Renaşterea Bănăţeană, septembrie 2013 (Anul 25, nr. 7188-7212)

2013-09-24 / nr. 7207

BANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7207 - marți, 24 septembrie 2013 - 16 pagini - 2 lei județul Timiș, fruntaș la microîntreprinderi debutante Aproape 10.000 de societăți cu răspundere limitată - debutant (SRLD) au fost înființate până în momentul de față, datorită numeroaselor facilități de care beneficiază aceste firme. Este vorba despre microîntreprinderi create de întreprinzători tineri, aflați la prima lor afacere. La sfârșitul lunii august, potrivit Oficiului Național al Registrului Comerțului, erau create 9.944 de SRLD-uri, în județul Cluj au fost înregistrate cele mai multe astfel de firme, 1.229, Bucureștiul având 1.054, iar poziția a treia la nivel național, după numărul de SRL-D-uri, revine Timișului, cu 646.0 societate SRL-D trebuie să aibă cel puțin doi angajați și maximum nouă și să reinvestească anual minimum 50 la sută din profitul realizat în anul fiscal precedent. Sunt numeroase,însă, facilitățile de care se poate bucura un SRL D, atât prin prevederile Ordonanței de Urgență nr. 6 din 2011, care a legiferat acest tip de microîntreprindere, cât și din alocările financiare nerambursabile, scutirile de taxe la registrul comerțului sau înlesnirile la plata asigurărilor de sănătate oferite de stat. Continuare în pagina 7 Țeapa dată timișorenilor de ADP iese la iveală o grămadă de bani din bugetul Timișoarei s-au scurs,în anii trecuți, în buzunare private, cu o lejeritate care ar îngrozi orice persoană de bun-simț, care întinde banii de la o lună la alta și își achită conștiincios impozitele și taxele. După contractul păgubos care a permis Rosign să căpușeze și să aducă aproape de faliment Societatea Drumuri Municipale (SDM), a venit vremea ca neregulile de la societatea Administrarea Domeniului Public (ADP) să iasă la lumină. Un control efectuat la ADP înaintea fuzionării cu SDM le-a dezvăluit situații uimitoare actualilor șefi ai administrației locale. Prime colosale pentru șefi, de câte 10.000 de lei lunar, lucrări nefacturate și vânzări de imobile pe șefi, toate se ascundeau în spatele unei așa-zise situații financiare modeste a ADP. Continuare în pagina 7 I Turismul nu excelează în Regiunea Vest, dar are potențial Turismul nu este punctul forte al Regiunii Vest, aceasta ocupând abia locul al șaselea, între cele opt regiuni de dezvoltare ale României, în ceea ce privește numărul unităților de cazare. Astfel, în județele Timiș, Arad, Caraș-Severin și Hunedoara funcționează 513 unități de cazare .Cele mai răspândite sunt pensiunile turistice (32,9 la sută), urmate de hoteluri și moteluri (29,8 la sută), pensiuni agroturistice (16,6 la sută), vile turistice și bungalouri (9,9 la sută) și cabane (3,1 la sută). Județul Caraș-Severin are cele mai multe unități de cazare, 149, fiind urmat de Arad, cu 139, Timiș, cu 131 și Hunedoara, cu 94. Chiar dacă Timișul are mai puține structuri de cazare, acestea sunt de capacități mai mari, dominând hotelurile și motelurile, în timp ce în Caraș-Severin predomină pensiunile agroturistice, iar în Arad vilele, pensiunile și bungalourile. Continuare în pagina 2 Floarea-soarelui și porumbul, la jumătate de preț față de anul trecut ,au fost în vară cele mai bune condiții pentru culturile de floareasoarelui și de porumb, dar în orice caz prăsitoarele n-au avut probleme atât de mari ca anul trecut, când seceta și canicula au fost mult mai severe. Ca urmare, producțiile acestui an sunt ceva mai bune decât în 2012. Recoltarea este întârziată din cauza umidității ridicate din această perioadă, ea demlându-se deocamdată doar în zonele cu teren nisipos din județ, după cum ne relatează fermierul Ioan Turc. "Nenorocirea este cu prețurile, care sunt cam la jumătate față de anul trecut. Pentru floarea-soarelui se oferă între un leu și un leu și zece bani pe kilogram. Un preț care ar fi cât de cât mulțumitor pentru noi ar trebui să se ridice la 1,50 - 1,60 de bani pe kilogram. Anul trecut, prețul a fost între doi lei și doi lei și douăzeci de bani. Din păcate, în această perioadă nici cerere nu prea există", susține Ioan Turc. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Studenții politehniști au început un nou an universitar Marcel Miclău, director adjunct la AJOFM Timiș Flagrant cu mâna pe știulete Bursa locurilor de muncă pentru absolvenții de facultate CURSUL VALUTAR 4,4712 lei 3,3105 lei 140,6922 lei/gram YIUMI&, Si 10/221 Arud