Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-04 / nr. 6987

8 Renașterea bănățeană Victorie cu orice preț! BC Timișoara țintește o victorie astăzi, la Sibiu, în manșa retur a sfertului de finală cu CSU Atlassib. Bănățenii au câștigat primul meci, disputat pe Bega, la o diferență de doar două lungimi, scor 84-82, iar acum sunt nevoiți să joace cu gândul la un nou succes pentru a fi siguri că se califică la turneul Final Four. "Cupa României este cea mai ușoară competiție, pentru că, în acest sezon, după doar două meciuri poți intra în Final Four. E o partidă crucială pentru noi, întrucât vrem să câștigăm un trofeu. Nu are importanță diferența la care am câștigat primul meci, pentru că antrenorul ne-a spus să jucăm ambele partide la victorie. Totuși, când ai 12 puncte avantaj cu cinci minute înainte de final, mai ales că joci acasă și ai publicul de partea ta, e păcat să nu reușești să ții de acea diferență. Acum am fi fost mai relaxați... Publicul de la Sibiu este precum cel de la Timișoara. E frumos acolo, lumea știe ce se întâmplă pe teren, sunt ani de zile de când Sibiu are echipă în prima ligă. Nu știu dacă îmi este teamă sau nu... Cert este că mergem să câștigăm cu orice preț", a declarat pivotul Bogdan Popescu. El a vorbit și despre finala Cupei României din sezonul trecut, pierdută de "lei", în Capitală, în fața grupării BCM U Pitești: "Să fiu sincer, anul trecut nu mă așteptam să ajungem atât de departe în Cupă și în campionat. E dureros să pierzi în finală, dar nu știu dacă este o motivație în plus pentru prezent. La pretențiile de acum și cu echipa pe care o avem în prezent trebuie să ajungem sus! Acum câțiva ani, când Timișoara a luat Cupa României, a fost nebunie aici, băieții au mers pe stadion...". Antrenorul principal al BCT-ului, Srdjan Jovanovici, se gândește și la partidele de campionat ce vor urma, programul "leilor" din Banat în perioada următoare fiind unul încărcat. "Nu sunt doar două meciuri. Vom disputa patru partide în următoarele zece zile, însă acum ne concentrăm asupra confruntării de la Sibiu. Vrem să câștigăm, pentru că obiectivul nostru este să participăm la turneul Final Four al Cupei României. Am auzit că adversara noastră s-a întărit de la meciul tur, achiziționând un nou jucător. E bine pentru ei, dar pe de altă parte nu au avut suficient timp la dispoziție ca să lucreze împreună. Trebuie să ne gândim la ce avem noi de făcut, pentru a nu repeta greșelile din prima partidă. Nu doar jucătorii mari trebuie să recupereze mingi, ci toată echipa. Sunt sigur că vom evolua mult mai bine decât am făcut-o în manșa tur. Decizia în privința jucătorului străin care nu va fi trecut pe foaie o vom lua abia după ultimul antrenament", a precizat Srdjan Jovanovici. Meciul de la Sibiu este programat astăzi, cu începere de la ora 18, și va fi transmis de posturile DigiSport 2 și Digi 24 Timișoara. DARIUS PETRU Foto ADRIAN PÎCLIȘAN Oltchim se reunește în formulă completă Lotul echipei Oltchim Râmnicu Vâlcea se reunește, astăzi, pentru reluarea pregătirilor, cu opt zile înaintea primului meci oficial din anul 2013, cel cu formația Danubius Galați, programat la 12 ianuarie,în Liga Națională la handbal feminin. Președintele CS Oltchim, Petre Berbecaru, a declarat, ieri, că echipa se va reuni în formulă completă. "Reunirea din 2013 este programată vineri, în formulă completă, fără nici o derogare. Firește că vom sta zece minute la un pahar cu șampanie, le vom oferi flori campioanelor noastre europene, Marija Jovanovici și Katarina Bulatovici, dar apoi va fi o ședință normală de pregătire, pentru că timpul este foarte scurt până la primul meci oficial, adică în 12 ianuarie, cu Galați. Fetele au avut programe individuale de pregătire, care sunt verificate cu aparate, astfel că nu mai e timp de acomodări. Vor exista câteva modificări de date ale meciurilor din Liga Națională, cu Brăila, Baia Mare și Zalău, la cererea noastră sau a adversarelor, pentru că se apropie și meciurile din Liga Campionilor", a declarat Berbecaru. La început de 2013, oficialul grupării din Râmnicu Vâlcea este cu gândul la obiectivele stabilite încă din startul sezonului: "Ca obiective, știm cu toții ce ne dorim: câștigarea Ligii Campionilor. Iar suporterilor noștri și iubitorilor de handbal le transmit un gând bun la început de 2013 și cred că nimic nu poate fi mai fmmos decât să le oferim trofeul european în luna mai". în altă ordine de idei, antrenorul formației Oltchim, Jakob Vestergaard, și-a serbat, ieri, ziua de naștere (38 de ani), în Danemarca, el urmând să sosească în România astăzi, în ziua reunirii echipei. Oltchim va disputa primul meci oficial din 2013 în 12 ianuarie, în deplasare, cu Danubius Galați, în cadrul etapei a 9-a a Ligii Naționale, în Liga Campionilor. Oltchim va începe partidele din faza grupelor principale, în 3 februarie, pe teren propriu, cu FTC Budapesta,în grupa a 2-a mai fiind repartizate formațiile Zvezda Zvenigorod și Krim Ljubljana. Campioana României intră în anul 2013 din postura de echipă neînvinsă în ambele competiții în care este angrenată. Martin Stoev a revenit la CVM Tomis Conducerea echipei de volei masculin CVM Tomis Constanța l-a numit în funcția de antrenor pe bulgarul Martin Stoev, care a mai pregătit formația constănțeană în prima parte a sezonului 2011/ 2012. Stoev a mai pregătit pe CVM Tomis în prima parte a sezonului 2011-2012, plecând de la Constanța în 16 februarie 2012, înaintea confruntării cu CSM București, din campionat, și a dublei cu Maccabi Tel Aviv, din sferturile de finală ale Cupei Challenge. După despărțirea de CSM Tomis, Martin Stoer a pregătit în prima parte a sezonului 2012-2013 echipa bulgară Levski Sofia. CSM Tomis Constanța conduce în acest moment clasamentul Diviziei Al la volei masculin, având ca obiectiv cucerirea celui de-al patrulea titlu de campioană, după reușitele din 2007, 2008 și 2009. vineri, 4 ianuarie 2013 Boldea, jucătorul turului Suporterii echipei ACS Poli Timișoara l-au desemnat pe atacantul Nicu Boldea drept cel mai bun jucător al secund-divizionarei de pe Bega în turul ediției de campionat 2012/2013. El a fost ales de 30 la sută dintre cei care și-au exprimat opțiunea în sondajul de opinie efectuat pe pagina de Facebook a grupării bănățene. Boldea, un mijlocaș dreapta reprofilat pe postul de vârf, a înscris de șapte ori în 12 meciuri disputate în tricoul alb-negru, ocupând poziția secundă în topul marcatorilor din seria a doua a ligii secunde, în clasamentul preferințelor fanilor bănățeni, Nicu Boldea este urmat, în ordine, de Răzvan Trandu și căpitanul Adrian Poparadu. Staff-ul tehnic s-a întors la treabă Deși pregătirile se vor relua abia joia viitoare, o parte din staff-ul tehnic al echipei ACS Poli s-a prezentat deja la stadion pentru a pune la punct detaliile referitoare la perioada intercompetițională. "Am contdeja o parte din staff pentru a ne organiza pregătirile în vederea cantonamentului pe care-l vom desfășura în Turcia", a declarat antrenorul Valentin Velcea. Acesta a vorbit și despre campania de transferuri din această iarnă. "Purtăm o serie de discuții cu diferiți jucători, dar încă nu este nimic finalizat. Așteptăm să vedem în perioada imediat următoare cum își vor rezolva jucătorii în cauză problemele contractuale. Sunt unii care se află în litigiu cu actualele lor cluburi. Mai sunt și fotbaliști străini care ne-au dat un timp de gândire în ce privește solicitările lor. Cert este că avem timp la dispoziție pentru selecție și negocieri, nu mai suntem așa de stresați ca în vară", a adăugat tehnicianul timișorean. DARIUS PETRU Brown e cu gândul la play-off Deși noua sa echipă a strâns doar patru victorii în prima parte a sezonului, baschetbalistul canadian Denham Brown speră ca "urșii" să joace în play-off. "Nu știu foarte multe despre campionatul românesc. Am evoluat în Ucraina și mi s-a spus că este asemănător. Am discutat mult cu Alex Johnson, care mi-a vorbit doar de bine despre tot o întâmplă în Timișoara și la această echipă. Avem gânduri mari pentru retur. Ne dorim în play-off! Știm că este foarte greu, pentru că avem doar patru victorii, însă trebuie să ne propunem obiective îndrăznețe. Avem o echipă bună, putem crește și este o șansă și pentru mine să revin la forma pe care am avut-o în trecut", au fost primele cuvinte ale lui Brown în calitate de jucător al formației Timba Timișoara. DARIUS PETRU Un junior în lotul pentru Cupa Davis Tenismanul junior Patrick Ciorcilă, în vârstă de 16 ani (locul 988 ATP), a fost convocat în lotul tricolorilor pentru meciul de Cupa Davis cu Danemarca, programat în perioada 1-3 februarie. "Rămânem consecvenți ideii de a aduce un junior în rândul echipei de Cupa Davis. Astfel, după prezențele în echipă ale lui Alex Ghilea și Florin Brăguși, acum va lua contact cu echipa și juniorul Patrick Ciorcilă. Acesta a avut un an foarte bun și este unul dintre cei mai în formă tineri jucători români", a^declarat Ciprian Porumb, căpitanul nejucător al echipei de Cupa Davis a României. Meciul dintre România și Finlanda, din cadrul turului întâi al Grupei I Euro/Africa din Cupa Davis, va avea loc în perioada 1-3 februarie, în Sala Sporturilor "Horia Demian" din Cluj-Napoca. Patrick Ciorcilă (16 ani) a fost chemat pentru meciul cu Danemarca