Renaşterea Bănăţeană, mai 2015 (Anul 27, nr. 7690-7714)

2015-05-05 / nr. 7692

□BĂNĂȚEANĂ Director onorific prof, dr. Josif Constantin Drágán Nr. 7692 - marți, 5 mai 2015 - 24 pagini - 2 lei Servicii medicale cu și fără card de sănătate începând cu 1 mai, singurul instrument de validare a serviciilor medicale este cardul de sănătate. Cei care nu au intrat în posesia cardului nu vor fi, însă, lipsiți de servicii medicale. Pentru situațiile în care pacienții nu au card, furnizorii vor acorda servicii medicale în baza calității de asigurat, care se poate verifica în sistem. Dacă sistemul funcționează mai greu, în momentul în care s-a introdus cardul în cititor, acesta lasă o amprentă și se vede în sistem. "Facem din nou apel la furnizorii de servicii medicale, dar și la pacienți, ca să sesizeze orice problemă care apare privind funcționarea cârdului național de sănătate. Fără a fi semnalate aceste probleme, nu vom putea interveni rapid în remedierea lor. Furnizorii pot apela oricând la helpdesk-ul pregătit să preia și să rezolve în cel mai scurt timp orice problemă întâmpinată în modul de funcționare a sistemului", a declarat Mariana Marcu, purtător de cuvânt al Casei Județene de Asigurări de Sănătate Timiș. SILVIU FLORESCU Licitația pentru spațiile verzi a fost câștigată de... bălării De peste o jumătate de an, nimeni nu se mai îngrijește de parcurile din orașul de pe Bega. Excepție fac, desigur, cele din zona ultracentrală, ca să nu-i deranjeze pe edili mirosul de coșuri de gunoi pline sau ambrosia; în rest, bălăriile sunt stăpâne și ajung până la genunchi, iar mizeria s-a întins aproape peste tot. Vocile care au criticat precedenta administrație pentru prea multe parcuri și părculețe amenajate din bani publici și pentru sumele imense cheltuite pentru întreținerea spațiilor verzi au ajuns să spună că pe vremea aceea măcar se făcea ceva. De frica DNA și a Curții de Conturi, autoritățile se ascund după texte de lege, iar licitația înaintează cu pași de mels. Aleșii locali au făcut și ei ce-au putut: s-au certat la ședințele în plen când a venit vorba despre spațiile verzi, ca să-i audă lumea și să creadă că le pasă. Obișnuiți să aibă părculețe dichisite aproape de casă, unde să stea la umbră, singuri sau cu copiii, timișorenii de rând, o "specie" de votanți fără cont pe Facebook, au început să... bombănească și să nu se mai lase momiți de refrenul cu lalelele și terasele din Piața Victoriei. Continuare în pagina 2 Procesul de învățământ de la "Calderon", întors pe dos de reabilitare După ce, în primul semestru, elevii Liceului Teoretic "J. L. Calderon" au fost nevoiți să învețe în condiții grele, respectiv în timp ce se lucra la reabilitarea unității de învățământ, acum, direcțiunea a decis mutarea ’ ’ K lor în alt corp de clădire, dar și "pe la vecini". "In prezent, în școală se fac lucrări de reabilitare la corpul A de clădire, acolo unde învață elevii de liceu. Noi am fost nevoiți să modificăm orarul. Continuare în pagina J Au început... plantările în Piața Libertății Nu este vorba însă de copaci sau arbuști ori ghivece, cum s-ar aștepta unii, ci de stâlpi de iluminat. Sunt înalți, 12 la număr și sclipesc în soare de-ți iau ochii. Probabil că arhitectul care a avut viziunea reabilitării Pieței Libertății și-a imaginat că niște stâlpi înalți, desprinși parcă dintr-un film cu lagăre de concentrare sau dintr-o imensă sală de interogatoriu, cu câte trei proiectoare zdravene, se asortează de minune cu bătrâna piață de paradă, concepută în secolul al XVIII-lea. Desigur, printre aceste generoase corpuri de iluminat ultramoderne, bietul bust al lui Decebal nu mai are ce căuta, pentru că el nu-i așa? - este rupt dintr-un alt film. Continuare în pagina 4 Telefonul ^ Z&ldQ și 14C este numărul care ne puteți sesiza problemele cititorului UZ^O/4VU dvsr iar noi vom încerca să vă fim de folos! Titlurile zilei CURSUL VALUTAR 3,9790 lei Poftiți la Traviata" 4,4292 lei 49,4139 lei/gram Soarele răsare la 6,19 și apune la 20,46. 1 "www.renasterea.ro Supliment de cultură în interiorul ziarului