Renaşterea Bănăţeană, iulie 2008 (Anul 20, nr. 5616-5642)

2008-07-24 / nr. 5636

"I > 13 BANATEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5636 - joi, 24 iulie 2008 - 16 pagini - 1 leu David Sanchez a ajuns la Timișoara Cea mai recentă achiziție a echipei FC Timișoara a ajuns, aseară, în orașul de pe Bega. Spaniolul David Sanchez Rodriguez (foto) a fost adus la formația antrenată de Dusán Uhrin pentru a întări linia de mijloc, după ce Vrsici, Borbély și Garcia au devenit indisponibili din cauza unor accidentări. Jucătorul iberic a declarat că s-a consultat în prealabil cu internaționalul român Cosmin Contra, iar recomandările primite au fost dintre cele mai bune. "Mi s-a oferit varianta să vin la această echipă și cred că nu am făcut o alegere greșită. Am venit să fac treabă la Timișoara. Cel care mi-a dat mai multe informații despre noua mea formație a fost Cosmin Contra, cu el am vorbit înainte de a face acest pas. Mi-a spus lucruri frumoase despre echipă, oraș și oamenii de aici. M-a asigurat că voi face o alegere să. Nu sunt bine pregătit fizic, voi avea nevoie de două-trei săptămâni ca să ajung la un nivel optim. Am venit să joc pentru echipă, îmi place să țin de minge, să particip la posesie, acesta este stilul din Spania. Datoria mea este să distribui cât mai multe pase pentru coechipieri", a declarat jucătorul în vârstă de 26 de ani, la sosirea pe Aeroportul International "Traian Vuia". (D.P.) Lugojenii au Carrefour Express Timișoara metropolitană, pentru bogați - ciumă, pentru săraci - ciumă? Edili din 23 de localități din județ au participat, ieri, la întâlnirea consultativă preliminară de constituire a Zonei Metropolitane Timișoara. Ani de-a rândul, politicienii din Timiș au vorbit de dezvoltarea zonei metropolitane ca despre un deziderat al tuturor timișenilor, ca despre un vis frumos care nu se poate împlini din cauza legislației precare. Acum, tot mai mulți primari din județ sunt de acord cu crearea unei astfel de zone, atât timp cât puterea administrativă rămâne în mâinile fiecăruia dintre ei. Liderul Consiliului Județean Timiș, Constantin Ostaficiuc, spune că scopul zonei metropolitane este gestionarea unitară și dezvoltarea concertată a unităților administrativteritoriale, prin accesarea de fonduri structurale pentru proiecte cu impact județean și regional. "In acest moment, legea nu ne oferă o dezvoltare juridică, nu au apărut normele acestei inițiative legislative. Acesta este momentul «zero» pentru Timișoara, pentru dezvoltarea asociativă. Prioritatea numărul unu este un regim de urbanism aplicat unitar în toate unitățile administrative", a explicat Ostaficiuc. Dacă la început doar localitățile periurbane au fost invitate să facă parte din zona metropolitană, care va fi, de fapt, o asociație intercomunitară, acum proiectul sa extins la 28 de localități: Timișoara, Becicherecu Mic, Chevereșu Mare, Dumbrăvița, Ghiroda, Giarmata, Giroc, Jebel, Liebling, Moșnița Nouă, Orțișoara, Parța, Pișchia, Remetea Mare, Sacoșu Turcesc, Săcălaz, Sânandrei, Sânmihaiu Român, Șag, Bucovăț, Biled, Mașloc, Peciu Nou, Recaș, Satchinez, Uivar, Dudeștii Noi, Pădureni. Continuare în pagina 3