Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2005 (Anul 17, nr. 4545-4569)

2005-01-15 / nr. 4556

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4556 - sâmbătă 15 ianuarie 2005 - 20 pagini - 6000 lei Intr-un recent interviu acordat unui ziar cu o largă răspândire națională, noul ministru al educației și cercetării,Mircea Miclea, vorbind de propriul ideal, a încheiat fraza în felul următor: Nu contează ce dirijez eu, echipa să cânte ce trebuie. Optica domnului ministru este de nota zece. Dar pentru o altă etapă istorică. Astăzi, lucrurile s-au schimbat. Dacă nu ești un dirijor bun (a se citi ministru), praful și pulberea se alege de orchestră. De la capul locului, ministrul Miclea calcă, apăsat, pe urmele mocirlite ale predecesorului său Athanasiu. Și el, ca și ministrul pesedist, are darul de a vorbi la superlativ de școala românească postdecembristă, fără însă a ține seama de realitățile din bănci, amfiteatre și de la catedre. Ca dovadă, mărețele obiective ale ditorial Orchestra domnului Miclea "cântă" fără dirijor programului de guvernare: finanțarea învățământului prin salarii și oportunități (?!),înființarea unei agenții și a unei direcții a calității învățământului, integrarea rapidă în procesul Bologna etc. etc. Sigur, aceste ținte nu sunt de neglijat, dar transpunerea lor în fapt presupune o anumită distanță în timp. Pentru învățământul românesc, prioritățile imediate sunt altele, pe care ministrul Miclea ori nu le cunoaște ori le nesocotește cu bună știință. Pe măsură ce ne integrăm (din ce în mai profund) în structurile Uniunii Europene, număde analfabeți români crește de la an la an. Astfel, de la o rată de abandon școlar de 1,8 la sută, în 2000- 2001, s-a ajuns, în anul următor, la 2,3 la sută, ceea ce în valoare absolută înseamnă o creștere de 14.421 analfabeți (de la 60.947 la 75.368). Oare s-a întrebat domnul ministru Miclea unde duce ascendența ratei de abandon școlar în condițiile politicii demografice catastrofale din România? Revenind la idealul domnului ministru Miclea, comparația Domniei sale nu numai că este depășită, dar ea este, în același timp, și păguboasă, pentru că nu se bazează pe o realitate existențială. Orchestra domnului Miclea de la Ministerul Educației și Cercetării trebuie să știe, în permanență, când, unde și de ce cântă. Tonul îl dă cel de la pupitru, nicidecum vioara întâi sau un oarecare mustăcios sau chelos de la percuție. IOAN DAVID Situația din Irak se agravează Revocarea lui Năstase Deputații PD se vor propune colegilor de la PNL, PUR și UDMR declanșarea procedurii de revocare a președintelui Camerei, Adrian Năstase, a declarat, ieri, liderul deputaților democrați, Cozmin Gușă, care a apreciat că procedura prin care a fost ales Năstase a fost neregulamentară. Timp de două zile, deputații democrați au dezbătut, la Predeal, propuneri de modificare a Regulamentului Camerei Deputaților, pe care urmează să le prezinte, la începutul săptămânii viitoare, liberalilor, precum și celorlalți parteneri de coaliție. "Le vom discuta și cu ceilalți colegi din PNL, UDMR, PUR și reprezentanții minorităților naționale, urmând să hotărâm împreună modalitatea în care vom susține public aceste modificări", a arătat Gușă. Potrivit lui Gușă, în privința revocării din funcție a președintelui Camerei Deputaților nu este nevoie de modificarea Regulamentului. (MEDIAFAX) Sub semnul lui Eminescu Tăriceanu, 53 de ani VREMEA, MAINE Timișoara -3/0 ° C- noros CURSUL VALUTAR 6 Lugoj -3/0 ° C- noros Arad -5/2X.- noros Reșița -3/0cC- noros Păgubiții Dacia, amânați