Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8148-8172)

2016-11-08 / nr. 8154

B p Ajk F A li I Director onorific prof. dr. Josif Constantin Dragan »» I I ■ » i »» și Nr. 8154 -marți, 8 noiembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Soborul Sfinților Arhangheli Mihail și Gavriil Creștinii ortodocși aduc astăzi cinstire Sfinților Mihail și Gavriil, cu prilejul sărbătorii care, în calendarul bisericesc, este marcată drept Soborul Sfinților Mihail și Gavriil și al tuturor Puterilor cerești față de trup, așadar al cetelor îngerești care nu s-au despărțit de Dumnezeu. în ceea ce privește ierarhia angelică, Dionisie Areopagitul vorbește despre ierarhia angelică menționând nouă cete distincte de îngeri, așezate în câte trei grupuri suprapuse: Serafimi, Heruvimi, Scaune, Domnii, Puteri, Stăpânii, începătorii, Arhangheli, îngeri. Biserica și-a dat consimțământul asupra acestei ierarhii, introducând-o în pictura lăcașurilor de cult. Sărbătoarea din 8 noiembrie a fost inițial o simplă aniversare anuală a sfințirii unei biserici a Sfântului Arhanghel Mihail, ridicată la termele lui Arcadius din Constantinopol. Continuare în Danina 2 r O Telefonul cititorului Bugetarii au rămas cu buza umflată după mișcările de protest Săptămânile trecute, mai multe categorii de bugetari au recurs la diferite forme de protest pentru a trage un semnal de alarmă referitor la nivelul scăzut al salariilor. Unii au primit promisiuni, alții au rămas în așteptare, instalându-se o mare incertitudine. După cum afirmă liderii sindicali, foarte mulți membri nu au înțeles mare lucru din ceea ce s-a petrecut. Unii întreabă dacă se măresc salariile, alții, când se măresc, iar alții, dacă se face sau nu grevă. Continuare în pagina 3 ro "Avioane" tehnocrato-liberale Se caută toalete ecologice Sorin Grindeanu, președintele Consiliului Județean Timiș, a declarat, într-o conferință de presă, că anunțata fuziune dintre aeroporturile Timișoara și Arad nu este un subiect care să fie făcut "pe repede înainte". Conform lui Grindeanu, deciziile de acest tip trebuie bazate pe fundamentări economice și în deplin acord cu legea. Or, șeful CJT are dubii că în spatele acestei fuziuni anunțate de către ministrul transporturilor, Sorin Bușe, ar exista rațiuni economice și în deplină conformitate cu legea. Mai mult, Grindeanu suspectează că o fuziune ar avea darul de a ascunde ceea ce s-a întâmplat la aeroportul din Arad, unde s-au investit două milioane de euro, promițându-se că vor apărea destinații noi, precum Verona, Stuttgart sau București. Nimic din toate acestea nu s-a întâmplat, singura acțiune identificată de liderul CJT fiind derularea pe aeroport a unui... festival! "De aceea s-au investit atâția bani, ca să facem festivaluri?", întreabă retoric Grindeanu, care crede că astfel de încercări sunt menite a ascunde ceea ce s-a petrecut la Arad. Continuare în pagina 5 Primăria Timișoara a elaborat caietul de sarcini pentru închirierea și întreținerea toaletelor ecologice mobile pe raza orașului, fiind necesar doar acordul consilierilor locali pentru transpunerea în realitate a proiectului. Continuare în pagina 4 fl yrs //ion | h este numărul la care ne puteți sesiza problemele dvs., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Reamintim că precedentul contract a expirat în luna iunie a acestui an, iar de atunci încoace timișorenii și oaspeții orașului au fost nevoiți să utilizeze doar WC-urile publice întreținute de ADP, foarte puține la număr. Titlurile zilei Gala de Blues Jazz Kamo aduce mari muzicieni la "Capitol" www renaștereajo CURSUL VALUTAR 4,0639 lei 4,4987 lei 168,2014 lei/gram Soarele răsare la 7,25 și apune la 17,12