Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2014 (Anul 26, nr. 7543-7567)

2014-11-26 / nr. 7564

Pregătiri intense pentru sărbătorile de iarnă In centrul Timișoarei se fac pregătiri intense de sărbătoare. Ieri, o parte dintre căsuțele de la Târgul de Crăciun ajunseseră deja în Piața Victoriei și fuseseră parțial montate. De asemenea, se lucra de zor la montarea instalațiilor care vor lumina zona, pentru ediția din acest an a sărbătorilor de iarnă autoritățile promițând ceva special. O perdea de beculețe va străluci pe cerul orașului chiar în fața clădirii Operei, aceasta fiind susținută de un stâlp central cu înălțimea de circa 20 de metri. Pregătirile vor trebui să se încheie până în 30 noiembrie, de Ziua Națională întreaga instalație urmând să fie pornită cu ocazia deschiderii Târgului de Crăciun. Timișoara va fi iluminată de o jumătate de milion de beculețe (iluminatul de sărbători costând, în acest an, 93.000 de euro), instalațiile din centrul orașului urmând a fi o surpriză pregătită de edili după modelul Sibiului, foarte admirat în anii anteriori. (D.D.) CI BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7564 - miercuri, 26 noiembrie 2014 - 16 pagini - 2 lei Reabilitarea clădirilor istorice, împotmolită în hățișurile legislației Timișoara dispune de un patrimoniu arhitectural inestimabil, aici existând circa 14.500 de clădiri cu valoare istorică, neglijate în ultimele decenii. Edilii au încercat diverse variante de reabilitare și de punere în valoare a acestora, așa cum se întâmplă în orașele occidentale civilizate. Cu un an în urmă, aleșii locali au aprobat un program de sprijin financiar acordat proprietarilor de clădiri istorice. Deși au făcut, recent, un nou anunț referitor la acest program, ieri, primarul Nicolae Robu a anunțat sistarea acestuia, din cauză că legislația în domeniu este ambiguă, iar cei care au aprobat alocarea banilor din bugetul local pentru reabilitarea unor clădiri care nu aparțin municipalității riscă să suporte, peste ani, consecințe neplăcute. Frumoasele palate centrale cu tencuiala coșcovită sunt lipsite, astfel, de șansa de a-și arăta valoarea încă multă vreme de acum înainte. Continuare în pagina 7 Premii peste premii cu "Renașterea bănățeană". "Renașterea bănățeană" oferă premii importante cititorilor care se abonează la ziar. Abonații din luna decembrie 2014 au șansa de a câștiga televizoare LCD HD, telefoane mobile, aspiratoare și premii în bani a câte 100 de lei. Chitanțele trebuie trimise pe adresa redacției, câștigătorii urmând a fi desemnați prin tragere la sorți. televizoare LCD HD aspiratoare telefoane mobile bani Prețul abonamentului pentru luna decembrie 2014 este de 22 de lei, plus taxa poștală. Și în continuare vă puteți abona direct la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet, plătind doar 22 de lei lună. Abonamentele pe luna decembrie 2014 se pot face până astăzi la oficii și la factorii poștali și până sâmbătă, 29 noiembrie, la chioșcurile din Timișoara ale Timpress și Rodipet (actuala Ithaka Press). Se pot contracta abonamente și prin distribuitorii Timpress și Rodipet. Un alt avantaj pentru abonați față de vânzarea cu bucata economisip, lunar, 28 de lei (14 numere de ziar) Titlurile zilei Din bugetul CJT, un strop merge la ATOP ! www .renașterea jo Robu îi invită pe parlamentarii de Timiș la primărie Bătălia pentru Piața Unirii, la momentul contraatacului