Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2012 (Anul 24, nr. 6963-6985)

2012-12-13 / nr. 6972

joi, 13 decembrie 2012 Alina Dumitru se pregătește să devină antrenoare Multipla campioană olimpică și mondială la judo Alina Dumitru a declarat că a decis să renunțe la activitatea de sportivă, urmând ca din luna ianuarie să devină antrenoare federală. "După argintul de la Jocurile Olimpice de la Londra, antrenorul Berceanu a insistat să mă retrag, însă am lăsat o pauză ca să cântăresc exact situația. Nu a fost deloc ușor de luat o decizie, dar am hotărât într-un final să mă retrag din activitatea de sportivă. Au cântărit și accidentările în luarea deciziei. Insă nu pot rămâne departe de acest sport, așa că din ianuarie voi fi alături de cei de la Federației Române Judo în calitate de antrenoare federală", a declarat multipla campioană. Alina Dumitru (30 ani) are în palmares opt titluri de campioană europeană (între 2004- 2012, cu excepția anului 2009), două medalii de bronz la mondiale (2002 și 2009), iar la Jocurile Olimpice a cucerit aurul în ediția din 2008 și argintul la cea din vara acestui an. Reunificarea fotbalistică a Ciprului, o ecuație greu de rezolvat Conducătorii fotbalului din partea elenă a Ciprului și omologii lor din partea turcă au început, la Nicosia, discuții pentru reunificarea sportivă a insulei din Marea Mediterană, divizată de aproape 40 de ani. "Comunitatea fotbalistică din Cipru vrea o soluție cu privire la problemele care există în acest sport", a declarat Costakis Koutsokoumnis, președintele Federației Cipriote de Fotbal (CFA), menționând un "teren comun" în favoarea apropierii celor două foruri. El a afirmat, fără să intre în detalii, că primele rezultate concrete ale discuțiilor ar putea apărea în maximum două luni. "Ceea ce ne interesează pe noi este fotbalul, nu politica. Sper că nu-i vom dezamăgi pe cei care așteaptă de la noi o rezolvare corectă a acestor probleme. Sper ca în curând să avem vești bune", a declarat, la rândul său, președintele federației din Republica Turcă a Ciprului de Nord, Hasan Sertoglu. Nu este pentru dată când cele două foruri, separate înainte de divizarea insulei, în 1974, au încercat o apropiere, dar precedentele tentative s-au soldat cu eșecuri. Precum guvernele țărilor lor, CFA este recunoscută de forurile fotbalistice internaționale, iar cluburi din Cipru s-au remarcat în Liga Campionilor, în timp ce federația din nord nu are contacte decât cu Turcia. CFA a fost fondată în 1934, în perioada în care insula se afla sub administrare britanică, de șase cluburi greco-cipriote și două turcocipriote, dar s-a scindat în 1955, în urma tensiunilor dintre cele două comunități. Două campionate paralele au avut loc timp de 20 de ani, înainte ca invazia turcă din 1974 și divizarea insulei să le separe definitiv. Contactele sportive dintre sudul și nordul insulei au fost în ultima vreme extrem de rare, dar discuțiile demarate acum vizează stabilirea unor punți de legătură. Următoarea reuniune - una deosebit de importantă - este prevăzută pentru data de 17 ianuarie 2013, în zona aflată sub control turc. Robinho, "curtat” de Santos Președintele clubului Santos, Luis Alvaro de Oliveira Ribeiro, a declarat că a făcut o ofertă scrisă pentru achiziționarea atacantului echipei AC Milan, Robinho, informează AFP. "Există totuși o diferență între oferta noastră și cererea clubului AC Milan, dar vom vedea cum vor decurge negocierile. Nu va fi o afacere simplă, dar în săptămâna viitoare vom începe discuțiile", a spus președintele grupării braziliene, care nu a făcut publică suma pe care a oferit-o pentru transferul lui Robinho. Ribeiro a precizat că atacantul brazilian, care a mai evoluat la Real Madrid și Manchester City, este decis să revină în țara natală pentru a putea prinde lotul echipei naționale în vederea Cupei Mondiale din 2014. Robinho, în vârstă de 28 de ani, a mai jucat la Santos în perioada 2002-2005, când a câștigat două titluri de campion al Braziliei și a jucat o finală de Copa Libertadores. Caleidoscop . Echipa braziliană Corinthians, câștigătoarea Copei Libertadores, s-a calificat în finala Campionatului Mondial al cluburilor, după ce a învins, ieri, la Toyota, cu scorul de 1-0 (1-0), formația egipteană Al Ahly, campioana Africii, în semifinalele competiției. Unicul gol al întâlnirii a fost marcat de Guerrero, în minutul 30. In cea dea doua semifinală se vor întâlni, astăzi, la Yokohama, echipa mexicană Monterrey, campioană Concacas, și formația engleză Chelsea Londra, câștigătoarea Ligii Campionilor. Echipa japoneză Sanfrecco Hiroshima a terminat competiția pe locul cinci, după ce a învins, ieri, la Toyota, cu scorul de 3-2 (1-1), formația sud-coreeană Ulsan Hyundai, campioana Asiei. Echipa de volei feminin Tomis Constanța a învins pe teren propriu, cu scorul de 3-2, formația italiană Urbino, în ultimul meci din Grupa E a Ligii Campionilor. Scorul pe seturi a fost 25-22, 25-13, 18- 25,22-25,15-13. Tomis a fost a treia din grupă și a ratat calificarea în turul următor. ▼ Baschetbalistul american Kaylene Riley va veni pe 28 decembrie în România, el urmând să evolueze la gruparea Energia Rovinari, care este pregătită de antrenorul sârb Slobodan Nikolic. în prezent, Energia Rovinari dispune de șase jucători străini. Kaylone Riley a mai evoluat în sezonul trecut în campionatul intern, la CSU Atlassib Sibiu. ▼ Echipa de baschet masculin Gaz Metan Mediaș va juca în optimile de finală în grupă cu formațiile Pinar Karsiyaka (Turcia), BK Ventspils (Letonia) și Joensum Kataja (Finlanda), meciurile urmând să debuteze în 15 ianuarie 2013. V Rezultatele înregistrate în partidele disputate, ieri, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA) sunt: Chicago - L.A. Clippers 89-94, Detroit - Denver 94- 101, New Orleans - Washington 70- 77, Brooklyn - New York 97-100, Cleveland - L.A. Lakers 100-94. Renașterea bănățeană 9 Boris Becker votează cu Andres Iniesta Fostul tenisman german Boris Becker speră ca jucătorul spaniol Andres Iniesta să câștige Balonul de Aur, care va fi decernat la 7 ianuarie 2013, la Zurich, subliniind că acesta este unul dintre cei mai buni fotbaliști din toate timpurile. "Este idolul meu. Când evoluezi la un club ca FC Barcelona, e logic că te aștepți să câștigi titluri, în schimb, în echipa națională se vede adevărata clasă a unui jucător. Acest lucru s-a verificat în timp cu Pele, Diego Maradona și Zinedine Zidane. Iniesta a dovedit cu Spania că poate face parte din grupul celor mai bun jucători din toate timpurile. Din acest motiv, îl plasez înaintea lui Messi sau Ronaldo. Cei doi ai marcat multe goluri, dar nu au câștigat nimic cu Argentina și Portugalia", a declarat Becker. Andres Iniesta, Cristiano Ronaldo și Lionel Messi sunt cei trei finaliști pentru câștigarea Balonului de Aur. în ceea ce privește antrenorul anului, Becker consideră că acesta ar trebui să fie Vicente Del Bosque, care a câștigat titlul european cu Spania, clasându-se astfel în fața lui Jose Mourinho (Real Madrid) și Pep Guardiola (fost la Barcelona). Arsenal s-a făcut de râs Echipa Arsenal Londra a fost eliminată în sferturile de finală ale Cupei Ligii Angliei, după ce a fost învinsă, cu scorul de 3-2 la loviturile de departajare, de formația Bradford, care activează în liga a patra. La finalul timpului regulamentar, scorul a fost egal, 1-1. Gazdele au deschis scorul prin Thompson, în minutul 16, oaspeții reușind egalarea prin Vermaelen, în minutul 87, într-un alt meci din sferturile de finală ale Cupei Ligii Angliei, Aston Villa a învins, în deplasare, cu scorul de 4- 1 (1-1), formația Norwich City. Golurile învingătorilor au fost marcate de Holman '21, Weimann '79, '85 și Benteke '90, în timp ce pentru gazde a înscris Morisson, în minutul 19. Meciul Leeds United (02) - Chelsea Londra va avea loc la 19 decembrie. Stokes, simpatizant al IRA. Atacantul echipei Glasgow Rangers, Anthony Stokes, este anchetat disciplinar de clubul scoțian, după ce acesta a luat parte la un eveniment în onoarea unui fost lider al grupării IRA. Stokes a apărut în mai multe fotografii făcute la evenimentul ținut în memoria lui Alan Ryan, un fost lider al IRA, care a fost împușcat mortal în Dublin (Irlanda), în luna septembrie. De asemenea, în ziua în care Ryan a fost înmormântat, Stokes a postat pe contul său de Twitter următorul mesaj: "Mă gândesc la tine, Alan...". Totodată el s-a folosit de rețeaua de micro-blogging pentru a-l amenința pe jurnalistul irlandez Tom English, care locuiește în Scoția, că îl va da în judecată, după ce a scris despre participarea jucătorului la acel eveniment. Clubul scoțian consideră însă că atacantul a afectat grav imaginea grupării sportive.