Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-10 / nr. 6992

joi, 10 ianuarie 2013 Ungurii vor face recurs la decizia FIFA de a juca meciul cu România fără spectatori Federația Ungară de Fotbal (MLSZ) a anunțat că va face recurs la decizia Comisiei de Disciplină a FIFA, conform căreia meciul cu România din preliminariile CM-2014, se va juca fără spectatori. "Este o decizie severă și injustă ca echipa națională să fie sancționată în meciul crucial pentru cel mai important turneu international din cauza unui incident produs la o partidă amicală", se arată într-un comunicat dat publicității pe site-ul federației de la Budapesta, în care se anunță că se va face apel la această decizie. Comisia de Disciplină a FIFA a decis să sancționeze federația ungară, după manifestările de rasism și antisemitism de la meciul amical cu Israel din august 2012, astfel că partida Ungaria-România, din preliminariile CM 2014, programată în martie, se va juca fără spectatori. De asemenea, federația de la Budapesta (MLSZ) a fost amendată cu 40.000 de franci elvețieni. Meciul Ungaria - România este programat la 22 martie. Potrivit FIFA, Ungaria a fost sancționată având în vedere "gravitatea" incidentelor antisemite de la meciul amical cu Israel, din 15 august 2012, în cursul acestui meci, încheiat la egalitate (1 -1), suporterii unguri au proferat insulte precum "evrei ticăloși", "Buchenwald" (referire la un lagăr nazist din Germania) sau "Viva Mussolini". în timpul imnului israelian, "Hatikvah", sute dintre ei s-au întors cu spate către teren. "După o anchetă aprofundată, în cursul căreia MLSZ a recunoscut și regretat comportamentul unui grup de suporteri unguri, membrii comisiei de disciplină a FIFA au condamnat unanim aceste acte odioase de natură rasistă, antisemită, provocatoare și agresivă comise de fanii echipei Ungariei", subliniază FIFA. De asemenea, Comisia de Disciplină a FIFA a decis sancționarea federației bulgare (BFA), după ce la meciul cu Danemarca, din 12 octombrie, jucătorul danezilor, Patrick Muliga, a fost victima injuriilor rasiste din partea fanilor bulgari. Astfel, partida Bulgaria - Malta, din preliminariile CM-2014, programată în 22 martie, se va juca tot fară spectatori. BFU a fost amendată de FIFA cu 35.000 de franci elvețieni. "MLZS și BFU au fost avertizate în privința comportamentului pe viitor, iar dacă astfel de incidente vor mai avea loc, Comisia de Disciplină a FIFA nu va avea altă soluție decât să impună sancțiuni mai dure, putând merge până la pierderea unui meci, retragerea de puncte sau descalificarea dintr-o competiție", a notat FIFA pe site-ul oficial. Adebayor revine la națională Emmanuel Adebayor, care evoluează la Tottenham, în Anglia, a decis să revină în echipa națională a statului Togo, pentru a participa la Cupa Africii pe Națiuni (CAN 2013), a anunțat federația togoleză de fotbal (FTF). "Adebayor a decis să se alăture coechipierilor săi, după discuții cu șeful statului togolez Faure Gnassingbé ieri la Accra și marți la Lome", a declarat un responsabil al FTF. La 1 decembrie, Adebayor, căpitanul echipei, a anunțat că își suspendă "provizoriu" cariera internațională și nu va participa la CAN 2013, din Africa de Sud, din perioada 19 ianuarie - 10 februarie. El a denunțat "atmosfera nocivă din cadrul echipei", dar și programul de pregătire, care nu "va duce la o bună prestație la CAN". La CAN-2013, Togo va evolua în grupa D, alături de Coasta de Fildeș, Tunisia și Algeria. Puls la fileu . Jucătoarea de tenis Morica Niculescu, locul 54 WTA, s-a calificat, ieri, în sferturile de finală ale turneului de la Hobart (Australia), dotat cu premii în valoare totală de 235.000 de dolari. Niculescu a învins, în turul doi, cu scorul de 3-6, 6-4, 6-4, după două ore și 38 de minute, pe Shuai Peng (China), poziția 33 în ierarhia mondială; în sferturile de finală, Monica Niculescu o va întâlni pe Kirsten Flipkens (Belgia), locul 51 WTA, care a trecut, cu scorul de 6-3,6-2, de Bojana Jovanovski (Serbia), poziția 56 în clasamentul mondial. Pentru accederea în sferturile de finală, Niculescu va primi 70 de puncte WTA și un cec în valoare de 5.500 de dolari. ■ Perechea Irina-Camelia Begu/Simona Halep a ratat, ieri, calificarea în semifinalele probei de dublu din cadrul turneului de la Hobart. Begu și Halep au fost învinse, în sferturile de finală, cu scorul de 7-6 (7/1), 6-0, după o oră și cinci minute, de cuplul Timea Babos/Mandy Minella (Ungaria/Luxemburg). ■ Tenismanul Marius Copil, locul 161 ATP, a fost eliminat, ieri, în primul tur al calificărilor la Australian Open, primul turneu de Grand Slam al anului. Copil a fost învins, cu scorul de 6-4, 6-4, după o oră și opt minute, de americanul James Blake, cap de serie numărul nouă în calificări și poziția 124 în ierarhia mondială. Marius Copil a fost singurul reprezentant al României pe tabloul masculin al calificărilor la Australian Open, în timp ce Victor Hănescu, locul 61 ATP, și Adrian Ungur, locul 98 ATP, vor evolua direct pe tabloul principal al competiției. ■ Perechea Victor Hănescu/Martin Klizan (România/Slovacia) a ratat, ieri, calificarea în semifinalele probei de dublu din cadrul turneului de la Auckland (Noua Zeelandă), dotat cu premii în valoare totală de 433.400 de dolari. Hănescu și Klizan au fost învinși, în sferturile de finală, cu scorul de 6-2, 7-5, după o oră și un minut, de cuplul Julian Knowle/Filip Polasek (Austria/Slovacia), cap de serie numărul trei. ■ Jucătoarele Raluca-Ioana Olaru, locul 213 WTA, și Cristina-Andreea Mitu, poziția 196 în ierarhia mondială, vor evolua în calificări la Australian Open. Olaru o va întâlni, în primul tur al calificărilor, pe Corinna Dentoni (Italia), locul 230 WTA. Mitu va juca, în runda inaugurală a calificărilor, cu Sally Peers (Australia), poziția 338 în clasamentul mondial. * Renașterea bănățeană 9 Mutu rămâne jucător de bază la Ajaccio Noul antrenor al formației AC Ajaccio, Albert Emton, a declarat că se bazează pe atacantul Adrian Mutu, care are o "experiență enormă și mare maturitate de joc". "Mutu are o experiență enormă, o mare maturitate în joc și calități individuale. Contăm pe el", a declarat Emon la postul RMC. Adrian Mutu nu a evoluat în partida cu Rouen, din 32- imile Cupei Franței, după ce a revenit cu întârziere la echipă. Pe de altă parte, site-ul italian palermo today.it scrie că Mutu este dorit de conducătorii formației Palermo, care vor un atacant "cu experiență". "Mutu se află acum în Corsica, pe pământul lui Napoleon, împăratul roman joacă la Ajaccio, după ce a evoluat la Cesena: el suferă de dorul italian și ar reveni cu plăcere în fotbalul său. Contractul cu Ajaccio expiră în 2014, jucătorul este în formă, simțul golului este la fel, chiar dacă are 34 de ani. Costă mai puțin de un milion. Problema este salariul", a notat sursa citată. Mourinho e cel mai bun antrenor de club Tehnicianul echipei Real Madrid, Jose Mourinho, a fost desemnat, ieri, cel mai bun antrenor de club din lume în 2012, de Federația Internațională de Istorie și Statistică a Fotbalului (IFFHS). Mourinho l-a devansat pe italianul Roberto Di Matteo (ex Chelsea Londra) și pe argentinianul Diego Simeone (Atletico Madrid). Primele zece locuri în această ierarhie sunt ocupate de următorii tehnicieni: 1. Jose Mourinho (Real Madrid) 101 puncte,2. Roberto Di Matteo (ex Chelsea Londra) 99, 3. Diego Simeone (Atletico Madrid) 97, 4. Josep Guardiola (ex FC Barcelona) 82,5. Adenor Leonardo Bacchi "Tite" (Corinthians) 61, 6. Jupp Heynckes (Bayern München) 40,7. Alex Ferguson (Manchester United) 27,8. Jurgen Klopp (Borussia Dortmund) 15,9. Marcelo Bielsa (Athletic Bilbao) 12, 10. Roberto Mancini (Manchester City) 11. Amariei negociază cu SCM Craiova Handbalista Carmen Amariei negociază pentru semnarea unui contract valabil până la finalul sezonului cu formația SCM Craiova. în vara trecută, Carmen Amariei a fost decisă să-și încheie cariera și nu a semnat cu vreo echipă, revenind la Cluj-Napoca. După luni bune în care a înclinat mai mult spre retragere, a decis să mai joace, iar de două zile se află la Craiova, cu care este posibil să semneze un contract valabil până la finalul sezonului. "M-aș bucura să revin pe teren, miam dat seama că plăcerea de a juca handbal este mare pentru mine și nu pot sta departe. Am efectuat vizita medicală, urmează să mai avem discuții despre ultimele detalii contractuale. Dacă voi semna contractul, vreau să ajut echipa din Craiova săși îndeplinească obiectivele și sper să ne susțină și fanii, care sunt al optulea jucător. Nu am mai făcut antrenamente specifice de handbal cu o echipă, dar m-am pregătit individual și sper ca, în funcție de starea mea fizică și antrenamente, să reintru cât mai repede pe teren. Am emoții când mă gândesc la primul antrenament. Sper să ajungem la o înțelegere", a declarat, ieri, Carmen Amariei. Ea a jucat sezonul trecut în liga secundă, la Terom Z Iași, a după o carieră internațională în care evoluat la echipele ESBF Besancon, Randers HK, Slagelse, FCK Handbold, Viborg HK. în România, interul în vârstă de 34 de ani a trecut pe la "U" Cluj, Oltchim Râmnicu Vâlcea și Rulmentul Brașov. De-a lungul carierei a cucerit de două ori Liga Campionilor, cu Slagelse, cu care a devenit și dublă campionă a Danemarcei, este triplă campioană a Franței cu Besancon, dar și a României, cu Oltchim.