Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2015 (Anul 27, nr. 7818-7844)

2015-10-14 / nr. 7829

Sfânta Cuvioasă Paraschevade ia iași Astăzi, Biserica Ortodoxă de pretutindeni sărbătorește ziua Cuvioasei Maici Parascheva; în chip deosebit, ea este cinstită în Moldova, moaștele ei găsindu-se, de mai bine de 350 de ani, la Iași. Sfânta Parascheva a trăit pe pământ în prima jumătate a veacului al XI-lea, iar cea dintâi mărturie în limba noastră despre viața ei o găsim în "Cartea românească de învățătură" a Mitropolitului Varlaam al Moldovei (1643). Cuvioasa sa născut în Epivata (azi Bolados), pe țărmul Mării Marmara, în apropiere de Constantinopol, pe atunci capitala Imperiului Bizantin. Părinții ei, oameni de neam bun și credincioși, au crescut-o în frica de Dumnezeu, îndemnând-o spre deprinderea faptelor bune, dar mai ales a postului, rugăciunii și milosteniei. Unul dintre frații ei s-a călugărit sub numele de Eftimie și a fost mai apoi ales episcop în localitatea Madite. Continuare în pagina 2 □BĂNĂȚEANĂ ! Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 7829 - miercuri, 14 octombrie 2015 - 16 pagini - 2 lei Primăria vrea să lase Orașul Revoluției fără presă! Anchetele publicate de "Renașterea bănățeană" în care au fost dezvăluite matrapazlâcurile comise de unii funcționari ai municipalității n-au rămas fără rezultat. Numai că acesta este exact inversul celui scontat, în loc să ia măsuri împotriva celor care își bat joc de timișoreni, folosindu-se de funcția pe care o ocupă în interes personal, conducerea primăriei încearcă să ia măsuri împotriva presei, asmuțind poliția locală "să facă ordine" cu chioșcurile de presă. Desigur, e doar o coincidență faptul că această acțiune de intimidare are loc după ce în paginile ziarului nostru s-a scris despre "interimatul infinit" - un record demn de "Guinness Book" - promovat de primarul Nicolae Robu la conducerea poliției locale (conducere care pur și simplu își bate joc de timișoreni și de reprezentantul guvernului în teritoriu, după cum am arătat tot în paginile cotidianului "Renașterea bănățeană"). Continuare în pagina 3 Noi taxe la orizont Anul viitor va aduce unele creșteri ușoare ale impozitelor pe clădiri și terenuri plătite de timișoreni, pentru că s-a mărit cu câteva zeci de lei valoarea de impozitare în urma adoptării noului Cod fiscal. Impozitele pentru clădiri nu vor mai fi diferențiate în funcție de proprietar (persoană fizică sau juridică), ci în funcție de destinația pe care o are imobilul de locuință sau spațiu comercial. Continuare în pagina 4 întreprinzătorii rurali vor avea la dispoziție o listă cu repars Programul Național pentru Dezvoltare Rurală (PNDR) 2007-2013 se va închide - plățile mai pot fi făcute fără penalități până în data de 13 noiembrie anul acesta cu un grad de absorbție de aproape 90 la sută. Este drept, avem de-a face cu programul care a atras în cea mai mare măsură fondurile europene disponibile, însă ar fi fost de dorit o absorbție aproape integrală. Continuare în pagina a