Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2007 (Anul 19, nr. 5441-5463)

2007-12-08 / nr. 5446

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5446 - sâmbătă, 8 decembrie 2007 - 16 pagini - 1 leu imișoara arată, de multă vreme, ca un oraș orfan, de care nimănui nu îi mai pasă. în ciuda deselor semnale critice trase de mass-media locală, autoritățile urbei, începând cu edilii primăriei, au amorțit de-a binelea. Aproape că nu există stradă pe care, în urma lucrărilor de reparații, să nu fi rămas grămezi de pământ, șanțuri, bucăți de borduri sparte sau tevărate. Acestea împiedică atât circulația autovehiculelor și a pietonilor, cât și, în destule situații, intrarea în imobile. Gropile din carosabil sunt tot mai dese și mai periculoase. Dacă pe mai-marii urbei nu-i interesează că timișorenii își distrug mașinile, ar trebui să le pese măcar de mijloc- Editorial Oraș orfan cele de transport în comun, care sunt „varză" la capitolul suspensii, bucșăraie și direcție. Chiar și noile autobuze Mercedez, în culori alb-violet, mândria Timișoarei, au deja probleme tehnice. Dar, ce contează? Cumpără primăria altele, cu bani publici, evident, că doar la buget se adună destui... Vistieria e atât de bogată, încât Mica Vienă este frumos gătită de Sărbători. Ce folos au,însă, sutele de mii de beculețe când, în destule seri, câteva dintre marile bulevarde sunt în beznă? O altă bubă, tot mai supărătoare, este libertatea excesivă de care se bucură taximetriștii. Trecând peste faptul că majoritatea își permit să oprească sau să întoarcă oriunde și să încalce orice regulă de circulație, mai nou, au ajuns în postura de a practica tarife ilegale. Nimeni nu le "taie macaroana" deși, în ultima perioadă, au dobândit "drepturi" exagerate... Suntem în perioada Sărbătorilor și fiecare dintre noi se gândește cum să se petreacă mai frumos, îmreună cu familia. La fel și autoritățile urbei, și bine tac. Doar că ele mai au și sarcina - la care singure s-au angajat - de-a păstra urbea curată și ordonată. Acum e momentul, că acușica ninge și încep bătăile de cap cu deszăpezirea! GHEORGHE TELBISZ Cine să îi mai creadă? Ce frumos ne sint aleșii locali! PRM-ul i-a pus gând rău Președintele PRM, Corneliu Vadim Tudor, a confirmat, ieri, în conferința de presă săptămânală, intenția PRM de a iniția procedura de demitere a președintelui Traian Băsescu pentru înaltă trădare. "Vom face acest act, dar ne vom consulta și cu ceilalți", a răspuns Vadim Tudor, întrebat dacă confirmă anunțul făcut de liderul senatorilor PRM Gheorghe Funar privind intenția acestui partid de a iniția procedura de demitere a președintelui Traian Băsescu. "Funar l-a acuzat de înaltă trădare de țară. Păi ce, nu poate fi încadrat la înaltă trădare de țară ce face el? El încalcă fiecare articol din Constituție referitor la lui Băsescu drepturile și îndatoririle președintelui" , a arătat Vadim Tudor. Potrivit liderului PRM, Băsescu e aplecat să cadă și va cădea în următoarele săptămâni, singurul lucru pe care, în opinia lui Vadim Tudor, îl ține în funcție este trădarea premierului Călin Popescu Tăriceanu și a președintelui PSD Mircea Geoană. Secretarul general al PRM Gheorghe Funar a anunțat, tot ieri, la Cluj, că săptămâna viitoare vor fi inițiate demersuri pentru demiterea din funcție a președintelui Traian Băsescu, pe care-l acuză de înaltă trădare, iar în acest sens PRM va convoca o ședință reunită a Camerelor Parlamentului. Funar a afirmat, într-o conferință de presă, că motivele demersului PRM sunt legate de "acțiunile UDMR și Ungariei, care vizează dezmembrarea teritorială a României" și de faptul că președintele nu a intervenit pentru a le opri, "asistând pasiv la inițierea lor". (MEDIAFAX) Sumar T Aww Tanara, dar cu maturitate Pagina 2 Iliescu, pe post de minge de ping-pong Pagina 3 România ar putea scăpa de activarea clauzei de salvgardare Pagina 4 "Cine ești tu, Prigoană?" Pagina 5 Cea mai scumpă mașină din lume Pagina 8 Catastrofă ecologică Pagina 16 spvww renașterea.ro Í VREMEA, MÂINE