Renaşterea Bănăţeană, august 2012 (Anul 24, nr. 6860-6885)

2012-08-25 / nr. 6880

sâmbătă, 25 august 2012 Lance Armstrong pierde titlurile cucerite în Turul Franței Ciclistul american Lance Armstrong va pierde cele șapte titluri cucerite în Turul Franței și va fi radiat pe viață din ciclismul profesionist, a anunțat Agenția Americană Antidoping (USADA). Directorul general al USADA, Travis Tygart, a declarat pentru AFP că Armstrong va fi deposedat de toate rezultatele înregistrate începând cu 1 august 1998. "Este o zi tristă pentru noi toți care iubim sportul și pe sportivi", a declarat Tygart. Acest anunț survine după ce rutierul, care s-a retras din activitate, a declarat că renunță la lupta judiciară cu USADA, care îl acuză de dopaj în perioada 1999-2005. Armstrong, care și-a reafirmat, joi, nevinovăția, a luat acestă decizie după ce tribunalul federal din Austin, Texas, i-a respins, luni, recursul formulat împotriva USADA, ceea ce permitea agenției antidoping să-și continue ancheta cu privire la sportivul de 40 de ani. "Astăzi, întorc pagina. Nu mă voi mai ocupa mult timp de această chestiune, în circumstanțele date. Mă voi consacra muncii pe care am început-o înainte a câștiga Turul Franței: să-i ajut pe oamenii și familiile afectate de cancer", a declarat Armstrong pe contul său de Twitter. Ciclistul a acuzat USADA că nu este în măsură să-l cerceteze și a cerut un arbitraj injustiție, estimând că drepturile sale constituționale au fost încălcate. Armstrong a declarat că este obosit de această bătălie și de stresul care apasă asupra vieții sale personale și profesionale. "Vine un moment în în viața fiecăruia când trebuie să spună «este de ajuns». Pentru mine acest moment a venit. Povara pe care această situație o reprezintă pentru familia mea, pentru munca mea, pentru fundația mea m-a adus unde sunt astăzi, să terminăm cu prostiile astea", a adăugat el. Agenția antidoping l-a acuzat pe Armstrong că a utilizat substanțe interzise, printre care EPO și steroizi, precum și transfuzii sangvine începând din 1986. Armstrong, care s-a retras anul trecut din activitate, a depus plângere la un tribunal federal încercând să oprească ancheta USADA, însă a pierdut. Agenția antidoping din SUA a primit undă verde, la finalul lunii iunie, din partea unui comitet de experți independenți, pentru a-i pune oficial sub acuzare pe Armstrong și pe cinci colaboratori ai săi, printre care fostul său director sportiv, belgianul Johan Bruyneel, acum la RadioShack, și pe fostul preparator fizic al ciclistului american, Michele Ferrari. Agenția susține că deține mărturii care demonstrează că Armstrong și cinci dintre foștii săi colaboratori au fost implicați într-o operațiune de dopaj, între 1998 și 2011. Patru cicliști participanți a ediția 2012 a Turului Franței, foști coechipieri ai lui Lance Armstrong, au recunsocut că s-au dopat și vor fi suspendați începând de la finalul sezonului de Agenția Americană Antidoping (USADA). Americanii George Hincapie (BMC), Levi Leipheimer (Omega Pharma), Christian Van de Velde și David Zabriskie (ambii de la Garmin) vor fi suspendați șase luni începând cu finalul sezonului, după ce recunoscut că s-au dopat și au depus mărturie împotriva septuplului câștigător al Turul Franței, Lance Armstrong. Armstrong a câștigat fiecare ediție a Turului Franței între 1999 și 2005, data primei sale retrageri din activitate. El a revenit în competiții în 2009, iar în debutul anului 2011 s-a retras din nou. în 2005, rutierul a fost acuzat pentru prima dată de dopaj cu EPO de cotidianul sportiv francez L'Equipe, care se baza pe eșantioane de sânge presupuse a-i fi fost recoltate ciclistului în timpul Turului Franței din 1999 și realizate după perfecționarea metodelor antidoping. Armstrong, care a respins acuzațiile, nu a fost nicioaată sancționat pentru dopaj. în luna februarie, justiția americană a abandonat o anchetă deschisă în urmă cu doi ani la Los Angeles, în care Armstrong și alți cicliști americani au fost cercetați pentru a se stabili dacă au recurs la dopaj în perioada în care au concurat pentru US Postal. USADA a anunțat atunci că nu are de gând să renunțe la propriile investigații. După renunțarea la ciclism, Armstrong se dedicase practicării triatlonului. Cissokcho, la Valencia Gruparea Olympique Lyon și clubul Valencia au ajuns la un acord de principiu pentru transferul fundașului stânga Aly Cissokcho la formația din Spania. Valoarea transferului nu a fost menționată, dar se situează între șase și șapte milioane de euro. Valencia a anunțat că jucătorul va semna un contract pe patru sezoane, după ce va efectua vizita medicală. în vârstă de 24 de ani, Aly Cissolcho a venit la Lyon în iulie 2009, de la FC Porto, pentru 15 milioane de euro. Renașterea bănățeană 9 Inter, o nucă prea tare Formația FC Vaslui a fost învinsă, joi seară, la Piatra Neamț, cu scorul de 2-0 (1-0), de echipa italiană Internazionale Milano, în prima manșă a play-off-ului Ligii Europa. Golurile au fost marcate de Cambiasso 23 și Palacio 73. FC Vaslui, Coman Milanov, Celeban (Caué 73), Charalambou, Sălăgean - Antal, Varela, Sânmărtean, N'Doye - Stanciu (Varga '46) - Niculae (Sburlea '61). Antrenor: Marius Șumudică. Internazionale Milano: Castellazzi - Maicon, Silvestre, Ranocchia, Zanetti - Cambiasso, Guarin, Mudingagi (Nagatomo '21) - Sneijder (Juan ’82), Palacio Milito (Coutinho 72). Antrenor: Andrea Stramaccioni. Partida retur va avea loc joia viitoare, la Milano, de la ora 21.45. Steaua e cu un picior în grupe Tot joi seară. Steaua a învins, în deplasare, cu scorul de 2-0 (1-0), echipa lituaniană Ekranas, într-un meci contând pentru prima manșă a play-off-ului Ligii Europa. Golurile au fost marcate de Novak Martinovici '36 și Adrian Popa 76. Steaua: Stanca - Georgievski, Martinovici, Chiricheș, Latovlevici - Bourceanu (Filip '53), Pintilii - Popa, Costea, Chipciu (Rusescu '56) - Nikolici (Adi Roda '62). Antrenor: Laurențiu Reghecampf. Returul va avea loc joia viitoare, la București, de la ora 2030. Dinamo, ca și eliminată Formația Dinamo a fost învinsă, în aceeași seară de joi, pe "Arena Națională" din Capitală, cu scorul de 3-0 (1-0), de echipa ucraineană Metalist Harkov, partida contând tot pentru manșa tur a play-off-ului Ligii Europa. Golurile au fost marcate de Cleiton Xavier '9 și Cristaldo '57. Metalist a rămas în inferioritate numerică, în minutul 68, când a fost eliminat Fininho după primirea celui de-al doilea cartonaș galben. Dinamo: Bălgrădean - Luchin, Grigore, Koulibaly, Pulhac - Munteanu (Axente 78) - Matei, Issa Ba (Galbev '60), Boubacar, Alexe (Curtean '66) - Țucudean. Antrenor: Dario Bonetti. La partida de pe Arena Națională au asistat aproximativ 19.000 de spectatori, între care și 30 de fani ai grupării oaspete. Meciul retur dintre cele două echipe va avea loc joia viitoare, în Ucraina, cu începere de la ora 21. Celelalte rezultate Rezultatele complete înregistrate în partidele disputate, joi seară, în prima manșă a play-offului Ligii Europa sunt următoarele: Anji Mahacikala - AZ Alkmaar 1- 0 (Traore '51), Neftci Baku - APOEL Nicosia 1-1 (Sukurov '82-penalty / Benadour '83), Tromso IL - Partizan Belgrad 3-2 (Prijovici '37, Björck 77, Mirodji '82 / S. Markovici '43, Mitrovici '84), FK Ekranas - Steaua București 0-2 (Martinovici '36, Popa 76), Șerif Tiraspol - Olympique Marseille 1-2 (Pajovici '27 / Ayew '18, '53), Atromitos FC -Newcastle 1-1 (Epstein '24/Taylor '45), Molde - Heerenveen 2-0 (Eskrem '31, Moström '90), Legia Varșovia - Rosenborg Trondheim 1-1 (Kosecki '42 / Dockal '80), Slovan Liberec - Dnipro Dnipropetrovsk 2-2 (Breznank '62, Vacha '90-penalty / Konoplianka '43, Matheus '49), AIK Solna - ISKA Moscova 0-1 (Honda'61), Dinamo București - Metalist Harkov 0-2 (Cleiton Xavier '9, Cristaldo '57), FC Lucerna - Genk 2-1 (Rangelow 7, Winter 71 / Vossen 72), Bursaspor - FC Twente 3-1 (Batalla '40, ’82, Sestak ’537 Chadli '31), Trabzonspor - Videoton 0-0, Feyenoord - Sparta Praga 2-2 (Nelom '60, Achahbar '90 / Kadlec '23, '27), Dudelange - Hapoel Tel- Aviv 1-3 (Joachim ’20 / Caillet '4- autogol, Ben Haim II '19-penalty, Cohen '26),FC Midtjylland - Young Boys Berna 0-3 (Bobadilla '42, Famerad '81, Costanzo '90), Lokeren - Viktoria Plzen 2-1 (Harbaoui 70, Marici '90-penalty / Bakos '29), PAOK Salonic - Rapid Viena 2-1 (Athanasiadis '69, Katsikas '83 / Alar ’25), Debrecen - FC Bruges 0-3 (Blondei '58, Rafaelov 77, Bacca '90), Heart of Midlothian - FC Liverpool 0-1 (Webster 78-autogol), FC Vaslui - Internazionale Milano? 0-2 (Cambiasso '23, Palacio 73), Slask Wroclaw - Hannover 3-5 (Jod>owiec '34, Patejuk '54, KaYmierczak '61 / Andreasen 7, '82, Schlaudraff '25, Stindl '40, Schmiedebach ’85), Motherwell - Levante 0-2 (Juanlu Gomez '42, El Zhar '62), Steaua Roșie Belgrad - Bordeaux 0-0, Horsens - Sporting Lisabona 1-1 (Spelmann 75 / Carrillo 79), Athletic Bilbao - HJK Helsinki 6-0 (Aduriz '25 ,'51, Susaeta '31, '57, Inigo Perez '42, Iraola '85), Mura - Lazio 0-2 (Hernanes '31, Klose ’59), CS Maritimo Funchal - Dila Gori 1-0 (Fidelis '64), Zeta - PSV Eindhoven 0-5 (Toivonen '2, Matavz 74, Strootman 77, Lens '83, Van Bommel '90). Meciurile retur vor avea loc la 30 august. Crivoi va juca în Cupa Davis Tenismenii Victor Crivoi și Florin Mergea au confirmat, ieri, prezența lor în lotul României pentru meciul de Cupa Davis găzduit de Sala Sporturilor "Horia Demian" din Cluj-Napoca în perioada 14-16 septembrie, primul numărându-se printre jucătorii care au refuzat convocarea la întâlnirea cu Olanda. "Sunt foarte bucuros că începe să se contureze echipa de Cupa Davis, deși încă nu s-a încheiat perioada pusă la dispoziția jucătorilor de a-și da acceptul pentru participare. Chiar dacă, orientativ, data limită pentru confirmări a fost 26 august, ea nu este bătută în cuie, ținând cont de faptul că programul jucătorilor este foarte încărcat, mai ales că sunt implicați în turnee importante, îi aștept pe toți cei cărora le-am trimis convocări și sper să răspundă cât mai mulți, pentru ca la ora meciului să avem la dispoziție cea mai bună echipă", a declarat Ciprian Porumb, căpitaniul nejucator al României, pentru frt.ro. România va întâlni Finlanda la Cluj-Napoca, între 14 și 16 septembrie, în cadrul Grupei I a Zonei Euro- Africane. La începutul acestui an, Victor Hănescu, Adrian Ungur, Marius Copil, Victor Crivoi și Horia Tecău au anunțat că refuză să mai răspundă convocărilor dacă Andrei Pavel nu este reinstalat în funcția de căpitan nejucător al echipei de Cupa Davis.