Renaşterea Bănăţeană, mai 2008 (Anul 20, nr. 5565-5590)

2008-05-05 / nr. 5567

Știrile zilei_____________________________________________ Farmaciștii sunt vinovați!(?) Rândurile formate lunar în fața farmaciilor timișorene sunt cauzate de către angajații acestora. Afirmația aparține președintelui Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș, Horia Cristian. Acesta a semnalat în numeroase rânduri faptul că farmaciștii preiau de la bolnavi rețetele gratuite și compensate pentru a le onora, preferențial, la acordarea fondurilor. Din păcate fenomenul nu poate fi stopat. Reprezentanții CJAS Timiș, instituție cu care farmaciile se află în contract, spun că verificarea modului de eliberare a tratamentului asiguraților nu le intră în atribuții. "Nu avem nici o soluție. Mai mult, farmaciștii se plâng că nu au bani. Cu toate acestea s-au mai deschis 16 unități. Pentru un grup profesional care se vaită zilnic că lucrează în pierdere, e paradoxal", a declarat Horia Cristian. (D.I.) Mai multe berze . In cursul anului trecut, spun statisticile - iar, uneori, se vede și cu ochiul liber - în aproape două treimi din cele peste trei sute de sate timiene, tendința specific bănățeană, generalizată și la nivel național, de scădere demografică, a fost stopată, frecvent înregistrânduse chiar ușoare creșteri de populație. Fenomenul, oarecum neașteptat pentru regiunea noastră, are mai multe explicații conjuncturale: în anii din urmă, fluxurile de migrare internă dinspre sat spre oraș au încetat, ba chiar s-a putut consemna, pentru o perioadă, o semnificativă inversare a tendinței. Dacă adăugați la aceasta și faptul că, în mediul rural timișean, mai puțin de 5 procente din populația activă a optat să traverseze continentul în căutarea unui loc de muncă mai bine plătit, veți înțelege de ce berzele își fac, tot mai des, cuib deasupra satelor noastre. (L.N.) Ecologizare în masă Timișorenii sunt chemați să curețe orașul. Nouă zone din Timișoara vor fi ecologizate simultan în cadrul unui proiect organizat de Eco Club Tiv. Acțiunea a cooptat elevi și studenți, dar și numeroase firme și organizații non-profit. Orice timișorean este binevenit la evenimentul ce va avea loc în data de 10 mai, declarată drept cea mai lungă zi de ecologizare,în Piața Unirii, Piața Maria și Piața Iosefin, Canalul Bega,Complexul Studențesc, Pădurea Verde, zonele Soarelui, Lipovei și Ghiroda. Vor fi premiați cei mai harnici participanți, dar și artiștii care vor prezenta lucrări din materiale reciclabile. (D.l.) Reclama electorală nu prea e, momentan, de față Pagina 6 Adrian Năstase n-ar refuza un nou duel cu Traian Băsescu Președintele Consiliului Național al PSD, Adrian Năstase, a declarat că va accepta să fie un contracandidat al lui Traian Băsescu la alegerile prezidențiale din 2009 dacă nu va exista un alt candidat mai bine plasat pentru a câștiga alegerile. El a explicat că strategia privind alegerile prezidențiale din 2009 trebuie privită pe două planuri, unul ce va fi determinat de rezultatele ce vor fi obținute în urma alegerilor locale și parlamentare și unul privind identificarea unei alternative la actualul președinte. "Dacă noi reușim să câștigăm alegerile locale sau să obținem un rezultat foarte bun, dacă reușim să gândim o strategie inteligentă, nu neapărat singuri, pentru alegerile parlamentare, vom putea să generăm o formulă guvernamentală care va fi extrem de importantă pentru alegerile prezidențiale", a spus Năstase. El a apreciat că Traian Băsescu trebuie oprit în a mai obține un al doilea mandat. "Premisa de la care pornim este că Traian Băsescu trebuie oprit să câștige un al doilea mandat, din cauza lucrurilor care s-au întâmplat, din cauza faptului că România este blocată. Ea nu se poate moderniza în haos și scandal, nu poate să-și desfășoare relațiile externe în mod convenabil", a spus președintele CN al PSD. El a arătat că pentru atingerea acestui scop trebuie găsită o strategie coerentă prin care să fie oferită o alternativă foarte clară în ceea ce privește o eventuală candidatură. Năstase a spus că una din soluții ar fi evidențierea mai multor variante la nivelul partidelor care au acest scop, iar o alta ar fi constituirea unei singure variante care să fie agreată de cât mai mulți. (MEDIAFAX) Raiffeisen Banca pentru Locuințe acorda împrumuturi pentru achiziționarea de apartamente ANL X și Raiffeisen Banca pentru Locuințe