Revista Aeronauticei și Marinei, 1939 (Anul 13, nr. 1-12)

1939-01-01 / nr. 1

SPRE STIINTĂ ? * REVISTA AERONAUTICEI ȘI MARINEI funcționează pe lângă Ministerul Aerului și Marinei (Art. 1 din Statute) sub conducerea unui Comitet de Direcție prezidat de d-1 Ministru al Aerului și Marinei și apare sub conducerea unui Comitet de Redacție și Administrație (Art. 6 din Statute), al cărui sediu este în București (Școala Ofițeri de Aviație „Regele Carol II“). COMITETUL DE REDACȚIE ȘI ADMINISTRAȚIE pentru anul 1939 se compune din: — Directorul Revistei .... — Redactor pt. partea Aeronauticei — Subdirectorul Revistei . . . — Redactor pt. partea Marinei .. — Administrator și casier . . . — Secretari de redacție . . . . Lt. C-dor av. Măcărescu D. j Cpt. C-dor av. Popa Gh. Cpt. av. Apostolescu N. SCOPUL REVISTEI (Art. 4 din Statute) este : a) militar, pentru a ține la curent pe toți ofițerii de aeronautică și marină cu tactica și întrebuințarea armelor atât izolate cât și în legătură cu celelalte arme și a răspândi printre celelalte arme cunoștințele relative la aeronautică și marină. b) tehnic, pentru publicarea diferitelor probleme științifice și tehnice interesând aeronautica și marina și pentru ținerea la curent cu progresele realizate în străinătate în aceste două domenii: c) de propagandă, pentru difuzarea în massele populației românești a chestiunilor generale relative la aeronautică și marină și pentru a determina o mișcare în favoarea lor. Condițiuni de publicitate (Art. 5 din Statute). Pentru ca o lucrare să poată fi publicată trebue să îndeplinească următoarele condiții : a) Subiectele să fie conform cu prevederile Art. 4 din Statute. b) Să nu cuprindă polemici personale și indiscrețiuni cari ar primejdui apărarea țării și în fine să nu atingă disciplina sau să fie contrariu prestigiului armatei. c) Să fie semnată de autor. d) Articolele vor fi scrise cu ortografia Academiei Române, cu mașina sau cu mâna, foarte citeț și pe o singură pagină a fiecării foi, lăsându-se nescrisa din pagină. Desenele, schițele sau diagramele vor fi făcute cu tuș negru pe hârtie de calc. 1) Manuscrisele nu se înapoiază. I C-dor av. Ionescu Emanoil j C-dor Petre Vasile ! -Până la apariția acestui număr s’au primit spre publicare : articole (A), bibliografii și recenzii (B), chestiuni de examen (C), informații (I), note diverse (N), probleme propuse (P) recreații (R), și probleme rezolvate, indicate prin numărul lor de ordine, de la D-nii : C’Amiral Gheorghiu A. (P), C’Amiral Adj. Koslinski G. (P), General Esc. Negrescu G. (P), C-dor Georgescu I. (P), C-dor av. Jienescu G. (P), C-dor av. Vasiliu G. (P), C. C-dor av. Caloianu V. (P), C. C-dor av. Cașolțeanu A. (P), C. C-dor av. Ceaușu G. (P), C. C-dor av. Constantinescu V. (A), C. C-dor av. Gârleanu G. (P), C. C-dor ing. Marcu V. (P), C. C-dor ing. Zapan Gr. (A,P, R), L. C-dor av. Balaban Z. (P), L. C-dor av. Botez G. (P), L. C-dor av. Budac C. (P), Maior Bungescu I. (P), L. C-dor av. Măndăchescu A. (P), Maior Șelescu V. (P), Cpt. Dumitrescu Armand (A), Cpt. av. Perju C. (A), Lt. av. Pretorian M. (I, N, R), Lt. ing. Munteanu G. (A), Lt. Zaharia 1. (P), Asp. Valeriu Andrei (B), Ing. Țintea I. (P).V Extrase. Autorii lucrărilor ce se publică primesc pentru coala de tipar (16 pagini) 3000 lei pentru articole originale, 2000 lei pentru articole prelucrate, 1000 lei pentru articole traduse, 1200 lei pentru informații și recenzii. Pentru extrase d-nii autori se vor adresa din timp Administrației Revistei, prețul fiind de 5 lei coala de tipar (16 pagini). Nu se tipăresc mai puțin de 200 extrase. Coperta se plătește separat Plata colaboratorilor Domnii colaboratori cari trimit articole spre publicare sunt rugați a le trimete întregi (fără urmare) și însoțite de un rezumat foarte scurt, cuprinzând ideile esențiale și concluziile. n I