Renaşterea Bănăţeană, aprilie 2017 (Anul 29, nr. 8271-8292)

2017-04-08 / nr. 8277

DBANATEANA I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8277 - sâmbătă, 8 aprilie 2017 - 16 pagini - 2 lei' Floriile sau Intrarea Domnului în Ierusalim Credincioșii ortodocși, dar și cei catolici se pregătesc pentru Duminica Floriilor, cea mai însemnată sărbătoare de dinainte de învierea Domnului. Cu acest prilej, creștinii rememorează Intrarea lui Iisus în Ierusalim și momentul în care Mântuitorul a fost aclamat de mulțimea care L-a întâmpinat cu ramuri de finic în mâini. Pentru ortodocși, praznicul acesta este cel de-al doilea din Postul Paștilor în care se dă dezlegare la pește, untdelemn și vin, căci sărbătoarea este una a bucuriei, deși precede Săptămâna Mare, cu zilele tristeții și Patimilor lui Hristos. Intrarea lui Iisus în Ierusalim este relatată de toți cei patru evangheliști, Ioan, Luca, Matei și Marcu. în Noul Testament se scrie că apostolii au întins hainele lor pe un asin, iar pe ele s-a așezat Mântuitorul. Acest gest a fost interpretat ca fiind mărturisirea faptului că învățătura apostolilor va aduce la ascultare toate neamurile de pe pământ. Continuare în pagina 2 "Vă rog să contați pe mine!” ■ Prezent, ieri, la Timișoara, la aniversarea a 25 de ani de la înființarea Consiliului Județean Timiș, premierul României le-a transmis liderilor din administrație că se pot baza pe el cât timp va fi prim-ministru ■"Voi rămâne un prieten", le-a promis Sorin Grindeanu Sorin Grindeanu, prim-ministrul României, a participat, ieri, la aniversarea a 25 de ani de la înființarea Consiliului Județean Timiș, instituție în fruntea căreia s-a aflat în perioada iunie-decembrie 2016. Premierul a declarat că experiența administrativă l-a învățat să înțeleagă nevoile și prioritățile primarilor și ale aleșilor județeni, bucurându-se că revede oameni cu care a lucrat și de la care a învățat administrație publică. "Săptămâna aceasta s-au împlinit 100 de ani, pardon, 100 de zile - să nu urați la nimeni așa ceva - de când am plecat de aici pentru a prelua șefia guvernului și mărturisesc că pe lângă bilanțul celor 100 de zile m-am gândit și la cele șase luni în care am condus consiliul județean. Continuare în pagina 3 Vreme frumoasă în weekend Potrivit meteorologilor, astăzi, vremea va fi răcoroasă, dar se va ameliora sub aspectul precipitațiilor care ne-au cam stricat programul în ultimele zile. Cerul va fi variabil, dar va prezenta unele înnorări ziua, când, izolat, sunt posibile averse scurte, iar la munte va ninge. Vântul va sufla de la slab la moderat din sector nordic, cu intensificări locale în zona montană și izolate în vest. Dimineața în zonele joase, vor fi condiții de ceață, iar pe văi și în depresiuni se va semnala brumă. Temperaturile maxime vor fi în jur de 15 grade Celsius, iar cele minime, în general, între 0 și 6 grade Celsius. Pentru ziua de Florii, vremea se anunță predominant frumoasă. Conform prognozei meteorologice, în cursul zilei de mâine, temperaturile vor crește ușor și treptat până la maxime de 18 grade Celsius. Cerul va fi schimbător, cu înnorări variabile. în primele zile ale săptămânii viitoare, valorile diurne vor urca până la o medie de 20 de grade Celsius, iar cele nocturne vor fi de 6-10 grade Celsius. Marți este posibil să se întoarcă ploile, iar temperaturile vor scădea din nou. (D.l.) Criza vaccinurilor, aproape de final , ,este mult așteptată pentru proaspetele mămici din județul Timiș. Ministerul Sănătății a cumpărat vaccin hexavalent cu peste 88 de milioane de lei, și hepatitic B pediatric, cu circa 150.000 de lei, astfel că, în viitorul apropiat, imunizarea sugarilor nu va mai constitui o problemă. "în farmacia instituției nu mai sunt, în prezent, stocuri din aceste tipuri de vaccin.. Necesarul stabilit pentru județul nostru în anul 2017 cuprinde 12.300 de doze de hepatitic B și 23.200 de doze de hexavalent",a precizat Dana Șpac, purtător de cuvânt al Direcției de Sănătate Publică (DSP) Timiș. Continuare în pagina 4 Titlurile zilei Neda Ukraden, într-un spectacol savuros la Timișoara Un nou caz grav de rujeolă Pagina 5 Poliția locală va intra în pâine și la Tormac Pagina 8 O mare gură de oxigen pentru alb-violeți t gp Pagina 3 Telefonul cititorului | www.renasterea.ro/ CURSUL VALUTAR 4,5241 lei 4,2530 lei * 112,9271 lei/gram Soarele răsare la 7,02 și apune la 20,13