Renaşterea Bănăţeană, ianuarie 2014 (Anul 26, nr. 7289-7313)

2014-01-28 / nr. 7310

Insolvențele s-au înmulțit în Timiș Cu peste zece la sută a crescut numărul firmelor românești intrate în insolvență anul trecut, când aproape 30.000 de societăți n-au mai putut să-și achite datoriile și au făcut cunoștință cu această procedură, la capătul căreia găsesc fie falimentul, fie redresarea. Pentru rigoare, lista insolvențelor declanșate anul trecut cuprinde 29.587 de poziții, după ce în anul anterior apăruseră 26.807. Timișul se numără printre cele nouă județe care au peste 1.000 de firme intrate în insolvență în 2013, dar este și mai îngrijorător, pentru economia sa, faptul că frecvența declanșării procedurii a crescut mult în 2013, comparativ cu anul precedent. Astfel, cei 1.108 operatori economici din Timiș intrați sub incidența Legii insolvenței anul trecut sunt cu peste 31 la sută mai mulți decât în 2012, când 844 de firme timișene intrau sub supraveghere judiciară. Continuate în pagina 4 I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7310 - marți, 28 ianuarie 2014 -16 pagini - 2 lei Reorientările strategice din energie ocolesc Banatul Potrivit programelor multianuale de înzestrare energetică, reconfirmate printr-o recentă hotărâre de guvern, capacitatea de producție a energiei electrice a țării noastre va crește, până la sfârșitul acestui deceniu, cu încă 20 de procente, fapt care va consolida transformarea României dintr-un importator net într-un exportator net de energie. Puterea cumulată a noilor unități de producție electro-energetică va fi semnificativ mai mare, ajungând la 35 la sută din capacitatea instalată existentă la sfârșitul anului trecut (peste 5.000 de MW în cifre absolute), însă, în paralel, vor fi scoase din funcțiune mai multe centrale depășite tehnologic sau care nu corespund normelor ecologice europene. în ultimii patru ani, România a reușit deja o performanță de politică energetică unică la nivel european, atingând încă din 2013 obiectivele de creștere a ponderii resurselor regenerabile, cu precădere datorită unei strategii agresive în domeniul eolian și fotovoltaic. Continuare în pagina 5 www renasterea.ro SC Drumuri Municipale va ridica mașinile din Timișoara Conform unui proiect de hotărâre care va fi luat astăzi în dezbaterea aleșilor locali timișoreni, SC Drumuri Municipale (SDM), Serviciul administrare parcări, va prelua, prin delegarea gestiunii, prin atribuire directă, serviciul de blocare și/sau ridicare, transport, depozitare și eliberare a vehiculelor oprite/staționate neregulamentar și a vehiculelor fără stăpân sau abandonate pe terenuri aparținând domeniului public sau privat al municipiului. Pentru aceste servicii, SDM va plăti la bugetul local o redevență de cinci la sută din veniturile lunare încasate din această activitate. Contractul va fi încheiat pe o perioadă de cinci ani. Tarifele percepute sunt, conform proiectului (cu TVA): pentru blocarea roții - 100 de lei/vehicul; pentru ridicarea și transportul vehiculului oprit/ staționat neregulamentar - 500 de lei; pentru ridicarea vehiculului abandonat sau fără stăpân - 250 de lei; pentru depozitare - cinci lei/ zi/vehicul. (D.D.) "Renașterea bănățeană" vine în cartierul tău Din dorința de a fi mai aproape de problemele timișorenilor, jurnaliștii cotidianului "Renașterea bănățeană" vor fi prezenți în mijlocul cetățenilor din cartierele Timișoarei. Fiecare dintre cartiere va avea rezervată, periodic, câte o pagină în ziarul nostru, în cadrul căreia vor fi reflectate problemele, necazurile, dar și bucuriile locuitorilor, prin informații culese chiar de la dumneavoastră. Dacă doriți să semnalați anumite probleme sau alte subiecte interesante, vă rugăm să ne sunați la telefonul 0256/497176 sau să ne scrieți despre cartierul în care locuiți și să ne trimiteți imagini pe adresa de e-mail