Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2011 (Anul 23, nr. 6635-6660)

2011-11-26 / nr. 6657

Vreme extrem de rece în Banat Meteorologii anunță temperaturi sub media anuală specifică acestei perioade pentru locuitorii din zona de vest a țării. Termometrele nu vor înregistra mai mult de 6 grade Celsius ziua, iar noaptea, minime de până la -7 grade. Astăzi, în județul Timiș, maximele de peste zi se vor situa în jurul valorii de 5 grade Celsius. Vântul va sufla moderat, iar cerul va fi mai mult noros, existând șanse să cadă și precipitații. Ceva mai cald va fi în anumite zone din județul Caraș-Severin, unde prima parte a zilei va fi mai mult însorită. Spre după-amiază, însă, în regiunile montane se va lăsa ceața. Mâine, cresc șansele de precipitații sub forme mixte, fiind posibile averse de lapoviță și ninsoare.Maximele nu vor depăși 5 grade Celsius, iar minimele nopții vor coborî până la -4 grade. Debutul săptămânii viitoare se anunță extrem de capricios sub aspect meteorologic, în anumite ani din vestul țării înregistrânduse temperaturi de 12-13 grade Celsius, în altele vor persista ceața și valorile scăzute. (G.l.) www .renaștereajo Nr. 6657 - sâmbătă, 26 noiembrie 2011 - 16 pagini - 1,5 lei Revoluționarii din mai multe județe au protestat, ieri, la Timișoara Senzație de deja-vu pentru timișorenii care s-au aflat, ieri, cu treabă prin Piața Victoriei. Sute de oameni erau adunați în fața Operei, unii cu steaguri tricolore cu și fără gaură, mulți dintre ei cu pancarte. Și chiar dacă pe acestea nu se mai putea citi "Jos comunismul!", iar scandările nu mai cereau, sacadat, "Libertate!", o parte dintre cei care au înfruntat frigul, prea puțin alungat de soarele cu dinți al amiezii, se regăseau și acum aproape 22 de ani, mai mult sau mai puțin în primele rânduri, în mulțimea adunată în Piața, pe atunci, a Operei. A fost o adevărată mini-Revoluție, care și-a adunat apele din toată țara. Din Botoșani la Craiova și din Turda-n Mehedinți, grupuri de luptători, răniți, arestați sau urmași ai celor uciși în Decembrie 1989 s-au alăturat revoluționarilor timișoreni, pentru a-și exprima nemulțumirea față de Legea 410 din 2011, prin care li se vor tăia unele drepturi bănești de care beneficiau de peste două decenii. Continuare în pagina 3 Paiele și sâmburii vor înlocui cărbunele și petrolul Universitatea Politehnica Timișoara ține pasul cu progresele cercetării mondiale în domeniul energiilor regenerabile, în același timp fiind implicată în implementarea în România a unor tehnologii bazate pe astfel de resurse. Din această categorie de preocupări face parte și proiectul Bio-Heat, în care este angrenată instituția de învățământ superior, împreună cu parteneri din Spania, Germania, Republica Cehă, Polonia, Lituania și Slovacia. Bio-Heat beneficiază de finanțare din partea Comisiei Europene, în cadrul programului Intelligent Energy Europe și își propune să ofere soluții viabile pentru înlocuirea cu biomasă a combustibililor fosili utilizați în sistemele locale de termoficare. Altfel spus, în loc de cărbune, petrol și gaze naturale, să se utilizeze cât mai mult - desigur, acolo unde e posibil în condiții de rentabilitate economică - combustibili proveniți din culturi vegetale cu creștere rapidă și potențial regenerativ ridicat. Continuare în pagina 5 Concursuri școlare pe bani Concursurile școlare ce se desfășoară la nivelul unor unități școlare implică de multe ori un efort financiar pentru părinți. Mai nou, în unitățile de învățământ se desfășoară tot felul de competiții precum Piticot, Voinicelul, Smart, iar elevii care participă sunt obligați să plătească între zece și 14 lei. Directorii de școli și cadrele didactice susțin că banii sunt necesari achiziționării de diplome, dar și de premii. Dincolo de acest aspect, elevii claselor I-IV participă la aceste concursuri, care sunt opționale, pentru că părinții se simt obligați să-și trimită copiii la testări. în general, competiția în rândul elevilor are rol stimulativ și este binevenită, dar, pe de altă parte, Ministerul Educației organizează olimpiade la nivel școlar, județean și național, fără ca elevii să plătească nici un ban. Unele dintre aceste competiții nu reprezintă decât o altă metodă a unor firme sau organizații neguvernamentale de a mai stoarce un ban din buzunarul părintelui, cu sau fără avizul Ministerului Educației. .. „ TM Continuare w pagina 2 Titlurile zilei Primăria cercetează cauza morții unor porumbei din Timișoara Pagina 7 PP****“ “ Tertipuri politice locale Ultima impresie contează CURSUL VALUTAR 3,2926 lei 4,3620 lei 177,2451 lei/gram Pagina 4