Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2007 (Anul 19, nr. 5158-5182)

2007-01-15 / nr. 5168

JRANATEANA Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragan Nr. 5168 luni, 15 ianuarie 2007 - 20 pagini - 70 bani Hotărârea Casei Albe de a suplimenta numărul militarilor americani din Irak, cu ceva peste 20.000, invocând argumentul potrivit căruia, de la bun început, efectivul trupelor dislocate ar fi trebuit să fie mult mai mare reprezintă doar o parte de adevăr. Suplimentarea numărului acestora are și scopul suplinirii celor retrași succesiv de mai multe țări aliate, acum și a celor 3000 pe care urmează să-i retragă Marea Britanie,în următoarele trei-patru luni. Liniștea, înțelegerea din sânul populației din Irak preocupă, evident, foarte puțin, miza - care nu a reprezentat nicicând un secret fiind petrolul, importantă sursă de energie, în primul rând pentru americani. Mai există și aspectul Editorial Orgolii cât energia orgoliului național american, invocat și de președintele Bush, accentuat de unii politicieni, de conducerea armatei, care - și acest lucru trebuie înțeles - nu vor repetarea unui insucces precum cel din Vietnam. Tot orgoliul, poate ceva mai mult decât sentimentul de frică în fața unui pericol iminent al lipsei de energie, a făcut ca Angela Merkel, cancelarul german, să-și manifeste indignarea vizavi de firele lui Putin în problema furnizării gazului siberian. în ciuda unor relații aparent bune cu președintele kagehist, destul de blânda, până acum, doamnă cancelar nu s-a sfiit să-l acuze nevoalat pe Putin de intenții de șantaj politic, economic etc., cerând ca Uniunea Europeană să fie mai atentă, dar și fermă cu Federația Rusă. Dacă mașinăria economă europeano-americană a dat dovadă, de-a lungul ti...pului, de intransigență, chiar agresivitate, când și-a simțit în pericol interesele, nici furnizorii de energie - ca în prezent rușii cu gazul, arabii cu petrolul nu-s ușă de biserică, pretinzând, adesea, prețuri mult prea mari pentru simpla rotire a „robinetelor". Mai mult ca sigur că, dincolo de socotelile cu banii, orgoliile lui Putin sunt la fel de mari ca și cele americane și germane sau ca ambele la un loc. ADRIAN POP Tăriceanu a fost reales președinte al PNL Călin Popescu Tăriceanu a fost confirmat oficial, sâmbătă, în funcția de președinte al PNL, el obținând 1.194 de voturi din 1.305 exprimate. In aplauzele delegaților, Tăriceanu a urcat la tribună pentru a rosti un discurs. Liderul PNL București Ludovic Orban a devenit vicepreședinte PNL pentru comunicare și relații publice, el obținând 769 de voturi, față de contracandidatul său, Bogdan Olteanu, creditat cu 511 voturi, conform rezultatelor oficiale ale alegerilor pentru conducerea liberală. Crin Antonescu a obținut postul de vicepreședinte pe domeniul politic, iar Teodor Meleșcanu pe cel de vicepreședinte responsabil cu relațiile internaționale,cu 1.221 de voturi, repectiv, cu 1.172 de voturi. Postul de vicepreședinte pentru relații cu societatea civilă și egalitate de șanse a revenit Noricăi Nicolai - 925 de voturi, iar contracandidatul său Adrian Iorgulescu a obținut 348 de voturi; în ceea ce privește funcția de vicepreședinte pentru afaceri europene, aceasta i-a revenit lui Adrian Cioroianu - 743 de voturi, care i-a învins astfel pe senatorul Mihai Lupoi - 55 și pe ministrul de externe Mihai Ungureanu - 486 de voturi. Vicepreședinte pentru politici economice a fost ales fostul ministru al apărării Theodor Atanasiu - 1.006 voturi, acesta surclasându-l pe Ștefan Ungureanu - 235 de voturi. Vicepreședinte pentru relații instituționale este Victor Paul Dobre - 650 de voturi, contracandidatul său Radu Stroe obținând 614 voturi. Continuare In pagina 5 Sumar Mizerie cruntă la Dudeștii Vechi Pagina 2 Bătălie pentru șefia PNȚCD Pagina 3 Dobânzile scăzute au depreciat leul Pagina 4 Andrei Cristea este apt de joc Pagina 10 Șase suflete au pierit într-o clipă Pagina 14 Ű SUPEROFERTA CE NU TREBUIE RATATA! .! Abonati-vă la Renașterea bănățeană 1999 Pentru lunile februarie și martie prețul rămâne neschimbat: 10 lei / lună, plus taxa poștală. Avantaje: În față de vânzarea cu bucata, economisiți, lunar, 7,5 lei (11 numere de: ziar); lunar, puteți câștiga 4 televizoare color și 10 premii a câte 100 lei. 4 X televizor Eurocolor Prețul unui abonament lunar rămâne neschimbat: 10 lei, plus taxa poștală. Pentru luna februarie 2007, abonamente se pot face până luni, 29 ianuarie, la oficii și la factorii poștali, și până miercuri, 31 ianuarie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet.  O X 100 lei VREMEA.. La Sao Paulo, tavanul unei stații de metrou s-a prăbușit