Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-04 / nr. 7691

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7691 - luni, 4 mai 2015 - 16 pagini - 2 lei Robu, presat să scape de Cojocari , PSD continuă să pună presiune pe primarul Nicolae Robu, pentru a-l îndepărta pe Ioan Cojocari din funcția de secretar al Primăriei Municipiului Timișoara. Deputatul PSD Cătălin Tiuch îi cere public primarului să demareze demersurile pentru schimbarea secretarului, socotit responsabil pentru decizia Curții de Conturi referitoare la acordarea ilegală a sumei de 31,6 milioane de lei către clubul de fotbal Politehnica Timișoara: "Nu știu ce îl leagă pe domnul Robu de Cojocari. în mediul virtual, îl poate ține secretar cât vrea el, dar în lumea reală trebuie respectate deciziile instanțelor". Tiuch mai spune că Robu ar trebui să facă o adresă către prefectul județului Timiș, pentru ca Ioan Cojocari să poată fi adus în fața Comisiei de disciplină. Demiterea secretarului se poate face de către prefect, după ce a fost validată de voturile a două treimi dintre consilieri. Continuare în pagina 5 Incineratorul de deșeuri din Timișoara declanșează proteste aprinse Coaliția Justiție Energetică din România protestează din banii publici pentru un proiect care va împiedica împotriva construirii incineratorului de deșeuri din Calea progresul spre obiectivele strategice ale UE de îmbunătășatului, în acest sens fiind inițiată o petiție online, fire a eficienței resurselor și care va afecta negativ Incineratorul de deșeuri a fost inițiat de Primăria Timi- sănătatea cetățenilor". Incineratorul urmează să fie seara, are aprobarea consiliului local și urmează să construit prin credit furnizor și va costa circa 75 de fie amplasat în incinta CET Sud, în apropiere de locali milioane de euro. Instalația va produce energie electricătatea Chișoda. Protestatarii se arată "profund îngrijorați și termică, iar aici vor fi arse toate deșeurile valorificabile de perspectiva de a cheltui zeci de milioane de euro produse în Timișoara. Continuare în pagina .3 Premieră rutieră la Timișoara Trecere pentru pietoni amenajată pe... trotuar! Spațiile pentru locurile de parcare din Timișoara sunt insuficiente, spun șoferii, dar nici cele existente nu se dovedesc prea ocupate, pentru că... sunt cu plată. Totuși, administrația locală pare că exagerează uneori, în goana după bani. Continuare în pagina 4 I— Telefonul cititorului / Strada Ștefan cel Mare, redeschisă după mai bine de un an... Strada Ștefan cel Mare a fost redeschisă circulației, la mai bine de un an de la predarea amplasamentului, cu o întârziere de "doar" trei luni față de data prevăzută î contract. Investiția de reabilitare a arterei a costat 25 de milioane de lei, din care 20 de milioane au provenit din fonduri europene. Refacerea celui de-al doilea tronson al străzii, cuprins între străzile Șt. O. Iosif și 1 Decembrie a inclus lucrări de modernizare a liniei de tramvai, amenajarea carosabilului și a unor piste de biciclete. La intersecțiile cu strada Șt. O. Iosif și cu Bd. Eroilor au fost montate semafoare, iar circulația se desfășoară pe un asfalt, deocamdată, ca în palmă. (D.D.) Titlurile zilei "Țara Făgetului vine de la drum lung cu o imensă zestre" Dreptatea și absurditatea, despărțite de un singur zid Protest anemic Record de pelerini la mormântul părintelui Arsenie Boca Pagina 3 I j Soarele răsare la 6,19 , și apune la 20,46. www .renaștereason 16/29