Renaşterea Bănăţeană, octombrie 2016 (Anul 28, nr. 8122-8147)

2016-10-14 / nr. 8133

CIBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8133 - vineri, 14 octombrie 2016-16 pagini+programe TV+supliment cu anunțuri gratuite - 3 lei Sfânta Cuvioasă Parascheva Biserica Ortodoxă de pretutindeni prăznuiește astăzi ziua Cuvioasei Maici Parascheva. Chiar dacă acesteia i se aduce cinstire mai cu seamă pe meleagurile Moldovei, întrucât moaștele sfintei se găsesc la Iași de mai bine de 350 de ani, creștinii din întreaga țară au evlavie față de cuvioasa care a trăit pe pământ în prima jumătate a veacului al XI-lea. Prima mărturie în limba noastră despre viața Paraschevei o găsim în "Cartea românească de învățătură" a Mitropolitului Varlaam al Moldovei (1643). Cuvioasa s-a născut în Epivata (azi Boiados), pe țărmul Mării Marmara, în apropiere de Constantinopol, pe vremea aceea cetate de scaun a Imperiului Bizantin. Continuare în pagina 2 Criza medicamentelor din județul Timiș nu va îngheța peste iarnă Mii de bolnavi se află în impas, sute de produse lipsesc cu desăvârșire, zeci de farmaciști au plecat peste hotare, consemnându-se și câteva... falimente Criza medicamentelor, provocată de practicarea prețului cel mai mic din Uniunea Europeană - care cauzează probleme din ce în ce mai mari pacienților - ca urmare a exportului paralel și a lipsei de interes a producătorilor farmaceutici pentru piața românească, devenită nerentabilă - ar putea găsi rezolvare abia în primăvara anului viitor printr-o serie de măsuri elaborate de Ministerul Sănătății și lansate recent în dezbatere publică pe site-ul instituției. Semafoarele din Timișoara au luat-o razna Balamucul de pe străzile orașului de pe Bega se accentuează pe zi ce trece. Traficul a devenit o reală aventură prin jungla urbană, în care nu se mai ține cont de aproape nimic. Semafoarele noi nu sunt, deocamdată, calibrate, astfel încât să contribuie la fluidizarea traficului, dar apar în locuri dintre cele mai neașteptate, iar cele vechi, din marile intersecții, funcționează intermitent. Continuare în pagina 7 Vrem cultură cu anvergură Numărul proiectelor culturale finanțate de la bugetul Consiliului Județean Timiș s-a redus în ultimii ani, de la câteva mii, la doar 590 în acest an, cu o valoare totală de 7,1 milioane de lei. De asemenea, instituțiilor de cultură din subordinea CJT li s-a alocat suma de 1,7 milioane de euro pe programul minimal. Roxana Iliescu, vicepreședinta CJT responsabilă de acest sector, consideră că va fi nevoie, în anii următori, să se acorde o foarte mare atenție proiectelor legate de Timișoara Capitală Culturală Europeană, astfel încât acțiunile să aibă o altă anvergură. In acest context, fiecare instituție de cultură ar trebui să ia în considerare angajarea unor consultanți, care să se ocupe de elaborarea și implementarea unor proiecte cu finanțare europeană. (D.D.) Titlurile zilei Distracție medievală la... 300 de ani de lumină via 4 ^ Alina Gorghiu, —jet cap de listă la PNL Timiș. Tabără internațională de pictură www .renașterea jo 4,5059 lei 4,0887 lei W * 165,4595 lei/gram Soarele răsare la 7,51 și apune la 18,51 f|