Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2005 (Anul 17, nr. 4803-4828)

2005-11-26 / nr. 4825

D BANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Drágán Nr. 4825 - sâmbătă, 26 noiembrie 2005 - 20 pagini - 60 bani (6000 lei) In perioada alegerilor prezidențiale, în focul aprins al bătăliei,pentru mult râvnitul tron de la Cotroceni, dascălii, de la mic la mare, de la orașe la sate, s-au trezit, în cutia lor poștală de acasă, cu o epistolă. De la cine credeți, nici că ghiciți, de la însuși Traian Băsescu. Un astfel de exemplar-document mi-a parvenit, mai zilele trecute, prin bunăvoința unei distinse profesoare de la un apreciat liceu timișorean. Ce credeți că scria Băsescu, la acea vreme, în scrisoarea adresată profesorilor? Interesant de știut pentru mersul de azi al învățământului românesc. După ce își motivează hotărârea de a candida la Președinția României, fruntașul de atunci al Partidului Democrat, spune: "nici o țară nu poate progresa dacă Educația Jstorial Amnezicul Băsescu și învățământul (nu întâmplător cu majuscule - n.a.) nu sunt considerate, și în fapte nu numai în vorbe, priorități naționale. Eu doresc să înfăptuiesc acest lucru!". Apoi, recunoaște deschis că învățământul românesc a cunoscut, în epoca postdecembristă, un dezastru nemaiîntâlnit, și de aici evidenta nemulțumire a cadrelor didactice: "școlile sunt insalubre, materialul didactic depășit, reforma în învățământ este incorectă, salariile sunt ridicole". De ce toate acestea? Ne clarifică tot candidatul la fotoliul prezidențial: "Eu cred că atunci când spuneți că sunteți nemulțumiți, spuneți, de fapt, că țara este condusă prost”. Și câtă dreptate a avut și încă are domnul Băsescu. Soluția? Evident, să i se acorde Cezarului ceea ce îi aparține: "un guvern, dacă dorește cu adevărat, poate găsi resursele necesare pentru a aloca învățământului ceea ce i se cuvine de drept. Cum a reușit Bulgaria, o țară mai modestă decât a íară. să aluce învățământului 6-7% din PIB?”. Și lingușeala președintelui de astăzi al României, dublată de o ipocrizie fără margini, nu se oprește aici, ea continuă fără pic de scrupule: "Astăzi, a fi profesor în România, este mai curând un motiv de compătimire decât un orgoliu. Așa ceva nu trebuie să se mai întâmple”. în continuarea epistolei, domnul Băsescu lasă să se înțeleagă că dacă va ajunge președinte " niciodată Educația (iarăși cu majuscule - n.a.) nu va mai fi «cenușăreasa» bugetului de stat". ...Și Traian Băsescu a ajuns, cu adevărat, la Cotroceni. Dar, amnezic... Nu-și mai aduce aminte de nici măcar o promisiune făcută în campania electorală. Ce păcat! Câte speranțe... Câte iluzii... IOAN DAVID Președintele și-a găsit informator Restricții pentru România La importurile de carne de pasăre Uniunea Europeană menține restricțiile pentru România la importurile de carne de pasăre provenite din șase județe din estul țării, dar va suspenda măsurile pentru celelalte regiuni la 1 decembrie, informează Autoritatea Națională Sanitară Veterinară și pentru Siguranța Alimentelor (ANSVSA). Direcția Generală pentru Sănătatea Consumatorului din cadrul Comisiei Europene a informat, în data de 24 noiembrie, ANSVSA și Ministerul Agriculturii despre relaxarea măsurilor vizând importul de carne de pasăre din România în UE, potrivit unui comunicat al Autorității. Restricțiile vor fi menținute pentru județele Tulcea, Constanța, Galați, Brăila, Ialomița și Călărași, în același timp, este menținută interdicția la importul de păsări vii din România. UE a suspendat, la mijlocul lunii octombrie, importurile de produse avicole din România, după apariția unor cazuri de infectări ale păsărilor cu virusul gripei aviare. (MEDIAFAX) VREMEA: MÂINE Timișoara 0/12^— parțial noros CURSUL VALUTAR [€ 3,65 lei Iff 3,11 lei Arad 0/11 — vânt puternic Politică și literatură Trofeul Carpați, la Timișoara Italia, paralizată de greve