Renaşterea Bănăţeană, mai 2009 (Anul 21, nr. 5872-5896)

2009-05-05 / nr. 5874

GIBANAȚEANA Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 5874 - marți, 5 mai 2009 - 24 pagini - 1 leu Drumurile Timișului rămân întortocheate După câteva amânări, recepția lucrărilor la drumul județean Timișoara - Mașloc se va face astăzi. La fel cum s-a întâmplat însă și cu termenul de finalizare, care a fost tergiversat de cel puțin trei ori, nici recepția care va avea loc azi nu este finală, după cum lasă de înțeles liderul Consiliului Județean Timiș (CJT), Constantin Ostaficiuc: "Mâine (astăzi - n.r.) se face o primă recepție tehnică la drumul Timișoara - Mașloc. Ne vom prezenta cu o listă de îmbunătățiri față de cele prevăzute în proiectul tehnic, ce urmează să fie făcute în perioda următoare. Este vorba de amenajarea unei piste pentru biciclete și a spațiului verde din sensul giratoriu. Am fost zilnic pe acest drum și mi se pare că arată foarte bine, însă nu este încă ceea ce vrem". Deși, atunci când au fost demarate lucrările, șeful administrației județene spunea că firma contractantă va fi penalizată în cazul în care nu se finalizează la termen (august 2008), acest lucru nu s-a întâmplat, Ostaficiuc dând vina acum pe proiectul tie care a trebuit retușat, întrucât era vechi și nu corespundea cerințelor actuale. "Am lungit termenul pentru că am modificat soluția tehnică pentru porțiunea de drum din Dumbrăvița. Inițial era proiectat pe două benzi, însă s-a făcut și o a treia bandă, care se folosește pentru ieșirea din axul central. Continuare în pagina 3 OTT I www.renasterea.ro } Alba-neagra cu greva din învățământ Protestul programat pentru astăzi a fost suspendat, iar teza la limba și literatura română s-a amânat pentru joi "Dacă se dorea cu adevărat să se facă ceva, s-ar fi simțit până acum. Greva e în picioare. Sindicatele s-au pronunțat pentru boicotarea tezelor cu subiect unic și, deși sunt implicați direct doar profesorii de la clasele a VlI-a și a VlII-a, ne așteptăm să fie solidare și cadrele didactice de la liceu", preciza ieri, la prânz, liderul celei mai mari federații sindicale din Timiș - "Spiru Haret", prof. Virgil Popescu, în anumite școli din județ, cadrele didactice discutau pe parcursul zilei de ieri despre oportunitatea acestei mișcări, unii dintre ei considerând că ar fi trebuit să aibă loc după promulgarea legii, nu acum. Atât în mediul rural, cât și în orașele timișene, ieri, s-a demlat o acțiune de reconfirmare a aderării dascălilor la protest; în acest sens, liderii din unitățile de învățământ le-au solicitat cadrelor didactice, sub semnătură, confirmarea susținerii grevei care trebuia să aibă loc astăzi, pentru a se evita posibilitatea ca directorii sau inspectorii școlari să-i sancționeze pe cei care urmau să participe la mișcarea anunțată. Virgil Popescu mai preciza că, în județul Timiș, Federația Sindicatelor din învățământ "Spiru Haret" numără circa 6.500 de membri din rândul profesorilor, dintrun total de circa 8.000. Toate demersurile efectuate ieri au fost date peste cap aseară, când liderii sindicali la nivel național și ministrul de resort, Ecaterina Andronescu, au ajuns, după aproape șase ore de negocieri, la un acord de principiu. (L.A., foto A.P.) Continuare în pagina 3 Numărul concedierilor crește constant Numărul celor care rămân fără locuri de muncă în Timiș crește de la o zi la alta. Până la sfârșitul acestei luni, 23 de companii vor renunța la o parte din angajați, pentru a reduce cheltuielile. Astfel, până la finele lui mai, alte 1.500 de timișeni vor fi disponibilizați. Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Timiș (AJOFM) anunță că cei mai mulți șomeri vor proveni din domeniul confecțiilor de încălțăminte, urmând să rămână fără locuri de muncă 269 de persoane de la firma Bilag din Lugoj. Și industria auto este serios afectată, cele mai mari concedieri urmând a avea loc la Eybl Automotive România, unde 200 de angajați vor fi dați afară. în această vară, rata șomajului în Timiș va depăși 3 la sută, după cum estimează specialiștii AJOFM. OFELIA HERGHELEGIU 0CURI KRIWCA dkmrî