Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2009 (Anul 21, nr. 5773-5796)

2009-01-28 / nr. 5793

□BĂNĂȚEANĂI Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5793 - miercuri, 28 ianuarie 2009 - 16 pagini - 1 leu Vor îngheța salariile și pensiile? Președintele Traian Băsescu a declarat, ieri, la RRA, că nu va reacționa negativ dacă Guvernul ajunge la o înțelegere cu sindicatele ca pentru șase luni să se înghețe salariile și pensiile, prioritatea fiind folosirea resurselor publice pentru punerea în mișcare a economiei. "Nu voi reacționa negativ dacă Guvernul ar ajunge la o înțelegere cu sindicatele ca pentru șase luni să înghețe toate salariile și pensiile, să vedem ce se întâmplă (în economie, n.r.)", a spus Băsescu. El a adăugat că, în opinia sa, prioritățile sunt legate de dirijarea resurselor spre începerea de lucrări care să genereze locuri de muncă, de plata datoriilor Guvernului către agenți, de reducerea aparatului birocratic, care este "sufocant și ineficient". Băsescu a menționat că o capcană legată de întocmirea proiectului bugetului pe 2009 este încercarea Guvernului de a îndeplini în acest moment promisiunile electorale, în condițiile "1 care acestea au fost asumate pentru patru ani. "Ideea trebuie să le acoperim acum, când suntem constrânși de o stare de criză economică nu poate duce decât la colaps", a spus Băsescu, menționând însă că pentru el, dorința de a rezolva problema creșterii salariilor profesorilor și pensiilor este mare. Continuare în pagina 3 www .renaștereajo Idolu lui Berceanu Daniel Idolu a fost reconfirmat în funcțiile de director general și de președinte al al ministrului Radu Berceanu. Decizia este puțin curioasă, de vreme ce același ministru îl suspendase pe Idolu, în decembrie, numindu-l în fruntea instituției pe directorul operațional, Marian Chivu. Daniel Idolu crede că schimbarea de optică de la București se datorează analizării mai atente a situației economice de la aeroport: "Am avut o activitate rentabilă, cu un profit de un milion de euro", în ceea ce-i privește pe adjuncții lui Idolu, adică directorii executivi, aeroportul va avea o "organigramă mai suplă, care nu înseamnă neapărat reducere de personal, dar se lucrează la eficientizarea costurilor", precizat directorul general. Tot pentru limitarea costurilor, salariile vor fi înghețate, iar sporurile vor fi reduse, conform declarațiilor lui Daniel Idolu. S. FLORESCU Consiliului de Administrație al Aeroportului Internațional "Traian Vuia" Timișoara, printr-un ordin Prețurile din piețele timișorene au luat-o razna Ca și în cazul euro, constatăm zilnic un nou "maxim istoric" Pagina 7