Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2009 (Anul 21, nr. 5974-5995)

2009-09-24 / nr. 5994

joi, 24 septembrie 2009 Magazin Charlize Theron, mai isteață decât paparazzi Actrița sud-africană Charlize Theron a făcut mari eforturi pentru a se asigura că fotografii tabloidelor nu vor surprinde nici un cadru din secvențele pe care ea le filmează pentru pelicula "The Burning Plain", programând scenele de nuditate la răsăritul soarelui, potrivit femalefirst.co.uk. Actrița recompensată cu un premiu Oscar și-a dat jos hainele pentru noul său film, în care, într-o scenă, apare goală, fumând o țigară în fața geamului deschis în văzul tuturor trecătorilor, însă producătorii filmului au fost îngrijorați că fotografii vor descoperi locul de filmare și vor surprinde cadre în care vedeta este dezbrăcată, astfel că au schimbat ora de filmare pentru a se asigura că scenele lui Theron sunt păstrate secrete. "A trebuit să filmăm scenele de la 6 dimineața, înainte să se trezească fotografii", a declarat pentru New York Post regizorul Guillermo Arriaga. "Acestea au fost realizate într-un așa mare secret, încât nu au apărut nici măcar în scenariu. Doar trei oameni, dintre care unul eram eu, au știut că acestea vor avea loc", a mai spus el. Charlize Theron va juca rolul Sylviei, o frumoasă șefă de restaurant a cărei mască profesională ascunde o adevărată "furtună" sexuală. Theron,în vârstă de 34 de ani, este câștigătoarea unui premiu Oscar, pentru rolul din filmul "Monstrul" (2004), și mai are în palmares roluri precum cele din "Idilă de noiembrie" (2001), "Cu capul în nori" (2004), "Eu, Peter Sellers" (2004) și "Aeon Flux" (2005). De curând, actrița Charlize Theron a apărut alături de Will Smith în filmul "Hancock" și va putea fi văzută și în "The Road", o dramă SF regizată de John Hillcoat, în care va juca alături de Viggo Mortensen. (M.F.) Adidas și Puma s-au unit la un meci de fotbal Pentru Ziua Păcii Companiile producătoare de echipament sportiv Adidas și Puma au colaborat, pentru prima oară după mai bine de 60 de ani de când sunt concurente, cu ocazia Zilei Păcii, informează organizația "Peace One Day", în 21 septembrie 2009, la Herzogenaurach (Germania), a avut loc o strângere de mână istorică: în sprijinul inițiativei de pace "Peace One Day", cele două branduri sport, Adidas și Puma, au realizat un parteneriat, după mai bine de șase decenii de când sunt concurente. Ca semn al cooperării, angajații ambelor companii au jucat fotbal de Ziua Păcii, pe 21 septembrie, și au urmărit apoi filmul "The Day after Peace", de Jeremy Gilley, directorul și fondatorul "Peace One Day". Aceste evenimente sunt primele activități comune ale cele două companii, de când fondatorii Rudolf și Adi Dassler au încetat să mai colaboreze pe plan profesional, înființând companiile Adidas și Puma. Scopul comun al inițiativei a fost să crească notorietatea zilei Păcii, dar și crearea unei legături de amiciție între cele două companii. Adidas și Puma au folosit mesajul și ideea Zilei Păcii pe stadioanele de fotbal din München și Stuttgart, prin intermediul unor lumini puternice care au surprins publicul în timpul pauzelor meciurilor din 1 .Bundesliga, FC Bayern München - 1. FC Nürnberg și VfB Stuttgart - 1. FC Köln, din 19 septembrie. "Noi, cei de la Adidas, suntem foarte mândri că susținem «Peace One Day» împreună cu Puma. Credem cu tărie că sportul poate aduce lumea împreună. Sportul a dovedit că poate să facă acest lucru în nenumărate ocazii, și suntem devotați valorilor pozitive care se găsesc în sport, performanță și pasiune, lucru în echipă și fair play", a declarat Herbert Haier (foto stânga), șeful Adidas. Omologul său de la Puma, Jochen Zeitz (foto dreapta), a spus, la rândul său, că o colaborare între cele două mari companii este benefică pentru pace și pentru sport: "Ne unim forțele pentru Ziua Păcii. Scopul nostru comun este să facem cunoscută această zi a păcii. Kofi Anan (n.r. - fostul secretar general al Organizației Națiunilor Unite) a spus odată că oamenii pot face diferența și că împreună putem reuși mult mai multe. Consider că acesta este și cazul celor două companii. Acest parteneriat, pe care îl dedicăm Zilei Păcii, este un pas mic într-o direcție pozitivă, precum și o expresie a sinergiei sportului, într-o lume de care suntem cu toții responsabili". Companiile Adidas și Puma au fost fondate de frații Rudolf și Adi Dassler, în anii '40. Până să lucreze pe cont propriu, cei doi dețineau o fabrica "Gebrueder Dassler Sportschuhfabrik", care producea pantofi sport. în ultimele decenii, brandurile Adidas și Puma au devenit lideri mondiali pe piața produselor sport. Ambele companii au sediile în orașul german Herzogenaurach. Ziua Păcii a fost fondată de actorul și regizorul englez Jeremy Gilley, din dorința stabilirii unei zile din an împotriva violenței; în 2001, ONU a acceptat existența acestei zile. (M.F.) Renașterea bănățeană 15 Spice Girls s-ar putea reuni din nou Geri Halliwell, fostă membră a trupei britanice Spice Girls, a confirmat că, alături de fostele sale colege de formație, discută despre posibilitatea unei reveniri pe scenă, informează female first.co.uk. Cântăreața a declarat că celelalte membre ale trupei - Victoria Beckham, Mel B, Emma Bunton și Mel C - se gândesc să se reunească din nou. "în primul rând suntem prietene. Evident, muzica și cariera au evoluat prin prisma acestei prietenii, cred eu (...), întotdeauna discutăm împreună planuri creative. Acum, să fiu sinceră, strângem informații cu privire la posibilitatea unei reuniri, dar nu vreau... atunci când am un plan pe rol, nu vreau să-l împărtășesc cu restul lunii", a declarat ea într-o emisiune la un post tv britanic. Comentariul lui Geri vine la doar câteva zile după ce aceasta a fost surprinsă luând cina alături de Emma, Mel B și Mel C, fostele sale colege de trupă. Mel B, la rândul său, a alimentat zvonurile, postând pe contul său de Twitter următorul mesaj: "Spice Girls, pe stadioane?????????? Am luat cina cu minunatele mele Emma și Geri. Le iubesc atât de mult". Victoria Beckham a fost singura care a lipsit de la întâlnire, ea fiind ocupată cu promovarea colecției de primăvară/vară a liniei sale de îmbrăcăminte în timpul Săptămânii Modei de la New York. Formația Spice Girls, creată în 1994, a cunoscut succesul după lansarea primului single, "Wannabe", în 1996, acesta situându-se pe primul loc în topurile muzicale din 30 de țări. Astfel s-a născut un fenomen internațional similar Beatlemaniei, "Girl Power", în cinci ani de existență, trupa a vândut 55 de milioane de albume. Trupa s-a destrămat în februarie 2001, după ce, pe 31 mai 1998, în plin turneu, Geri a anunțat că va părăsi trupa. Cele patru membre rămase au lansat un al treilea album în 2000, "Forever", dar nu au mai avut foarte mare succes: în 2007, cântărețele s-au reunit pentru o scurtă perioadă de timp, în care au plecat în turneul "Return of the Spice Girls", care s-a bucurat de un enorm succes. (M.F.) Rămășițe din epoca războiului troian, descoperite în Turcia Rămășițele unui bărbat și ale unei femei despre care arheologii cred că au murit în jurul anului 1200 î.Cr., în timpul legendarului război prezentat de Homer, au fost descoperite în situl arheologic al Troiei, a anunțat un profesor german care coordonează lucrările. Profesorul Ernst Pemicka de la Universitatea din Tubingen (Germania), coordonator al lucrărilor de excavare în nord-vestul Turciei, spune că rămășițele cuplului au fost descoperite lângă o linie de apărare din interiorul orașului înălțat în perioada târzie a epocii bronzului. Descoperirea este o nouă dovadă care vine în sprijinul teoriei că zona joasă a Troiei era, în perioada târzie a epocii bronzului, mult mai mare decât se credea, acest lucru modificând percepția specialiștilor asupra orașului prezentat în "Iliada" lui Homer. "Dacă se confirmă faptul că rămășițele datează din anul 1200 înaintea erei noastre, înseamnă că ele provin din perioada războiului troian", a spus Pernirka. Vechea Troia, situată în nord-vestul Turciei actuale, la sud-vest de strâmtoarea Dardanele și nu departe de sudul Istanbulului, a fost adusă la lumina zilei în anii 1870, de Heinrich Schliemann, un antreprenor german și un pionier al arheologiei, care a descoperit orașul descris de Homer în operele sale. Pernicka a spus că vasele de lut descoperite lângă rămășițele umane datează din anul 1200 înaintea erei noastre, potrivit rezultatelor testelor științifice, însă cuplul ar fi putut fi îngropat 400 de ani mai târziu, într-un cimitir numit de arheologi Troia VI sau Troia VII, pe un alt nivel al minelor Troiei originale. Zeci de mii de oameni vizitează anual Troia, unde o uriașă replică a faimosului cal din lemn stă alături de minele aduse la lumina zilei. (M.F.)