Renaşterea Bănăţeană, mai 2017 (Anul 29, nr. 8293-8318)

2017-05-04 / nr. 8295

□BĂNĂȚEANĂ I Director onorific prof. dr. Iosif Constantin Dragan Nr. 8295 - joi, 4 mai 2017 -16 pagini - 2 lei Program bogat de Ziua Europei Sărbătoarea Zilei Europei va fi marcată în acest an, la împlinirea unui deceniu de când România a devenit membră a Uniunii Europene, într-un mod special. Autoritățile timișene au pregătit un program în două etape, în 6 și în 9 mai. Astfel, sâmbătă, la Muzeul Satului Bănățean, între orele 10 și 10,30, va avea loc un concert susținut de Muzica Militară a Brigăzii 18 Cercetare-Supraveghere "Banat", urmat de vizitarea de către oficialitățile locale a standurilor de prezentare ale unor țări europene și ale unor instituții și asociații culturale străine și române din Timișoara. între orele 10,30-10,50 va avea loc intonarea Imnului Uniunii Europene și a Imnului Național al României, urmată de alocuțiunile oficialităților. Continuare în pagina 2 SDM, plină de bani și cu transparența-n cui ndusă aproape în pragul falimentului de vechea administrație a orașului, care a permis ca Societatea Drumuri Municipale să fie căpușată de o firmă paralelă - Rosign - inventată doar pentru a umple buzunarele unor întreprinzători isteți, dar și de pierderea unui proces pentru distrugerea casei unor oameni nevinovați, firma la care acționar unic este Consiliul Local Timișoara a renăscut din propria cenușă. Aleșii au băgat bani serioși în SDM și, ca să-i ofere și o sursă de venituri permanente, i-au dat monopol asupra semnalizării rutiere din Timișoara pentru 15 ani, asupra drumurilor pietruite, dar și a tuturor celorlalte străzi, alei, trotuare, poduri, pasaje și pasarele. Continuare în pagina 3 Un teren al primăriei, focar de infecție Un timișorean încearcă de ceva timp să-i facă pe reprezentanții administrației locale să se îngrijească de propriile terenuri, unele dintre ele fiind lăsate în paragină. Anton Răzvan a trimis pe mail-ul redacției câteva imagini în care apar deșeurile și animalele moarte din vecinătatea Timișoara Shoping City, între străzile Grădinii și Paul Constantinescu. Timișoreanul spune că a sesizat și poliția locală referitor la această problemă. Mai mult, zona a devenit raiul aurolacilor și al prostituatelor. Cu toate acestea, nimeni nu ia nici o măsură. Continuare în pagina 4 : Telefonul cititorului O/dVS., iar noi vom încerca să vă fim de folos! Vagoane CFR, vândute la fier vechi Polițiștii de la Combaterea criminalității organizate și procurorii DIICOT Timișoara au efectuat, ieri, 63 de percheziții în București și în nouă județe (Timiș, Caraș-Severin, Hunedoara, Prahova, Mehedinți, Călărași, Arad, Teleorman și Dâmbovița), pentru destructurarea unei grupări infracționale care ar fi cauzat un prejudiciu de peste 6.000.000 de euro societății CFR Marfă. Din cercetări a reieșit că, în cursul anului 2016, la nivelul societății de transport, s-a constituit un grup infracțional organizat, implicând factori de decizie de la nivel central și din Timișoara. Continuare în pagina 5 Titlurile zilei Creativitatea, răsplătită generos la Photo Marathon 21/11 20/121 www .renașterea.ro Soarele răsare la 6,18 și apune la 20,46