la e-mail. tibiscus jurnalistica@yahoo.com. (IU.) Agricultura va fi cea mai mare problemă a României în cadrul procesului de integrare în Uniunea Europeană, pentru rezolvarea acesteia fiind necesar ca Guvernul să adopte măsuri de dezvoltare a activităților agro-industriale din mediul rural, a declarat, ieri, prim-ministrul Adrian Năstase, în cadrul unei întâlniri cu membrii Clubului Elvețian Agricultura va fi cea mai mare problemă pentru integrarea în CIE de Presă. El a arătat că aplicarea, începând cu acest an, a programului SAPARD finanțat de Uniunea Europeană va permite dezvoltarea serviciilor din agricultură. "Dacă nu vom moderniza aceste activități, ne va fi foarte greu să intrăm în Uniunea Europeană", a spus Năstase. El a reamintit că Executivul intenționează să inițieze noi proiecte pentru relansarea producției de zahăr în România și pentru protejarea producătorilor interni, în concordanță cu reglementările internaționale și cu acordurile bilaterale în domeniu. "Deciziile din ultima perioadă, care au favorizat importul de zahăr, au determinat scăderea nivelului de producție al sfeclei de zahăr în România. Este necesar să rezolvăm această problemă, pe baza regulilor comerciale internaționale sau a acordurilor bilaterale,încheiate cu alte state", a mai spus Năstase. PflLflCE’ s 11 SRL Anunță intenția t • obținerii acordului * de mediu pentru "Amenajare interioară * și refacere fațadă » restaurant Palace" din Timișoara, Piața Victoriei nr. 2. I (1040) 4