Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2006 (Anul 18, nr. 4852-4876)

2006-01-28 / nr. 4874

BANATE ANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 4874 -sâmbătă, 28 ianuarie 2006 - 20 pagini - 60 bani (6000 lei) Se spune că, pentru „unul dus cu pluta", doi și cu doi fac întotdeauna cinci, dar se simte foarte bine. Pentru un tip stresat, însă, doi cu doi fac, ce-i drept, patru, dar de fiecare dată acest lucru îl enervează la culme. Nu de mult, citeam rezultatul unei analize tăcute de câțiva medici psihiatri, în care se afirma că nouă români din zece sunt... stresați. La început, am fost bulversat, dar, după o scurtă judecată la rece, mi-am dat seama că procentul este chiar bun față de adevăratele drame prin care trece, zilnic, țara noastră. Totul începe chiar în data de 2 ianuarie, seara, când constați că ai rămas, practic, fără bani, pentru că Sărbătorile de larnă ți-au scobit adânc și fără milă în buget. Așadar, nu ai altceva de făcut decât să aștepți cu înfrigurare următoarea leafă, că până la bonuri mai e Editorial Profesioniștii stresului cale lungă. Dar uiți de toate, când auzi că asupra României s-a abătut un puternic val de aer polar. Parcă niciunde pe această planetă geml nu lovește mai cumplit decât la noi. Cel puțin așa reiese din buletinele de știri, unde vezi doar personaje înfofolite, cu două paltoane, patru fulare și două căciuli, care îți explică pe înțelesul tău că ispășim pedepse divine și că așa frig nu a mai fost de când lumea. Trece gerul, iar pietrele necrăpate încep să o ia la vale, o dată cu temutele torente, de zici că-i prăpădui pe Pământ. Iar pentru unii chiar este, pentru că apele duc cu ele și câteva agoniseli de-o viață, care se dovedesc a fi, în destule cazuri, o capră, niște găini, eventual și un porc, care au avut proasta... inspirație să trăiască pe lângă o gospodărie hâdă. Ne revenim puțin în Săptămâna Mare, dar nu pentru multă vreme, căci arșița verii trage mereu puternice semnale de alarmă. în fiecare seară, urmărești cu năduf, din fotoliul telespectatorului, oameni leșinați, buhăiți și arși de soare, transpirați de mama focului, care peste zi au sfidat termoș ” ",rele și, înarmați cu o sticluță de sfert și un evantai, a făcut de lucru prin urbe. Până la urmă, tentezi cumva și vara. Vine toamna, însă, cu alte transpirații, cu eterna alergătură după castraveți și legume mai ieftine, după cartofi și gogonele, pentru a-ți ticsi o boxă despre care, abia mai târziu, descoperi că a făcut igrasie. Deci, cum să nu fii stresat, într-o țară în care totul se trăiește la intensități extreme, iar seara,în loc de relaxare, afli despre zeci de crime, accidente, scumpiri, viruși și perspective mai sumbre decât prezentul. Anul se încheie, mereu, cu urări de și mai bine, iar când duci mâna în buzunar, pentru o scurtă încălzire, dar și de portofel, pe care, din știutele motive, nu-1 deschizi la final de an, pentru că îți rezervi „plăcerea" pe 2 ianuarie, când o iei iar de la capăt... OCTAVIAN ROȘA Călătorești liber doar respectând legea Noile condiții de trecere a frontierei intră, mâine, în vigoare Pagina 13 Proiect major pe agenda României Ministrul de externe Mihai Ungureanu a cerut Adunării Parlamentare a Consiliului Europei de la Strasbourg, sprijin pentru înființarea euroregiunii Mării Negre, afirmând că acesta este "un proiect major pe agenda României", în calitate de președinte al Comitetului de Miniștri al CoE. "Aș vrea să subliniez că înființarea euroregiunii Mării Negre este un proiect major pe agenda noastră și sunt încrezător că membrii APCE vor acorda acestui proiect același sprijin pe care l-au oferit și pentru crearea euroregiunii Adriaticii". El a spus, de asemenea, că organizația paneuropeană este "foarte implicată în deschiderea de noi proiecte de cooperare", printre care a inclus și această inițiativă, pe care a calificat-o drept "interesantă și oarecum «exotică»". România și-a anunțat deja disponibilitatea de a susține activ propunerea Congresului Puterilor Locale și Regionale de lansare, în primăvara 2006, a euroregiunii Mării Negre. Această structură ar urma să fie un forum de consolidare a cooperării între comunitățile locale prin interconectarea lor la o rețea regională și ar trebui să includă, în afara statelor riverane, Grecia, Armenia și Azerbaidjan. (MEDIAFAX) La cules de lalele, în grupa G VREMEA, MAINE Timișoara -5/4PC— parțial noros BlHGS33BH Arad -5/3 T- parțial noros -7!AX.- soare CURSULVALUTAR € 3,62lei [Șl 2,97lei Norme de igienă alimentară Prizonieri în arșița Kremlinului P