Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2014 (Anul 26, nr. 7364-7387)

2014-04-08 / nr. 7370

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7370 - marți, 8 aprilie 2014 - 16 pagini - 2 lei Primarii cer salarii decente pentru angajați 38 de primari din județul Timiș atrag atenția guvernului asupra exodului angajaților din primării, în condițiile în care mulți specialiști au ajuns să câștige, în instituțiile publice locale, puțin peste salariul minim pe economie. Edilii au demarat o campanie în acest sens, primul demers constând într-o scrisoare adresată premierului și miniștrilor administrației publice și muncii. Primarul orașului Sânnicolau Mare, Dănuț Groza (foto), inițiatorul acestei acțiuni, a declarat: "Nivelul scăzut de salarizare al funcționarilor din primării afectează direct modul în care se face administrație la nivel local, dar și interesele cetățenilor. Nu poți face performanță cu oameni demotivați, care se află la limita subzistenței și ale căror salarii au fost tăiate abuziv de mai multe ori". Continuare în pagina 3 Fondurile de la Ministerul Transporturilor ocolesc Banatul Jocul de-a "Uite finanțarea, nu e finanțarea!", practicat mai mulți ani cu sfertul de centură din partea de nord a Timișoarei, continuă, se pare, cu partea de sud. Timișoara se află, în privința centurii, la "pachet" cu orașe precum Ștei, Aleșd, Toplița, Tușnad, Făgăraș, Huedin ori Huși, cu diferențe nu doar de trafic, ci și de atenție financiară din partea guvernului, contribuția acestuia la centurile din Ștei și Aleșd, de exemplu, fiind de 30 la sută. Conform unui bun obicei politicianist, ministrul de ki transporturi se plimbă aproape peste tot prin țară și le promite tuturor autostrăzi și șosele de centură, că doar nu-i doare gura. Cât despre realizări, rămâne de văzut. Continuare în pagina 3 www .renaștereajo Datoria publică a Timișoarei crește, dar e sub control Cu o datorie publică însumată de 235,06 milioane de lei, Timișoara se situează pe locul șase într-un clasament național al îndatorării reședințelor de județ, întocmit de Ministerul Finanțelor Publice. Cealaltă reședință de județ din Banat, municipiul Reșița, se află pe locul 16 al aceluiași clasament, cumulând în prezent 91,33 milioane de lei. Capitala și cele 41 de municipii cu rang de reședințe județene au acumulat, la sfârșitul anului 2013, o datorie publică însumată de 620,16 miliarde de lei, cifră care, dacă luăm în calcul și rata inflației, indică o relativă stagnare față de situația de la sfârșitul anului 2011. Continuare în pagina 7 Bani mai mulți pentru infrastructura agricolă și silvică Cu peste 100 de milioane de euro ar urma să se suplimenteze suma totală alocată finanțărilor nerambursabile pentru investiții care au în vedere dezvoltarea, modernizarea și adaptarea infrastructurii agricole și forestiere. Mai exact, după ce în perioada 2007 - 2013 alocarea a însumat 467,3 milioane de euro, pentru exercițiul financiar 2014 - 2020 este prevăzută suma de 570 de milioane de euro, în proiectul Programului Național pentru Dezvoltare Rurală. Continuare în pagina 7