Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-18 / nr. 6999

vineri 18 ianuarie 2013 Nantes, o "nucă tare" pentru Știința Forul european de handbal a anunțat programul meciurilor din grupele Cupei EHF la masculin, competiție în care este angrenată și vicecampioana României, Știința Bacău. Știința va evolua în grupa D, cu echipele HBC Nantes (Franța), SC Magdeburg (Germania) și Beșiktaș JK (Turcia). Echipa moldavă va debuta pe teren propriu, în 10 februarie (ora 18:45), cu HBC Nantes, celelalte partide fiind programate astfel: SC Magdeburg - Știința MD Bacău (16 februarie), Știința MD Bacău - Beșiktaș JK (24 februarie), Beșiktaș JK - Știința MD Bacău (9 martie), HBC Nantes - Știința MD Bacău (17 martie) și Știința MD Bacău - SC Magdeburg (24 martie). Primele două clasate din fiecare dintre cele patru grupe vor obține calificarea în sferturile de finală ale Cupei EHF, fază ale cărei partide sunt eliminatorii și se vor juca în 20-21, respective 27-28 aprilie. Turneul Final Four va fi găzduit de HBC Nantes, adversara din grupa D a Științei Bacău. Dacă francezii vor încheia grupa D pe primul loc sau pe unul dintre cele mai bune trei locuri secunde din grupe, vor obține calificarea direct în Final Four, caz în care în sferturi se vor califica doar câștigătoarele grupelor și încă două echipe de pe locul secund, cu cea mai bună linie de clasament. Naționala, două amicale cu Oltchim Antrenorul naționalei feminine, Gheorghe Tadici, a declarat că reprezentativa se va reuni în 21 ianuarie, pentru un stagiu scurt de pregătire și două partide amicale, cu campioana Oltchim, la care vor evolua în special jucătoarele străine. "Este prima acțiune a echipei naționale din 2013, stabilită în calendarul nostru încă de anul trecut. Ne-am înțeles cu Oltchim pentru aceste două meciuri, în care îmi doresc să avem adversare în special jucătoarele străine de la Oltchim. Voi convoca 20 de jucătoare, iar printre acestea se vor afla doar trei de la Oltchim. Va fi o pregătire scurtă în paralel", a declarat antrenorul Gheorghe Tadici. Echipa națională se va reuni în 21 ianuarie, la Râmnicu Vâlcea. Primul meci cu Oltchim este programat în 23 ianuarie (ora 11), iar cel de-al doilea în 24 ianuarie (ora 10,30). Stelea, printre cei mai buni portari din ultimii 25 de ani Bogdan Stelea ocupă locul 97 în clasamentul celor mai buni portari din perioada 1987-2012, dat publicității, ieris de Federația Internațională de Istorie și Statistică a Fotbalului (IFFHS). Stelea, cu zece puncte, se află la egalitate cu Andreas Isaksson (Suedia), Carlo Cudicini (Italia), Christopher Woods (Anglia), Doni (Brazilia), Fernando Harry Alver (Uruguay), Ivan Pellizzoli (Italia), Jacques Longo o (Camerun), Nery Alberto Pompido (Argentina), Oscar Perez Rojas (Mexic) și Vincent Enyeama (Nigeria). Primul loc al clasamentului este ocupat de Gianluigi Buffon (Italia - 245 de puncte), urmat de Iker Casillas (Spania - 233 puncte) și Edwin van der Sar (Olanda - 201 puncte). Poziția a patra a revenit danezului Peter Schmeichel, cu 179 de puncte, urmat pe cinci de cehul Petr Cech (172 puncte) și pe șase de germanul Oliver Kahn (162 puncte). Paraguayanul Jose Luis Felix Chilavert este pe locul șapte, cu 146 de puncte. Poziția a opta este ocupată la egalitate de italianul Walter Zenga și spaniolul Andoni Zubizarreta, ambii cu câte 132 de puncte. Topul primilor zece este închis de brazilianul Claudio Taffarel (130 puncte). Renașterea bănățeană 9 Radamel Falcao, o perlă greu de păstrat Tehnicianul echipei Atletico Madrid, Diego Simeone, a declarat la un post de radio spaniol că nu știe dacă gruparea madrilenă va putea să îl păstreze în lot, pentru sezonul viitor, pe atacantul columbian Radamel Falcao. "Trebuie să fim realiști, nu îmi place să îi mint pe oameni. Nu știm ce se va întâmpla cu Falcao, trebuie să ne bucurăm de el atâta timp cât este aici. Falcao este aici în acest moment și ne ajută să câștigăm. Să sperăm că va rămâne, dar dacă nu va fi așa îi urez succes", a spus Simeone. Atacantul în vârstă de 26 de ani, locul doi în clasamentul marcatorilor din Spania, cu 18 goluri, este dorit de numeroase cluburi din întreaga lume. Falcao, legitimat la Atletico din vara anului 2011, are contract până în 2016 cu gruparea madrilenă, iar clauza de reziliere a înțelegerii este de 60 de milioane de euro. Caleidoscop . Formațiile Manchester United și Arsenal Londra s-au calificat în 16-imile de finală ale Cupei Angliei, după ce au învins, miercuri seară, cu scorul de 1-0, echipele West Ham, respectiv Swansea. Cele patru echipe au fost nevoite să rejoace partidele din această fază a competiției deoarece au terminat la egalitate meciurile programate inițial, scor 2-2 (ambele jocuri). Manchester United a învins, miercuri seară, echipa West Ham, datorită unui gol înscris în minutul 9 de Wayne Rooney, care a revenit astfel cu un succes pe teren, după trei săptămâni de absență. United va întâlni în 16-imile de finală ale Cupei Angliei formația Fulham. Arsenal s-a impus în fața formației Swansea prim golul marcat de Wilshere, în minutul 86, și va întâlni în faza următoare echipa de ligă secundă Brighton and Hove. ■ Formația Chelsea a remizat, miercuri seară, pe teren propriu, scor 2-2, cu echipa Southampton, într-un meci restanță din etapa a 17-a a campionatului Angliei. Golurile echipei londoneze au fost marcate de Ba '25 și Hazard '45. Pentru Southampton au înscris Lambert '58 și Puncheon '75. Partida ar fi trebuit să se dispute în luna decembrie, dar a fost amânată deoarece formația Chelsea a participat în perioada respectivă la Campionatul Mondial al cluburilor. Chelsea ocupă locul trei în clasamentul campionatului englez, cu 42 de puncte. Lider este Manchester United, cu 55 de puncte, iar pe poziția a doua se află Manchester City - 48 de puncte. ■ Formația FC Barcelona și echipa Real Zaragoza, la care evoluează Cristian Săpunaru, au înregistrat remize, miercuri seară, în meciurile pe care le-au disputat în prima manșă a sferturilor de finală ale Cupei Spaniei. FC Barcelona a terminat la egalitate cu Malaga, scor 2-2, pe teren propriu, golurile fiind înscrise de Messi '29 și Puyol '30 pentru gazde, respectiv Iturra '25 și Camacho '89 pentru oaspeți. în minutul 74, de la Malaga a rămas în inferioritate numerică, fiind eliminat Monreal. Real Zaragoza, cu Săpunaru integralist, a remizat cu FC Sevilla, scor 0-0. Tot în Cupa Spaniei, Real Madrid a învins marți Valencia, scor 2-0. Meciul dintre Atletico Madrid și Betis Sevilla s-a disputat aseară, după închiderea ediției. Meciurile retur vor avea loc la 23 și 24 ianuarie. ■ Formația AS Roma a învins, miercuri seară, în deplasare, cu scorul de 1-0 după prelungiri, echipa Fiorentina, în sferturile de finală ale Cupei Italiei, și s-a calificat în semifinalele competiției, la finalul unui meci în care au fost eliminați trei jucători. Unicul gol al partidei a fost înscris de Destro, în minutul 97, în minutul 117, de la AS Roma a fost eliminat Taddei, iar cinci minute mai târziu au mai primit cartonașe roșii Cuadrado (Fiorentina) și Dodo (AS Roma). în semifinalele Cupei Italiei s-au mai calificat Internazionale Milano, Lazio Roma și Juventus Torino. ■ Formațiile Pacos Ferreira și Vitoria Guimaraes s-au calificat în semifinalele Cupei Portugaliei în urma victoriilor înregistrate în meciurile disputate, miercuri seară, în sferturile de finală ale competiției. Pacos Ferreira a învins, pe teren propriu, cu scorul de 2-0, echipa Gil Vicente. Golurile au fost înscrise de Vero '18 (autogol) și Caetano '90 pentru gazde, respectiv Joao Vilela '72 pentru oaspeți. Vitoria Guimaraes sa impus tot cu scorul de 2-1, însă după prelungiri, în fața formației Sporting Braga. Golurile au fost marcate de Barrientos T, '93 pentru învingători, respectiv Eder '85 pentru învinși. ■ Rezultate înregistrate în partidele disputate, miercuri, în liga profesionistă nord-americană de baschet (NBA): Boston - New Orleans 78-90, Golden State - Miami 75-92, San Antonio - Memphis 103-82, Atlanta - Brooklyn Nets 109-95, Sacramento - Washington 95- 94, Portland - Cleveland 88-93, Dallas - Houston 105- 100, Oklahoma - Denver 117-97, Orlando - Indiana 97-86, Toronto - Chicago 105-107. Arbitru francez la meciul cu Bath Arbitrul francez Laurent Cardona va conduce la centru partida de rugby de mâine, de pe Recreation Ground, din AMLM Challenge Cup, dintre echipa engleză Bath și selecționata Lupii București. Arbitri asistenți vor fi Salem Attalah, cel care a condus finala SuperLigii de anul trecut dintre RCM Timișoara și CSM Știința Baia Mare, respectiv Mourad Zitouni, care a fost asistent tot anul trecut, în semifinala dintre CSM Știința Baia Mare și Steaua București. Cardona a mai fost asistent la partida dintre România și Uruguay, contând pentru faza recalificărilor la Cupa Mondială din 2011. De două ori s-a aflat la centru în partide ale Lupilor București, o dată în 2010 la partida cu Leeds și anul trecut în victoria obținută în fața italienilor de la Calvisano. El a condus și finala SuperLigii, ediția 2011, disputată între CSM Știința Baia Mare și Steaua București.