Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2006 (Anul 18, nr. 5135-5157)

2006-12-04 / nr. 5136

Sumar Leul mușcă tare din valută Pagina 4 Polițiști români, medaliați de ONU Pagina 5 De la Brestovăț r ec cu traista-n băț Pagina 6 Piața neagră a laptelui alb... Pagina 7 Situația din Filipine atinge cote dramatice Pagina 20 O SUPEROFERTÄ CE NU TREBUIE RATATA! Sparg conservatorii Guvernul? Biroul Politic al PC a decis, ieri, retragerea imediată a reprezentanților formațiunii din Guvern și trecerea în opoziție, toți reprezentanții partidului din Executiv urmând să își prezinte demisia. Consiliul Național al PC, convocat de președintele Dan Voiculescu și-a început lucrările, ieri, cu prezentarea Rezoluției Biroului Politic al formațiunii, privind ieșirea imediată de la guvernare, textul fiind citit de la prezidiu de către deputatul Daniela Popa. Rezoluția PC privind retragerea de la guvernare a fost votată cu unanimitate de voturi de membrii Biroului Politic, mandatat, în luna iunie a acestui an, de către Consiliul Național să ia această decizie, în cazul în care nici una dintre propunerile parlamentare ale PC nu va fi adoptată de către partenerii de guvernare. Potrivit rezoluției PC, s-a decis retragerea imediată a reprezentanților formațiunii din Guvern și trecerea în opoziție, în acest sens, toți reprezentanții partidului din Executiv urmând a-și prezenta demisia. PC a mai decis intensificarea dialogului politic și a eforturilor parlamentare pentru trecerea inițiativelor PC în forul legislativ și susținerea în continuare, din Parlament, a tuturor proiectelor care vor contribui la stabilitate politică, dezvoltare economică și integrare europeană. Decizia privind ieșirea de la guvernare a fost luată, potrivit Rezoluției, ținându-se cont de "grava criză politică creată de președintele Traian Băsescu, PD și Theodor Stolojan, cu atac direct asupra premierului și a PNL", și "considerând îndeplinirea obiectivului pentru care a acceptat să intre la guvernare, anume stabilitatea politică, și integrarea europeană". După citirea Rezoluției, reprezentanții PC în Executiv și în Parlament își prezintă, în fața membrilor Consiliului, bilanțul activității în perioada în care au fost în coaliție. (M.F.) Analiza situației de criză, în pagina 3 ce spune că multe prietenii trainice se leagă între bărbați în timpul serviciului militar, fiindcă este o perioadă marcată de privațiuni și atunci iese la iveală mai bine adevărata față a omului. Oamenii politici, dimpotrivă, se fac mai bine cunoscuți atunci când prosperă, respectiv, când sunt la putere și sunt la largul lor indiferenți, lăbărțați sau chiar nesimțiți. Mircea Geoană, președintele PSD, constituie o excepție. La el părțile rele transpar tot timpul, fie pe timp de Putere, fie pe cel de Opoziție. Pe lângă calificativul de prostănac, pe care i l-a „administrat" Ion Iliescu, Geoană ține Editorial Geoană,... și uitucul cu tot dinadinsul să-și adauge altele, derivate din declarațiile pe care le face. Recent, se plângea că nimeni nu știe mare lucru despre urmările aderării României la Uniunea Europeană. în consecință, nimeni nu poate avertiza populația asupra aspectelor neplăcute. Or, asta cam miroase a ipocrizie. Cine altcineva, dacă nu Mircea Geoană, a fost ministru de externe pe vremea semnării multora, dacă nu a majorității documentelor de negociere a aderării României la UE? Dar Geoană a și uitat... Dumnealui ar putea fi unul dintre cei care, în cunoștință de cauză, „să-i lumineze" pe cetățeni, votanți sau doar simpatizanți ai PSD. Se mai poate crede că Mircea Geoană avea în vedere proverbul cu „socoteala deacasă care nu se potrivește cu cea din târg", cu toate că fruntașii social-democraților au susținut și susțin că ei le știu, întotdeauna, pe toate. Primii care s-ar putea supăra pe nesinceritatea lui Geoană sunt chiar membrii partidului său, apoi, simpatizanții. Desigur, nu doar președintele PSD o dă foarte des în bară. Ceilalți politicieni practică același joc, poate unii cu mai multă abilitate. Din păcate, cu sau fără sinceritatea lui Geoană sau a altora, părțile sensibile (adică grele) ale aderării trebuie să le suporte cetățenii de rând, care nici măcar de cel mai vag simț al solidarității nu se vor bucura din partea celor pe care i-au votat. ADRIAN POP Noul Cod rutier impune respect Agenții Brigăzii Rutiere au desfășurat o amplă acțiune pentru a se verifica în ce măsură șoferii și pasagerii poartă centură de siguranță, aplicând totodată peste 500 de amenzi, ceea ce a relevat că sancțiunile au fost mult mai puține comparativ cu săptămâna precedentă. Făcând o comparație între seara de 24 noiembrie și cea de vineri, 1 decembrie, polițiștii au constatat că s-au aplicat mai puține amenzi, însă s-au ridicat mai multe permise de conducere, făcându-se și 6.000 de recomandări șoferilor. în 24 noiembrie, polițiștii au aplicat 1.400 de amenzi, ridicându-se 60 permise (față de 41 din 1 decembrie); în seara de 1 decembrie, s-au dat 514 amenzi, din care 70 s-au plătit imediat. Poliția arată că, în seara de 1 decembrie, s-a pus accent pe aplicarea avertismentelor și efectuarea de recomandări participanților la trafic, în noaptea de 1 spre 2 decembrie, a fost desfășurată o acțiune a Brigăzii de Poliție Rutieră, pentru a se verifica în ce măsură conducătorii auto și pasagerii poartă centura de siguranță, ocazie cu care au fost controlate un număr de 200 de autovehicule. Rezultatul acțiunii a fost că un procent de 75 la sută dintre participanții la trafic controlați purtau centură de siguranță, ceilalți fiind sancționați cu avertisment, totodată fiindu-le adresate recomandări cu privire la schimbările aduse de noul Cod rutier. (M.F.)