Renaşterea Bănăţeană, decembrie 2016 (Anul 28, nr. 8173-8195)

2016-12-08 / nr. 8178

joi, 8 decembrie 2016 Magazin Minciuna nu este niciodată o idee bună. Iar dacă minți în Social Media, atunci adevărul va ieși la iveală mai repede decât te aștepți. Atunci când minți pe internet, induci în eroare o lume întreagă. Există întotdeauna cineva acolo, online, la pândă, gata să recunoască un neadevăr. Aruncați o privire la această listă amuzantă de mincinoși prezentată pe boredpanda.com. Exemplele de minciuni în Social Media pot fi și o pildă: dacă într-adevăr vrei să minți pe internet, fă-o bine sau... deloc. Utilizatoarea ce poartă numele de "Rebecca" a publicat pe Facebook fotografia unui desen grafic desăvârșit, cu Iepurele Alb din "Alice în Țara Minunilor". Rebecca a atașat mesajul: "Eu l-am desenat", însă un de se întâmplă când minți în Social Media prieten a demascat-o: "Te cheamă cumva Claire Stevenson?" . Acesta este un artist grafic, cu cont pe rețeaua DeviantArt, însă Rebecca voia să-și impresioneze prietenii virtuali, așa că a preluat desenul lui Claire și l-a pus pe Facebook. Un alt utilizator a vrut să facă senzație pe Facebook. Faptele șocante atrag like-uri. La secțiunea "What's on your mind" a scris: "Sunt mort de frică. Cineva încearcă să-mi spargă casa!". Impacientat, un prieten l-a sfătuit: "în loc să scrii mesajul pe Facebook, mai bine sună la poliție". Replica: "Nu-mi găsesc telefonul!". Dar prietenul său a fost vigilent: "Mesajul scris de tine apare cu mențiunea: Scris via mobile!" Un băiat avea o iubită. Boredpanda.com prezintă un print-screen după conversația lor de pe smartphone. Iubitul întreabă: "Ce faci, scumpo?". Iubita răspunde: "Nimic deosebit, sunt obosită. Merg la culcare. Tu?". Replica iubitului este neprețuită: "Sunt în club în spatele tău". Roman Polanski nu va fi extrădat Curtea Supremă de Justiție din Polonia confirmă refuzul de a-l extrăda pe cineastul Roman Polanski către Statele Unite ale Americii, în cazul în care regizorul va reveni pe teritoriul Poloniei. Acuzațiile ce umbresc cariera de succes a lui Polanski sunt relațiile sexuale pe care le-a avut cu o fetiță în vârstă de 13 ani. Procesul îl bântuie pe cineastul polonez de aproape patru decenii. Statele Unite au cerut în repetate rânduri extrădarea, însă Curtea Supremă de Justiție a aprobat recent decizia unei instanțe de judecată, care refuza cererea ministrului justiției de a aproba extrădarea cineastului. Roman Polanski a recunoscut în 1977 că ar fi avut o relație sexuală cu o minoră în vârstă de 13 ani, în timpul unei ședințe foto,în Los Angeles. în 1977, regizorul a petrecut 42 de zile în arest preventiv, înainte de a fi pus în libertate, după o "negociere" cu procurorul de caz. Dar regizorul, fiind în libertate condiționată, a fugit din Statele Unite în anul următor, în condițiile în care magistratul care se ocupa de caz nu a revenit asupra acordului din acel moment și nu l-a condamnat, conform procedurilor legale. Această "afacere" judiciară este celebră și disputată la nivel internațional de aproape 40 de ani, de la desfășurarea faptelor. Unele voci cer o sancțiune severă și exemplară. Alții sunt de părere că autoritățile din Statele Unite, unde regizorul franco-polonez ar urma să fie extrădat din Franța, ar trebui să renunțe la cerere, mai ales că cineastul are vârsta de 83 de ani. în 2009, regizorul a fost reținut la Zurich, pe baza unui mandat internațional emis de autoritățile americane și plasat în supraveghere la domiciliu. A fost eliberat anul următor, după decizia autorităților elvețiene de a nu îl extrăda. Statele Unite au cerut în continuare arestarea sa, după o apariție publică la Varșovia,în 2014. Acum, Roman Polanski trăiește la Paris, dar are și un apartament la Cracovia, deplasându-se frecvent în țara sa de origine. Roman Polanski este un regizor, producător de filme, actor și scenarist cu dublă cetățenie: poloneză și franceză. S-a născut în 18 august 1933, la Paris, ca Rajmund Roman Liebling, fiul lui Ryszard Liebling și al lui Bula (născută Katz-Przedborska), în 1937 familia sa se întoarce în Polonia, la Cracovia, unde rămân până la începutul celui de-Al Doilea Război Mondial. Pentru că aveau origini evreiești, familia sa este închisă în Ghetoul de la Cracovia. Tatăl său va supraviețui, dar mama sa este ucisă în lagărul de la Auschwitz- Birkenau. Roman reușește să scape din ghetou și trăiește ascuns pe tot parcursul războiului. Primele filme le realizează în Polonia comunistă, dar în anii '60 emigrează în Franța. Recunoscut pentru talentul său, realizează mai multe producții hollywoodiene, dar în 1979 fuge din Statele Unite și se stabilește definitiv în Franța. A fost căsătorit de trei ori și are doi copii. Guns N' Roses revine cu 18 concerte în Europa Legendara trupă rock Guns N' Roses a anunțat un turneu de 18 concerte în Europa, între 27 mai și 15 iulie 2017. Vocalistul Axl Rose și chitaristul Slash au trecut peste mai vechile lor neînțelegeri și vor cânta împreună, pe aceeași scenă, după 20 de ani. Turneul european va începe pe 27 mai, la Dublin, și se va încheia pe 15 iulie, la Tel Aviv. Concertele vor avea loc exclusiv pe stadioane cu o capacitate între 40.000 și 80.000 de locuri. După turneul european, Guns N' Roses se va întoarce în America de Nord, pentru o serie de 16 concerte, în Statele Unite și Canada. Renașterea bănățeană 15 Aniversări POPOVICI SIMION cu ocazia împlinirii frumoasei vârste de 80 ani, îi urăm "La mulți ani!" cu sănătate și bucurii și să ne fie alături încă mult timp de acum înainte! Soția, fiica, ginerele și nepoții. (3807)  Dragului nostru Jamie Dornan, cel mai sexy bărbat al anului Actorul Jamie Dornan, protagonistul din filmul "Fifty Shades of Grey", a fost desemnat cel mai sexy bărbat al anului de editorii ediției britanice a revistei Glamour, în noiembrie, și revista People i-a acordat același "trofeu". A fost un an prolific pentru Jamie, după ce, în 2015, el a câștigat Zmeura de Aur la categoria "cel mai prost actor" pentru rolul din "Fifty Shades of Grey", în care îl interpretează pe Christian Grey, un tânăr miliardar cu tendințe sado-masochiste. Instanța i-a dat dreptate Angelinei Angelina Jolie primește toate drepturile de custodie asupra celor șase copii pe care îi are cu Brad Pitt, potrivit unui acord final aprobat de instanță, iar actorul american va avea drept de vizitare, în conformitate cu actele legale obținute de Entertainment Tonight, Brad Pitt, în vârstă de 52 de ani, va continua să-și viziteze copiii alături de terapeuți, așa cum convenise cuplul anterior, în 2 octombrie. Totuși, dacă copiii doresc să-și vadă tatăl, terapeutul familiei, care trebuie să asigure o desfășurare normală a relațiilor familiale, va putea să aprobe vizite oricând, în afara celor programate. Totodată, judecătorul a considerat obligatoriu ca Brad Pitt să se supună controalelor periodice pentru a dovedi că nu mai este dependent de droguri și alcool. Pe de altă parte, nu este clar dacă actorul își va putea vedea copiii de Crăciun. Cei șase copii ai cuplului sunt Maddox, 15 ani, Pax, 12 ani, Zahara, 11 ani, Shiloh, 10 ani și gemenii Knox și Vivienne, de opt ani. în luna noiembrie, FBI a decis că Brad Pitt nu va fi pus sub acuzare pentru incidentul de la bordul avionului privat, când actorul american și-ar fi piedut cumpătul în fața copiilor. De asemenea, o sursă a declarat pentru CNN că Pitt a fost scos de sub învinuire de către Departamentul pentru Protecția Copilului și a Familiei (DCFS) din Los Angeles, în privința investigației asupra unui presupus incident de abuz în care ar fi fost implicat Pitt și unul dintre copiii săi. Acuzația a apărut în urma unui incident petrecut la bordul avionului privat deținut de Brad Pitt și Angelina Jolie, în septembrie cu o zi înainte ca Jolie să intenteze divorțul de Pitt, după doi ani de căsnicie.