Renaşterea Bănăţeană, mai 2017 (Anul 29, nr. 8293-8318)

2017-05-31 / nr. 8318

10 Renașterea bănățeană CFR Cluj a ieșit din insolvență Clubul de fotbal CFR Cluj a ieșit din procedura de insolvență în urma deciziei Tribunalului Specializat Cluj și va putea participa în ediția 2018-2019 a cupelor europene, a declarat, pentru Agerpres, președintele grupării ardelene, Iuliu Mureșan. "Este un moment foarte important pentru clubul nostm. Practic,în minutul 90+1 am obținut o mare victorie, am ieșit din insolvență. Instanța a admis cererea în condițiile în care 31 mai era data-limită stabilită de UEFA până la care puteam ieși din insolvență pentru a putea juca în cupele europene în 2018", a spus Mureșan pentru Agerpres. Oficialul ardelean a precizat că încheierea procedurii de insolvență modifică atât bugetul, cât și obiectivele clubului în ediția 2017-2018 a Ligii I: "Acum că nu mai suntem în insolvență se modifică automat și bugetul, și obiectivele. Vom avea un buget mai mare pentru că ne dorim un loc de cupe europene. Nu vrem să discutăm de lupta pentru titlu, este prea devreme, de-abia am scăpat de insolvență, dar ne dorim un loc de cupe europene, asta este clar. Dar dacă suntem acolo sus, nu o să refuzăm să luăm și titlul", în noile condiții, CFR Cluj va aduce jucători mai valoroși în această vară, a menționat Mureșan. "Normal că atunci când sunt alte pretenții, avem nevoie și de un lot mai valoros. Noi am făcut deja câteva transferuri, dar în perioada următoare ne dorim să aducem jucători de un nivel mai ridicat. Iar în ceea ce îl privește pe Ciprian Deac, el este jucătorul nostru. Nu știu cine l-a dezinformat pe Gigi Becali că dacă noi nu ieșeam din insolvență Deac putea pleca. Jucătorul a semnat prelungirea și nu avea nici o clauză care să depindă de insolvență. Este jucătorul nostru până în 2020", a mai afirmat Iuliu Mureșan. CFR Cluj este al doilea club din istoria fotbalului românesc care iese din insolvență, primul fiind Dinamo București, care a încheiat procedura la 24 septembrie 2015. CFR Cluj intrase în insolvență la 4 februarie 2015. Turul Franței va porni din... Bruxelles în onoarea lui Eddy Merckx, cea mai importantă competiție ciclistă din lume va demara în anul 2019 din capitala Belgiei Ediția din 2019 a Turului Franței va pleca din Bruxelles pentru a celebra 50 de ani de la prima victorie a belgianului Eddy Merckx în Marea Buclă, pe care a câștigato de cinci ori, au anunțat, ieri, organizatorii competiției, conform Agerpres. Merckx, care a câștigat și Turul Italiei de cinci ori și titlul mondial de trei ori, este considerat cel mai mare eicist din istorie. "Este cel mai mărunt lucru pe care îl puteam face. Eddy Merckx este un campion de excepție și o persoană de o modestie excepțională. Eddy Merckx este un lord", a declarat Christian Prudhomme, directorul Turului Franței. Candidatura orașului Bruxelles pentru startul Turului Franței a fost depusă în 2014 de primarul Yvan Mayeur. Va fi pentru a 23-a oară în istoria sa când Turul Franței va pleca din străinătate. Ediția 2017 are startul prevăzut pe 1 iulie de la Düsseldorf (Germania). Prima plecare din străinătate a Marii Bucle a avut loc în 1954, de la Amsterdam. Belgia găzduiește pentru a cincea oară startul Turului Franței și a doua oară la Bruxelles, după 1958. Turul Franței 2019 va celebra centenarul tricoului galben, care a fost inspirat după culorile paginilor ziarului L'Auto, pe atunci proprietarul Marii Bucle, și care a fost înființat pe 18 iulie 1919. Andreea Chițu, urmărită de ghinion Multipla medaliată europeană și mondială Andreea Chițu a suferit o ruptură de ligament și nu va participa la Openul European de judo, programat în perioada 3-4 iunie la Sala Polivalentă din București, notează Agerpres. Reîntoarsă pe tatami în luna aprilie, după accidentarea suferită la Jocurile Olimpice de la Rio de Janeiro, sportiva în vârstă de 29 de ani a suferit o nouă accidentare gravă în timpul stagiului de pregătire din Antalya din urmă cu trei săptămâni. "Din păcate, anul 2017 este compromis pentru mine. La pregătirea din Antalya am suferit din nou o rupere de ligament, de data asta la genunchiul drept. în luna iunie mă voi opera, dar și mai importantă va fi recuperarea. Chiar dacă nu voi fi pe tatami, îi voi susține pe sportivii români din tribună", a afirmat Andreea Chițu. Monica Ungureanu, medaliată cu bronz la Campionatele Europene de la Varșovia la categoria 48 de kilograme, așteaptă cu nerăbdare să concureze din nou în fața publicului bucureștean. "Lupta în fața propriului public este un factor pozitiv. Având o susținere atât de intensă din partea publicului, nu ai cum să nu dai tot ce este mai bun pe tatami. Faptul că publicul este un stimul l-am simțit și în anii precedenți la această competiție importantă desfășurată în România", a declarat Monica Ungureanu. La Openul European de judo de la București și-au anunțat prezența până acum 438 de judoka din 31 de țări de pe patru continente. miercuri, 31 mai 2017 AC Milan își sparge pusculița Clubul italian de fotbal AC Milan îl va achiziționa pe mijlocașul ivorian Franck Kessie de la Atalanta Bergamo pentru suma de 28 de milioane de euro, relatează L'Equipe, publicație citată de Agerpres. Jucătorul în vârstă de 20 de ani, revelația Atalantei în acest sezon de Serie A, a efectuat, ieri, vizita medicală. El va primi un salariu de două milioane de euro pe an; în ultimul sezon, ivorianul a jucat 24 de meciuri și a marcat șapte goluri pentru Atalanta. Kessie, cu 15 selecții pentru Coasta de Fildeș, ar putea juca încă doi ani sub formă de împrumut, iar în 2019 achiziționarea lui să devină definitivă, conform presei italiene. Luxemburgo, la Recife Wanderlei Luxemburgo, fost selecționer al Braziliei în perioada 1998-2000, a preluat postul de antrenor al echipei braziliene de fotbal Sport Recife, în locul lui Ney Franco, demis săptămâna trecută, relatează Agerpres. Luxemburgo,în vârstă de 65 de ani, care a pregătit formația spaniolă Real Madrid în sezonul 2005-2006, era liber de contract din iunie 2016, când a fost concediat de la conducerea tehnică a echipei chineze Tianjin Quanjian. în Brazilia, Vanderlei Luxemburge a antrenat numeroase echipe, câștigând în total cinci titluri naționale, un record pentru fotbalul brazilian. Sport Recife se află la mijlocul clasamentului în prima ligă braziliană, după primele trei etape din noul sezon, participând totodată la Copa Sudamericana, a doua competiție continentală inter-cluburi. Warriors, fără Steve Kerr Antrenorul Steve Kerr, care acuză probleme medicale, nu va conduce echipa Golden State Warriors în primul meci cu Cleveland Cavaliere din finala NBA, programat mâine, dar ar putea reveni pe banca tehnică la alte jocuri, relatează Agerpres. Kerr a lipsit de pe banca tehnică la ultimele zece meciuri ale lui Warriors din play-off, din cauza complicațiilor survenite în urma unei operații la spate suferite în urmă cu doi ani. "Nu sunt încă pregătit să antrenez", a declarat Kerr, care suferă și de dureri severe de cap și la gât. "Simt încă efectele bolii, a mai spus el. Steve Kerr a însoțit însă echipa la ultimele două meciuri din finala Conferinței de Vest cu San Antonio Spurs: în vârstă de 51 de ani, el speră să poată reveni la alte meciuri din ultimul act al NBA, care este o reeditare a ultimelor finale din 2015 și 2016. Indiferent dacă va antrena sau nu, Kerr va fi alături de Warriors la meciurile trei și patru de la Cleveland. Secundul Mil Brown a condus echipa la zece victorii consecutive după ce a preluat Warriors în 23 aprilie. Finala NBA se dispută după sistemul cel mai bun din șapte meciuri. "Pinguinii",în avantaj Echipa Pittsburgh Penguins, deținătoarea Cupei Stanley, a învins în fața propriilor suporteri, cu scorul de 5-3, formația Nashville Predators, în primul meci al finalei ligii profesioniste nord-americane de hochei pe gheață (NHL), relatează Agerpres. "Pinguinii" au condus cu 3-0 însă s-au văzut egalați în repriza a treia, când hocheiștii din Nashville au avut o revenire spectaculoasă. Gazdele s-au impus până la urmă grație golurilor marcate în finalul jocului de Jake Guentzel și Nick Bonino. Cel de-al doilea meci al finalei NHL va avea loc mâine, tot la "PPG Paints Arena" din Pittsburgh. Finala ligii profesioniste nord-americane de hochei pe gheață se dispută după sistemul "cel mai bun din șapte meciuri".