Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2014 (Anul 26, nr. 7516-7542)

2014-10-14 / nr. 7527

OBĂNĂȚEANĂ Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Drăgan Nr. 7527 - marți, 14 octombrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Praznicul Sfintei Cuvioase Parascheva Astăzi, creștinii ortodocși o sărbătoresc pe Sfânta Parascheva, protectoarea Moldovei. Aceasta s-a născut în secolul al XI-lea, în satul Epivat din Tracia, pe țărmul Mării Marmara, în apropiere de Constantinopol și, pe când avea zece ani, a auzit într-o biserică cuvintele Mântuitorului: "Oricine voiește să vină după Mine să se lepede de sine, să-și ia crucea și să-mi urmeze Mie" (Marcu 8,34), îndemn care a determinat-o să-și dăruiască hainele săracilor. Retrasă ulterior în pustie, Cuvioasa Parascheva s-a îndreptat spre ținutul Pontului, oprindu-se la mănăstirea Maicii Domnului din Heracleea, unde va rămâne cinci ani, înainte de a pleca spre Țara Sfântă. După ce a văzut Ierusalimul, tânăra cucernică avea să se stabilească într-o mănăstire de călugărițe în pustiul Iordanului. Se știu puține despre viața ei . Potrivit unora dintre izvoare, un înger i-a spus, pe când avea 25 de ani, să se întoarcă pe meleagurile natale. Continuare în pagina 2 www renașterea joi Marea păcăleală ■ Investițiile prevăzute pentru Banat în masterplanul guvernului pentru transport ascund, sub denumiri sforăitoare și șmecherii lingvistice, banale operațiuni de reabilitare a unor drumuri naționale de clasă tehnică III ■ Cu banii alocați acestora s-ar putea construi 40 de kilometri de autostradă în regim de zonă de câmpie, adică echivalentul sectorului românesc al proiectatei Autostrăzi Timișoara-Belgrad Un val de critici, fără precedent pentru un document de planificare a investițiilor strategice în infrastructură supus dezbaterii publice în ultimul deceniu, a "salutat" recenta lansare a așa-numitului master-plan general de transport pentru România. Practic nu există județ al țării în care presa, autoritățile publice locale, mediul de afaceri și organizațiile civice să nu fi sesizat superficialitatea cu care a fost întocmit acest document, fapt probat poate cel mai bine de descoperirea colegilor de breaslă din Brăila, care au semnalat că drumul Transregio care străbate Bărăganul prin Drajna a fost contabilizat de două ori, atât la totalul lungimii, cât și la valoarea investiției. Continuare în pagina 3 Limbile rumegătoarelor sunt albastre și în 15 localități timișene Ca urmare a apariției, în cursul lunii septembrie, a febrei catarale ovine (boala limbii albastre), în județul Caraș Severin, teritoriul județului Timiș a fost inclus în zonele de protecție și respectiv supraveghere pentru această boală. Sub coordonarea ANSVSA și în colaborare cu autoritățile locale, s-a stabilit și pus în aplicare un program de măsuri de monitorizare și control pentru febra catarală ovină. La ora actuală, în județul Timiș s-au înregistrat, conform rezultatelor de laborator, suspiciuni de boală în 15 localități, probele pozitive serologic fiind trimise la laboratorii de referință al Institutului de Diagnostic pentru Sănătate Animală din București. Continuare în pagina 6 Liceul Lenau, reabilitat cu bani europeni Primarul Timișoarei, Nicolae Robu, și directorul general al Agenției de Dezvoltare Vest, Sorin Maxim, au semnat ieri contractul de finanțare pentru proiectul de reabilitare, modernizare, dezvoltare și echipare a infrastructurii la Liceul Teoretic "Nikolaus Lenau". Valoarea totală a proiectului este de 6,7 milioane de lei (aproximativ 1,5 milioane de euro), din care fondurile nerambursabile asigurate de Regio - Programul Operațional Regional se ridică la 6,4 milioane de lei (1,4 milioane de euro). Continuare în pagina 7 Titlurile zilei Traian Băsescu, Victor Ponta a fost ofițer acoperit SIE!" Se strâng deșeurile electrocasnice Victorie fără emoții sub panou "Reintegrarea socială a foștilor deținuți" e văzută cu alți ochi de victimele acestora