Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2005 (Anul 17, nr. 4777-4802)

2005-10-14 / nr. 4788

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 4788 - vineri, 14 octombrie 2005 -16 pagini+Programe TV - 60 bani (6000 lei) Plecarea Monei Muscă de la Ministerul Culturii și Cultelor, în vara acestui an, era,în ciuda afirmațiilor demisionarei, un categoric aranjament dublu, politic și personal. Dacă pe plan personal s-a reușit mișcarea, în plan politic nu s-a clintit nimic din Guvernul lui Tăriceanu, cu toată vechimea și notorietatea doamnei Muscă, printre liberali. A doua evadare dintr-un guvern tem, cea a ministrului clujean Miclea, creează, din nou, suspiciunea existenței unui aranjament politic prealabil, pus la cale de Băsescu și Miclea, preluat din zbor de foc, cu șah la Tăriceanu și repetarea „crizei Ciorbea" din 1997. Mai sintetic spus, s-au pus bazele dărâmării Guvernului Tăriceanu, o dată cu afirmația lui Boc, de miercuri, că nu va numi un alt ministru Editorial aranjament politic? până nu se vor onora promisiunile Alianței DA din campania electorală. Să fim sobri! Problema învățământului era doar un capitol din trilogia alianței de campanie. Promisiuni s-au făcut în toate domeniile, de la sănătate la administrație, de la agricultură la turism, de la integrare la apărare, de la social la...transporturi etc, iar lipsa banilor, în condițiile impunerii cotei unice, a catastrofelor naturale de după, nu este secretul pe care guvernanții îl află acum, la întocmirea Bugetului de stat pe 2006. Am căutat, pe toate site-urile existente, vechimea domnului Miclea în PD. Ei bine, acesta este, cu adevărat, un mare secret! Poți afla că s-a născut la Cioara, că este un psiholog renumit, că are o vastă experiență profesională, un scop de studii de autor și vreo opt studii colective, o grămadă de articole publicate și, evident, cartea celebră prin non-conformismul din tinerețe, dar nimic despre vechimea în PD. De ce mă interesa acest lucru în mod special? Ca să văd dacă alimentul, venit din timp îndelungat ca membru al Pi,, atașament față de partid și Băsescu, l-ar fi putut determina la o făcătură atât de murdară cum se vehiculează prin mediile politice, aranjament cu imense implicații pentru România! Sau să văd dacă nu cumva, pur și simplu, psihologul Miclea s-a com săturat să facă pe ministrul, slujbă care nici plăcută nu prea e, nici satisfacții nu prea aduce în plan profesional, nici prea mulți bani comparativ cu leafa de la Cluj, nici liniște și, când iese prost, nici notorietate... Dacă alții, cunoscuți maeștri ai urzelilor politice vor fi profitat de demisia "suprasaturatului ex-guvernant" Miclea, și vor forța un mat la Tăriceanu, este cu totul altă urâtă poveste! ELEONORA V. POPA Virusul gripei aviare a fost confirmat România nu își poate îndeplini obligațiile față de NATO Șeful Marelui Stat Major, Eugen Bădălan, a declarat, ieri, că România nu-și poate îndeplini obiectivele asumate de membru al NATO, sumele alocate MApN prin proiectul de buget fiind insuficiente onorării acestor obiective. "Proiectul de buget pentru 2006 este mai mic cu aproximativ 13% decât necesarul pentru ca obiectivele pe care România și le-a asumat să fie onorate", a precizat Bădălan. El a adăugat că, pe planificarea multianuală a NATO, România s-a angajat ca până în 2008 să asigure finanțare de 2,38% din PIB pentru armată, în timp ce proiectul de buget pentru 2006 asigură doar 1,85 % din PIB. Șeful Marelui Stat Major a menționat că nu se poate renunța la nici un obiectiv din cele asumate de către România, dar a apreciat că se pot renegocia termenele de realizare a acestor obiective. (MEDIAFAX) VREMEA: MAINE CURSUL VALUTAR 3,62 lei , 3,02 lei Timișoara 5/15^- ploaie Lugoj 5/14CC- ploaie Arad 5/15^- ploaie Reșița 3/14CC- ploaie Manifestare expozițională Pedepse drastice în dosarul FNI Baie de sânge, în sudul Rusiei