Renaşterea Bănăţeană, mai 2012 (Anul 24, nr. 6783-6808)

2012-05-05 / nr. 6786

Weekend ploios în vestul țării Vânt și ploi însoțite de descărcări electrice se anunță, pentru acest weekend, în regiunea vestică a țării. Astăzi, în zona Timișoarei, temperaturile se vor situa în jurul valorii 25 de grade Celsius. Noaptea, acestea vor coborî până la 11 grade. Potrivit prognozei meteo, precipitațiile vor fi prezente atât ziua, cât și în cursul nopții, când pot apărea și descărcări electrice. Același registru termic va fi prezent in Banatul montan, unde terma___freie vor indica, ziua, valori cuprinse între 20 și 26 de grade Celsius, iar noaptea, între 12 și 13 grade. Mâine, este așteptată o ușoară creștere de temperatură, însă vor continua să cadă precipitații pe arii extinse, în special la câmpie. La Timișoara, maxima zilei va fi de 28 de grade Celsius, la Caransebeș iar la Reșița 20. Noaptea, temperatura va fi în jur de 13 grade Celsius, începând de săptămâna viitoare, vremea se răcește ușor și va continua să plouă. (G.l.) "Vântul" preocupărilor pentru energia eoliană adie slab în Timiș Potențialul de energie eoliană de care dispune țara noastră a făcut ca România să redevină un paradis al investițiilor energetice, frenezia lansării de proiecte ale unor operatori de toate calibrele și de pe toate continentele amintind de perioada interbelică, în care regiunea carpatică hipnotiza lumea cu rezervele sale petroliere și cu îndemnânarea cu care le punea în valoare. Cele mai recente estimări apreciază că, la nivel național, potențialul tehnic amenajabil se ridică la peste 3.600 MW (respectiv, peste 8.000 de GWh/ an), cota-țintă stabilită de autoritățile guvernamentale pentru anul 2011, de 200 MW, fiind semnificativ depășită. Continuare în pagina 5 Leului i-a mai revenit pulsul, după cea mai grea săptămână a sa După ce miercuri euro costa până la 4,45 de lei, ieri acesta a scăzut până la 4,41 lei Moneda națională s-a aflat în cea mai proastă săptămână din istoria sa, dacă e să judecăm după deprecierea pe care a înregistrat-o în raport cu euro. După ce luni, 30 aprilie, cotația oficială de 4.397 de lei pentru un euro l-a făcut pe omul cu rate bancare în moneda unică europeană să înghită cu noduri mititelul de 1 Mai, prima zi bancară de după minivacanță a fost și mai aprigă. Continuare în pagina 6 Dinozaurii din "Jurassic Park" au poposit la Timișoara După ce au vizitat Lugojul, Aradul și Deva, 30 de dinozauri de dimensiuni impresionante au poposit în parcarea Iulius Mall din Timișoara unde, la adăpostul unui cort uriaș, îi așteaptă pe curioșii de orice vârstă care vor să petreacă un timp în lumea preistorică din "Jurassic Park". Șase dintre ei se mișcă și scot sunete, unul se lasă călărit de copii, iar câțiva din categoria celor "animați" au jucat în celebrul film al lui Spielberg. Până în 13 mai, în capitala Banatului este deschisă "XXL Dino Expo", cea mai mare expoziție de replici robotizate ale reptilelor preistorice. în Germania, unde au fost realizate piesele, există alte câteva colecții de gen, dar cea adusă în premieră pe malul Begăi este, de departe, cea mai bogată. „ . „ „ Continuare m pagina 2 Titlurile zilei Simularea examenului de leac si a testelor nationale Pagina 2 Cum se face și secretarul primăriei cu sacii-n căruță Satul căzut pradă bătrâneții și... mistreților Cartoful de Belinț nu-i îmbogățește pe cultivatori I www.renasterea.ro CURSUL VALUTAR 4,4044 lei / Io? 3,3525 lei si 175,6183 lei/gram 14/241