Renaşterea Bănăţeană, iulie 2010 (Anul 22, nr. 6225-6251)

2010-07-12 / nr. 6234

luni, 12 iulie 2010 Despărțire amiabilă Lăsat în afara lotului pentru cel de-al doilea cantonament al verii, mjlocașul Claudiu Ionescu a ajuns la o înțelegere cu oficialii grupării bănățene în privința rezilierii pe cale amiabilă a contractului de joc. "Ne-am despărțit cu acordul părților de Claudiu Ionescu. Poate nu este numai vina lui că nu s-a impus, poate este și din cauza antrenorului. Cred că așa este mai bine pentru ambele părți", a declarat, ieri, directorul executiv al Politehnicii, Gheorghe Chivorchian. Transferat vara trecută de la Gloria Buzău, Claudiu Ionescu nu a reușit să se impună ca titular la Timișoara. El a făcut totuși Tte din lotul care s-a pregătit, timp de zece zile, în localitatea slovenă , eltearece, însă antrenorul Vladimir Petrovici nu l-a reținut și pentru stagiul centralizat de la Flachau (Austria). Pe de altă parte, în locul lui Iasmin Latovlevici, cedat la Steaua, a fost adus juniorul Andrei Sava, împrumutat în ultimele două sezoane la CS Otopeni. El se va alătura noilor săi colegi în pregătiri la întoarcerea delegației poliste din Austria. (D.P.) Daminuță s-a transferat la AC Milan Fostul polist Cristian Daminuță, în vârstă de 20 de ani, s-a transferat de la formația italiană Internazionale Milano la concitadina acesteia, AC Milan, conform site-ului ilpallonaro.com. Transferul lui Daminuță la AC Milan s-a efectuat, conform sursei citate, în cadrul unei tranzacții care a presupus cedarea de către Inter a altor doi jucători, Attila Fuher și Marco Ezio Fossati, toți trei fiind vânduți în schimbul a aproximativ șapte milioane de euro. Daminuță s-a transferat, în vara anului 2008, la Internazionale Milano, club care l-a utilizat pe român la formația sa de tineret. în iulie 2009, Daminuță a fost împrumutat la Modena, iar în 2010, la Dinamo București. (M.F.) Bergodi va antrena Modena Tehnicianul italian Cristiano Bergodi va fi noul antrenor principal al echipei Modena, din Serie B, cele două părți urmând să pună la punct ultimele detalii ale contractului, a anunțat, ieri, site-ul vinemilianet.it. Sursa citată notează că anunțul oficial va fi făcut astăzi. Cristiano Bergodi, în vârstă de 45 de ani, a antrenat în cariera sa formațiile Imolese, Sassuolo, FC Național, CFR Cluj ,Rapid București, Poli Iași și Steaua București. Modena a terminat sezonul trecut pe locul 13 în liga a doua italiană. (M.F.) Renașterea bănățeană 7 Alb-violeții, spaima... amatorilor Poli Timișoara - SK Bischofshofen 150 Fotbaliștii alb-violeți au făcut instrucție, sâmbătă, cu o formație austriacă de amatori. Fără să conteze în atac, jucătorii de la SK Bischofshofen au scos de 15 ori mingea din poartă. Axente (min. 57,60,62,87), Curtean (min. 37, 50, 56), Goga (min. 43,46), Magora (min. 70,75), Visici (min. 13), Contra (min. 79- penalty), Al. Popovici (min. 81) și Bourceanu (min. 88) au fost marcatorii grupării timișorene. Antrenorul Vladimir Petrovici a început meciul în următoarea formulă: Pantilimon - Bonfim, I. Popovici, Cisovsky, Sepsi - Alexa - Curtean, Poparady, Vrski - Goga, Mansour. După pauză, au mai intrat: Contra, Mera, Brezinsky, Axente, Magera, Bourceanu , Al. Popovici, Dukici, Dobliș, Sandu, Luchin și Scutaru. "Mă bucur că am marcat și că au fost goluri frumoase. Aceste reușite îmi dau încredere, însă cel mai mult va conta pentru echipă dacă voi puncta în meciurile oficiale. Acum este o perioadă de acumulări fizice, cel mai important este să fim cu toții în formă în primul joc oficial. Ne așteaptă un sezon greu, avem multe partide într-o perioadă scurtă de timp, în Liga I și UEFA Europa League, și trebuie să fim pregătiți 100 la sută", a spus, după meci, Alexandru Curtean. O altă echipă din Liga I care a umilit în această vară divizionara a patra din țara lui Mozart a fost Universitatea Craiova, scor 13-0. DARIUS PETRU Automobilism Staii a mai câștigat o etapă Piloții timișeni au încins sâmbătă motoarele într-una din cele mai așteptate etape ale sezonului. "Cupa Iulius Mall" a revenit, după patru ani, în parcarea celui mai mare centru comercial din Timișoara, iar spectacolul a fost la el acasă. Concurenții au avut de parcurs două manșe a câte 1,2 kilometri, traseul desenat de organizatori fiind unul de viteză. La clasa sportivilor licențiați s-a impus Florin Stahi, urmat, în ordine, de Sergiu Tirla și Alexandru Krepelka. Mihai Ciurea a terminat pe prima poziție la "nelicențiați", podiumul fiind completat de Darius Șuță și Ovidiu Almașa, în timp ce Mirela Chiricescu a câștigat proba feminină a competiției, pe locurile doi și trei clasându-se Dorina Jurca și, respectiv, Ramona Copoceanu. De pe circuit nu au lipsit nici piloții bolizilor de buzunar, în aceeași zi a fost organizată runda a cincea a întrecerii de karting, unde primii au fost Maria Țurai (Agrement juniori), Darko Pelici (Honda seniori) și Isabela Isac (Puffo Agrement). Campionatul Județean de Automobilism Timiș va lua o pauză de trei luni, ultimele etape urmând să se desfășoare la toamnă. D. PETRU Turul Franței Cadel Evans a preluat tricoul galben Rutierul luxemburghez Andy Shleck (Saxo Bank) a câștigat, ieri, etapa a opta din Turul Franței, în vreme ce tricoul galben a fost preluat de australianul Cadel Evans (BMC Racing Team). Andy Shleck a reușit să termine cei 189 de kilometri, între localitățile Station des Rousses și Morzine - Avoriaz, cu un timp de patru ore, 54 de minute și 11 secunde. După desfășurarea a opt etape, clasamentul general a suferit alte modificări, în frunte ajungând unul dintre favoriții acestei ediții din Turul Franței, australianul Cadel Evans, care a acumulat un timp de 37 de ore, 57 minute și nouă secunde. Pe locul secund a urcat un alt favorit, luxemburghezul Andy Shhleck (Saxo Bank), acesta apropiinduse la 20 de secunde de lider. Principalul favorit al Turului Franței, spaniolul Alberto Contador (Astana) se află la un minut și o secundă de primul loc, ocupând poziția a treia. Situația principalelor tricouri distincte din "Marea Buclă" a rămas neschimbată față de etapa precedentă, norvegianul Thor Hushovd (Cervelo) păstrându-și tricoul verde, iar francezul Jerome Pineau (Quick Step) pe cel alb cu buline roșii. Deținătorul a șapte titluri consecutive în Turul Franței,între anii 1999 și 2005, americanul Lance Armstrong, a ajuns cu o întârziere de aproape 12 minute față de grupul favoriților, iar în clasamentul general a căzut până pe poziția 39, cu o diferență de 13 minute și 26 de secunde față de lider. Având în vedere că Armstrong a suferit deja trei căzături în acest tur, inclusiv în etapa de ieri, șansele sale de a mai spera la obținerea unui nou titlu în "Marea Buclă" sunt minime. Pentru caravana Turului Franței urmează o zi de pauză, astăzi, cursa urmând să se reia mâine, cu o etapă dificilă. Cea de-a noua etapă se va desfășura între Morzine - Avoriaz și Saint Jean de Maurienne, pe o distanță de 204,5 kilometri. Dificultatea etapei de mâine va fi resimțită de rutieri pe cele două cățărări de categoria I, Col de la Colombiere (1.618 m) și Col des Saisies (1.660 m), dar și pe cățărarea de categorie specială, Col de la Madeleine (2.000 m). (M.F.)