Renaşterea Bănăţeană, noiembrie 2016 (Anul 28, nr. 8148-8172)

2016-11-26 / nr. 8170

BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8170 - sâmbătă, 26 noiembrie 2016 - 16 pagini - 2 lei Vremea schimbă foaia în weekend Chiar dacă vremea ne-a răsfățat cu soare și temperaturi ridicate în ultima săptămână, data din calendar ne arată, totuși, că, vrem nu vrem, iarna bate la ușă. In scurt timp, după cum anunță Administrația Națională de Meteorologie, va veni frigul, cerul se va înnora și este posibil să vedem și câțiva fulgi de nea. Schimbările vor începe chiar din acest weekend. Pentru astăzi, în zona Banatului, a fost anunțat un cer variabil, termperaturi minime cuprinse între 3 și 6 grade Celsius, în timp ce maximele vor urca până la 9-14 grade. Mâine va fi ceva mai frig și sunt șanse de ploaie. Temperaturile minime se vor situa între 2 și 6 grade, iar cele maxime, între 8 și 10 grade Celsius. Vremea își menține tendința de răcire și pe parcursul săptămânii viitoare. (D.D.) Reguli noi, dar metehne vechi în piețele din Timișoara Produsele autohtone, o marfă tot mai căutată, dar și tot mai rară în România, pot fi găsite, cu precădere, în piețele agroalimentare și probabil că lucrurile vor sta la fel mult timp de acum înainte. Cu cota de cel puțin 51 la sută mâncare românească în hipermarketuri am cam supărat forurile de la Bruxelles, așa că legea respectivă, anunțată cu surle și trâmbițe, s-a transformat, din cât se pare, într-un eșec lamentabil. Mulți își amintesc, aproape cu nostalgie, vremurile în care roșiile aveau gust de soare, iar merele, perele și gutuile, deși nu prea arătoase, parfumau încăperile în care erau lăsate preț de câteva ceasuri. E adevărat că produsele de pe vremuri nu se păstrau prea bine, dar măcar aveau gust. Acum, se găsesc tot anul, dar multe lasă o senzație de plastic searbăd și nici măcar miros de fructe sau legume nu mai au. Continuare in Danina 2 tro Pensionarii petrec Revelionul printre... studenți! Va fi mare petrecere pentru pensionarii timișeni. Nu mai puțin de 800 de persoane se vor distra pe cinste la marele chef dintre ani, fiind anunțat un Revelion de pomină. Ca să se arate că divertismentul nu are vârste, locul ales pentru petrecere spune totul: restaurantul universitar din Complexul Studențesc! Continuare în pagina 4 Povara temelor de casă se va dilua simțitor Mulți dintre copiii românilor sunt aproape extenuați, pentru că își petrec mai tot timpul liber studiind și făcând exerciții, așa-zisele teme pentru acasă. Sunt mulți dascăli care exagerează, obligându-i pe elevi să rezolve o mulțime de probleme la matematică, fizică, dar și să exerseze peste măsură la limba română... Nu lipsesc nici proiectele date spre realizare copiilor, care de cele mai multe ori sunt făcute cu sprijinul părinților. Cu cât școlile sunt mai bine cotate, cu atât cresc și pretențiile profesorilor. Continuare în pagina 3 Pagina Modificări ale unor trasee RATT Reguli fiscale privind veniturile din chirii Pagina a 11 - IVI Lugojul intră în feeria sărbătorilor Pagina O singură absență www.renașterea.ro Soarele răsare la 7,50 și apune la 16,55