Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2013 (Anul 25, nr. 6986-7010)

2013-01-07 / nr. 6989

luni, 7 ianuarie 2013 Tricolorii mici au ratat calificarea la mondial Naționala de handbal masculin tineret a României a ratat calificarea la turneul final al CM din Bosnia, încheind grupa a 7-a preliminară cu o victorie împotriva Israelului, scor 33-28 (17-18). Tricolorii mici au obținut două victorii, cu Turcia și Israel, dar au pierdut derby-ul grupei, cu Rusia, echipa care s-a și calificat la turneul final. Rezultatele complete ale grupei găzduite de Craiova sunt următoarele: Rusia-Israel 27-26, România-Turcia 27-26, România- Rusia 22-29, Turcia-Israel 18-34, Rusia-Turcia 40-24 și România- Israel 33-28. MVP-ul echipei României la turneul de la Craiova a fost portarul Ionuț Băncii (HCM Constanța). Rusia a adunat șase puncte în clasament și a obținut 28 iulie, în timp ce România s-a biletele pentru turneul final din clasat pe locul secund (4), urmată Bosnia, care va avea loc între 14 de Israel (2) și Turcia (0). Terry solicită retragerea tricoului cu numărul opt la Chelsea Căpitanul echipei Chelsea Londra, John Terry, a solicitat retragerea tricoului cu numărul opt atunci când mjlocașul Frank Lampard își va încheia cariera la gruparea londoneză, informează presa engleză. "Devastat este foarte puțin spus. Ar trebui să retragem tricoul cu numărul opt în onoarea lui Lamps", a notat Terry pe un site de socializare. Totuși retragerea unui număr a fost destul de rară la echipele engleze, însă nu același lucru se poate spune și despre cluburile italiene. AC Milan a retras tricoul cu numărul trei purtat de Paolo Maldini, același lucru întâmplându-se și cu tricoul cu numărul șase al lui Franco Baresi, în timp ce Napoli a retras tricoul cu numărul zece al argentinianului Diego Maradona. In Anglia, doar West Ham United a retras tricoul cu numărul șase purtat de căpitanul din 1966 al Angliei, Bobby Moore, și Manchester City a renunțat la tricoul cu numărul 23 purtat de fostul fotbalist Marc- Vivien Foe, care a decedat în 2003, în timpul unui meci de la Cupa Confederațiilor. Deși Chelsea nu a retras nici un număr de pe tricou, cel purtat de Gianfranco Zola până în 2003,25, nu a mai fost folosit de nici un alt jucător. Presa internațională a scris, în această săptămână, despre interesul echipei italiene Lazio Roma pentru transferul lui Frank Lampard, al cărui contract cu Chelsea Londra expiră la finalul sezonului, însă, agentul jucătorului, Steve Kutner, a negat această variantă. Indisponibilitate prelungită Atacantul formației Manchester United Wayne Rooney va absenta de pe teren încă două săptămâni, din cauza unei accidentări la un genunchi, a declarat, ieri, antrenorul Alex Ferguson. Englezul a jucat ultima oară cu Swansea (1-1), la 23 decembrie, el lipsind de atunci la trei meciuri. "Este o absență mai lungă decât ne așteptam. Nu are nimic grav, însă va mai lipsi încă două săptămâni", a declarat Alex Ferguson. Renașterea bănățeană 9 Krstanovici revine în România Baschetbalistul sârb Zoran Krstanovici revine în Liga Națională, la Gaz Metan Mediaș, la câteva luni după ce a părăsit "U"Mobitelco Cluj- Napoca, în favoarea unui transfer în Ucraina. Krstanovici a fost jucător de bază al echipei clujene "U"Mobitelco, cu care a câștigat titlul în 2011 și a fost singura pentru care a jucat în Liga Națională, începând cu 2005. în vara anului trecut, jucătorul în vârstă de 30 de ani a decis să se transfere în Ucraina, la I Kryvbasbasket, dar minutele mai puține de joc acordate l- au determinat să renunțe, astfel că a acceptat oferta formației I Gaz Metan Mediaș, cu care a semnat seri până la finalul sezonului. Krstanovici va juca la Mediaș chiar sub comanda fostului său antrenor de la Cluj-Napoca, Marcel țenter, care a părăsit și el "U"Mobitelco tot în vara anului trecut. Zoran Krstanovici se va alătura noii sale echipe miercuri și va debuta în tricoul medieșenilor în etapa a 17- a, cu Farul Constanța. "Da, am reușit să-l aduce pe Krstanovici, aveam nevoie de întăriri, în condițiile în care suntem calificați în primele 16 echipe din Eurochallenge. Normal, transferurile de calibru s-au închis, poate mai aducem un fundaș roman, tânăr, ca să se ajute la pregătiri", a declarat, ieri, antrenorul Marcel Tenter. Del Bosque, primul în topul selecționerilor Antrenorul Vicente Del Bosque, campion european cu Spania, a fost desemnat cel mai bun selecționer al anului 2012, conform unui clasament al Federației Internaționale de Istorie și Statistică a Fotbalului (IFFHS). Vicente del Bosque a fost urmat de selecționerul Italiei, Cesare Prandelli, și de Luis Fernando Tena, antrenorul Mexicului. Locul patru a revenit germanului Joachim Löw, iar pe cinci selecționerul Zambiei, Herve Renard. Alejandro Sabella (Argentina) este al șaselea, Paulo Bento (Portugalia) al șaptelea, iar Jose Nstor Pekerman (Columbia) al optulea. Locul nouă este ocupat de Fabio Capello, selecționerul Angliei, iar pe zece se află, la egalitate, Reinaldo Rueda (Ecuador) și Alberto Zaccheroni (Japonia). Stop la fileu . Tenismanul britanic Andy Murray (foto), numărul trei mondial, a câștigat turneul ATP de la Brisbane, după ce a trecut în finală de bulgarul Grigor Dimitrov, scor 7-6 (7/ 0), 6-4. Murray câștigat astfel, la 25 de ani, al 25-lea titlu din carieră. La dublu s-a impus perechea Marcelo Melo/Tommy Robredo (Brazilia/Spania), care a trecut de cuplul Eric Butorac /Paul Hanley (SUA/Australia), scor 4-6, 6-1, 10/ 5. ■ Tenismanul francez Richard Gasquet, cap de serie numărul doi, a câștigat, sâmbătă, turneul de la Doha, al optulea său titlu în circuitul ATP. Gasquet l-a învins în finală, cu scorul de 3-6,7-6 (7/4), 6-3, pe sportivul rus Nikolai Davidenko. ■ Spania a câștigat Cupa Hopman, competiție de tenis pentru echipele naționale mixte, învingând în finală Serbia, cu scorul general de 2-1, sâmbătă, la Perth. Echipa Spaniei îi succede în palmares Cehiei, câștigătoarea din 2012. Spaniolii au mai câștigat Cupa Hopman în 1990, 2002 și 2010. Rezultatele finalei dintre Spania și Serbia - simplu masculin: Novak Djokovici (Serbia) Fernando Verdasco (Spania) 6-3, 7-5; simplu feminin: Anabel Medina Garrigues (Spania) - Ana Ivanovici (Serbia) 6-4,6-7 (3/7), 6-2; dublu mixt: Anabel Medina Garrigues/Fernando Verdasco (Spania) Ana Ivanovici/Novak Djokovici (Serbia) 6-4, 7-5. ■ Tenismanul Victor Hănescu a acces, ieri, în ultima rundă a calificărilor la turneul de la Auckland, dotat cu premii în valoare totală de 433.400 de dolari. Hănescu l-a învins în turul doi, cu scorul de 6-3, 2-6, 7-5, pe italianul Flavio Cipolla. Pentru un loc pe tabloul principal, Hănescu, numărul unu în calificări, îl va întâlni pe australianul Greg Jones. Jucătoarea americană Serena Williams a câștigat turneul WTA de la Brisbane, învingând-o pe sportiva rusă Anastasia Pavliucenkova, scor 6-2, 6-1, sâmbătă, în finală, și înregistrând astfel al 52-lea său succes în 54 de meciuri jucate din aprilie 2012 până în prezent. Serena Williams, numărul trei mondial, a obținut al 47-lea trofeu la simplu din cariera sa, începută în septembrie 1995. ■ Jucătoarea chineză Na Li, numărul șapte mondial, a câștigat, sâmbătă, turneul de la Shenzhen, dotat cu premii în valoare totală de 500.000 de dolari. Na Li, cap de serie numărul unu, a învins-o în finală pe sportiva cehă Klara Zakopalova, a cincea favorită, scor 6-3, 1-6, 7-5. Acesta este al optulea titlu din cariera jucătoarei chineze. Finalista Zakopalova a acces în ultimul act al competiției după ce a trecut în semifinale de românca Monica Niculescu. La turneu au participat și Alexandra Cadanțu și Edina Gallovits-Hall, eliminate în primul tur. ■ Jucătoarea poloneză Agnieszka Radwanska, cap de serie numărul unu și locul patru mondial, a câștigat, sâmbătă, turneul WTA de la Auckland. Radwanska a învins în finală pe sportiva belgiană Yanina Wickmayer, cap de serie numărul trei și locul 23 WTA, scor 6-4, 6-4. Acesta este al 11- lea titlu WTA pentru Agnieszka Radwanska. La turneul de la Auckland au participat și româncele Sorana Cârstea, eliminată în primul tur de Heather Watson, și Simona Halep, eliminată în turul doi chiar de Radwanska. ■ Perechea Irina-Camelia Begu/Simona Halep s-a calificat în sferturile de finală ale probei de dublu din cadrul turneului de la Hobart (Australia), dotat cu premii totale de 235.000 de dolari. Begu și Halep au trecut în runda inaugurală de favoritele numărul patru, Liga Dekmeijere/Megan Moulton-Levy (Letonia/SUA), scor 7-5,6-3, în sferturi, Regis și Halep vor întâlni perechea câștigătoare din meciul dintre Silvia Soler-Espinosa/Carla Suarez Navarro (Spania) și Tímea Babos/ Mandy Minella (Ungaria/Luxemburg).