Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2005 (Anul 17, nr. 4545-4569)

2005-01-28 / nr. 4567

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4567 - vineri 28 ianuarie 2005 -16 pagini + programe TV - 6000 lei Experiența devastatoare pentru PNȚCD, în special, în urma eșecului guvernării CDR-iste din 1996-2000, când țărăniștii au acumulat întreaga mânie a electoratului pentru brambureala din țară, datorată unui Executiv incompetent și măcinat de contradicții interne, i-a făcut pe politicieni să rețină cel puțin o lecție: istoria se poate repeta în mediile politice din țară dar și printre populație, se observă tot mai pregnant faptul că acest guvern,are toate șansele să fie cel care va semna de cele mai multe ori în agenda eșecurilor. Bun strateg al liberalilor, dar și un gânditor pe termen lung, Valeriu Stoica știe că, la un astfel de insucces anunțat, liberalii sunt cei care se vor găsi, de această dată, în postura “ditorial Temerile lui Stoica țărăniștilor de acum cinci ani, și nimic nu-i va putea salva de la un prag dezastruos, în cazul în care nu au, din timp, pregătită "o bază de putere". Iar aceasta se poate realiza, în folosul PNL și pentru salvarea acestuia, numai prin fuziunea cu PD-ul, perdanții din Guvernul Tăriceanu disipându-și mai lesne eventuala nepricepere într-o formațiune politică mare, decât ar face-o în PNL- ul mic și aflat în plină transformare și democratizare. Astfel că, nevoia de PD este uriașă pentru liberali, dar nu și pentru PD-iștii aflați confortabil sub "umbrela Băsescu", ale cărui promisiuni electorale par a fi singurele ce prind deja contur: lupta anticorupție. Printre "•verile lui Stoica" mai este una, tot așa de greu de at ca și realizarea fuziunii cu PD, mai exact desprinderea conducerii PNL de imaginea guvernului, cu alte cuvinte uu Tăriceanu să fie liderul liberalilor, și nu un alt partid-stat să prindă contur pe scena României. Congresul liberalilor va trebui să decidă dacă partidul își va alege o echipă de conducere sau va fi vot uninominal. Mi se pare evident că pledoaria lui Stoica, pentru un vot uninominal pentru șefia PNL, înseamnă posibilitatea ca, în cazul unui eșec al Guvernului Tăriceanu, prea accentuat discutată de liderul liberal pentru a nu fi de luat în seamă, vinovăția să poată fi asumată de cineva anume, pentru evitarea culpabilizării întregului partid, și, normal, salvarea imaginii acestuia și chiar a viitorului său parlamentar, ELEONORA V. POPA Ceremonii de amploare la Auschwitz România a fost reprezentată de președintele Traian Băsescu Foștii demnitari, fără imunitate Guvernul a eliminat principiul imunității foștilor membri ai Guvernului pentru activitățile exercitate în timpul mandatului, printr-o ordonanță de urgență aprobată în ședința de ieri și care modifică Legea 115/1999 privind responsabilitatea ministerială. Măsura menționată a fost decisă prin modificarea articolului 24, alineatul 2 din Legea privind răspunderea ministerială. Acesta stipulează, în noua formă, că prevederile acestei legi privind procedura specială pentru declanșarea investigațiilor de natură penală nu se aplică foștilor membri ai Guvernului, în nici o situație. "Prin această procedură, foștii membri ai Guvernului pot fi cercetați fără nici o procedură sau aviz prealabil. Este un mijloc de creștere a transparenței instituționale", a afirmat ministrul Justiției, Monica Macovei, care a precizat că principiul eliminării imunității se va aplica inclusiv la nivelul foștilor secretari de stat. Continuare în pagina 3 Oaspeți... muzicali, la Timișoara Prăbușire la Iași VREMEA, MÂINE Timișoara -6/2 ° C- ninsoare CURSUL VALUTAR - 37.810 lei si 28.979 lei Lugoj -7 1 2X C- ninsoare Arad -7/2X- parțial noros I? Reșița -6/0 C- noros j Minte bolnavă, consecințe pe măsură Pagina 16