România Liberă, octombrie 1952 (Anul 10, nr. 2489-2515)

1952-10-14 / nr. 2500

Pentru o intensă agitaţie politică in campania electorală O puternică şi vie însufleţire domneşte pe tot întinsul mândrei şi iubitei noastre patrii! Intr'o atmosferă plină de entuziasm milioanele de cetăţeni se prezintă cu bucurie la centrele special amenajate pentru a el înscrie în listele de alegători întregul nostru popor muncitor, stăpân astăzi pe propria sa soartă, se pregăteşte să-şi aleagă reprezentanţii în organul suprem al puterii de stat. Marea Adunare Naţională a Republicii Populare Române. Oamenii muncii din patria noastră liberă simt în viaţa lor, zi de zi, caracterul profund democratic al regimului nostru, ei se bucură din plin de marile noastre drepturi şi libertăţi înscrise în noua Constituţie. „Numai acolo — a arătat tovarăşul Gheorghe Gheorghiu-Dej în raportul asupra proiectului de Constituţie — unde puterea se află în mâinile clasei muncitoare, clasa care eliberându-se pe sine eliberează întreaga societate, pot exista drepturi şi libertăţi pentru popor... Democratismul regimului de stat democrat-popular rezultă din următoarele fapte: la noi nu mai există capitalişti care să stăpânească fabricile şi uzinele silind pe muncitori să-şi vândă pe preţ de nimic puterea de muncă, ci toate fabricile şi uzinele, bogăţiile subsolului, băncile şi minele sunt proprietate de stat, bunuri ale întregului popor muncitor; la noi puterea de stat nu se află în mâinile câtorva familii de milionari care au în mână aparatul de stat cu guvern cu tot, ci în mâinile oamenilor muncii de la oraşe şi sate care o exercită prin Marea Adunare Naţională şi prin sfaturile populare..." Atmosfera sărbătorească şi entuziasmul în care se desfăşoară pregătirea alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională oglindesc adâncul ataşament al masselor largi populare pentru politica partidului şi guvernului nostru, ilustrează hotărîrea neclintită a poporului nostru muncitor de a lupta cu şi mai mult avânt pentru continua întărire a statului nostru democrat-popular, pentru construirea socialismului și apărarea păcii. Iată de ce această campanie electorală — campanie politică de masse de o deosebită însemnătate — mobilizează şi mai mult poporul nostru muncitor în vederea unei cât mai active și mai largi participări la conducerea treburilor obşteşti, ridică şi mai mult conştiinţa politică a masselor muncitoare din ţara noastră, antrenându-le pe drumul înfăptuirii unor noi şi minunate victorii. In acest sens un rol de cea mai mare însemnătate în buna desfăşurare a campaniei electorale îl are munca politică de massă, munca de agitaţie politică de la om la om. Este deosebit de important ca fiecare om al muncii să fie lămurit asupra felului cum trebuie să-şi exercite drepturile cetăţeneşti, pentru a participa cât mai activ la alegeri. Bogata experienţă obţinută în perioada largii desbateri publice a proiectului de Constituţie trebuie să fie folosită de agitatori în campania electorală, lichidându-se în acelaş timp deficienţele ivite în perioada care a trecut. Conducerea directă a întregii munci de agitaţie politică de către organizaţiile de partid constitue garanţia sigură a succesului acestei largi campanii. In vederea asigurării unei cât mai bune desfăşurări a muncii de agitaţie este necesară o atentă selecţionare a agitatorilor, o justă repartizare a lor. Cu multă grijă trebuie pregătiţi agitatorii; ei trebuie să fie bine instruiţi pentru a cunoaşte temeinic problemele pe care trebuie să le desbată în faţa masselor. Roadele unei serioase preocupări în acest sens s’au văzut în regiunea Bârlad unde, datorită bunei pregătiri a agitatorilor, numai în câteva zile un mare număr de cetăţeni s-au înscris în listele de alegători. Fără îndoială că agitatorii nu-şi vor putea duce la îndeplinire importanţa şi frumoasa lor misiune, dacă nu se vor strădui să fie la curent cu problemele cele mai importante, atât interne cât şi internaţionale. Ei trebuie să citească şi să studieze geniala lucrare a tovarăşului Stalin „Problemele economice ale socialismului în U.R.S.S.". Ei trebuie să cunoască raportul tovarăşului G. M. Malenkov şi celelalte lucrări ale Congresului al XlX-lea al P.C. (b) al U.R.S.S. pentru ca înarmaţi cu aceste istorice documente, profund conştienţi de superioritatea incontestabila a orânduirii socialiste faţă de cea capitalistă, să popularizeze măreţele victorii ale marii Ţări a Socialismului victorios, prietena cea mai scumpă a patriei noastre, bastionul neînfricat al libertăţii şi Independenţei tuturor popoarelor, să popularizeze propriile noastre remarcabile realizări pe drumul socialismului. Ne aflăm în tradiţionala Lună a Prieteniei Româno-Sovietice. Acest fapt constitue pentru poporul nostru un minunat prilej de a-şi exprima dragostea şi recunoştinţa pentru puternicul şi măreţul ajutor pe care îl primeşte zi de zi, ceas de ceas, din partea Uniunii Sovietice şi a marelui Stalin. Agitatorii au datoria de a studia şi populariza în massele cele mai largi raportul tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej asupra proiectului de Constituţie, precum şi legea pentru alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională, lege bazată pe principiile înscrise în noua noastră Constituţie. Astfel munca agitatorilor va aduce o însemnată contribuţie la creşterea conştiinţei politice a masselor muncitoare din ţara noastră, la creşterea avântului lor creator. In munca de zi de zi, de la om la om, agitatorii trebuie să folosească o agitaţie vie, concretă, legată puternic de specificul locului respectiv. Numai legând concret munca de agitaţie de viaţa oamenilor în mijlocul cărora îşi desfăşoară activitatea, arătând concret înfăptuirile regimului nostru încartierul respectiv sau în regiunea respectivă, agitatorii vor putea obţine bune rezultate. O atenţie specială trebuie să acorde agitatorii sporirii vigilenţei revoluţionare a masselor în perioada campaniei electorale. Oamenii muncii trebuie să vegheze să nu se strecoare pe listele de alegători cei ce nu au dreptul de vot, foştii moşieri, foştii industriaşi, foştii bancheri, foştii mari comercianţi, chiaburii şi toţi cei care urăsc cu înverşunare viaţa nouă pe care şi-o făureşte minunatul nostru popor. Un exemplu pozitiv în acest sens îl constitue acela din comuna Roşcani, raionul Iaşi. Datorită intensei munci politice desfăşurate în această comună, ţăranii muncitori l-au demascat pe chiaburul Ciocan Gheorghe care a încercat să se strecoare pe listele de alegători. Sub lozinca „Nici un cetăţean cu drept de vot să nu rămână neînscris în listele de alegători“, agitatorii au sarcina de onoare de a-i convinge pe toţi oamenii muncii din patria noastră, să-şi îndeplinească datoria patriotică de a se înscrie neîntârziat în listele de alegători. In acest sens se impune o intensă muncă de agitaţie de la om la om, din casă în casă, pentru ca fiecare cetăţean să fie lămurit, să cunoască ordinea de prezentare la centrele de înscriere, importanţa acestei operaţiuni. Punctele de agitaţie sunt o verigă însemnată în munca politică de massă în campania electorală. In această direcţie, colectivele de agitatori care-şi desfăşoară munca în cadrul punctelor de agitaţie trebuie să alcătuiască din vreme planurile de activitate ale acestora. In punctele de agitaţie, dealungul întregii campanii electorale, cetăţenii trebuie să vadă cu adevărat inima cartierului lor. De aceea ei trebuie să găsească aici un program cât mai educativ şi mai atractiv, să aibă la dispoziţia conferinţe interesante, audiţii radiofonice, şedinţe de întrebări şi răspunsuri, seri culturale şi artistice. In întreprinderi şi instituţii trebuie să se acorde o atenţie deosebită agitaţiei politice la locul de muncă. Astfel, agitatorii trebuie să-şi desfăşoare îndeosebi activitatea în cadrul grupei sindicale care constituie baza activităţii agitaţiei politice la locul de producţie. In întreprinderi, în cadrul grupei sindicale, agitatorii trebuie să organizeze zilnic citirea presei în comun, convorbiri, lămurind unde şi cum se fac înscrierile în listele de alegători, felul cum se va face votarea pe circumscripţii, să explice cetăţenilor toate nelămuririle pe care aceştia le vor avea. Agitatorii trebuie să-şi desfăşoare activitatea şi în cadrul cercurilor F.D.P., care cuprind grupe de 10—12 familii. In munca politică dusă la domiciliul cetăţenilor, în cartiere şi sate, agitatorii trebuie să se preocupe de a antrena oamenii muncii la discutarea şi rezolvarea problemelor obşteşti din cartierul sau satul respectiv. Toate formele de agitaţie trebuie folosite în această perioadă. Prin staţiile de radioamplificare, prin gazetele de perete şi panourile special amenajate, cetăţenii trebuie mobilizaţi pentru a participa cât mai activ în campania electorală. Agitatorii trebuie să cunoască şi să ştie să popularizeze cu căldură minunatele victorii obţinute de poporul nostru muncitor , marile noastre drepturi şi libertăţi consfinţite în legea fundamentală a statului nostru, noua Constituţie. Conştiinţa acestor biruinţe trebuie să fie conţinutul muncii de agitaţie cu massele — viaţa nouă şi fericită a poporului nostru muncitor, fundamental deosebită de viaţa grea a oamenilor muncii din ţările capitaliste care gem sub sângerosul jug imperialist. In campania electorală agitatorii au datoria de a lega munca lor de fiecare zi cu măreţele sarcini ce stau acum în faţa poporului nostru muncitor, în cadrul luptei pentru construirea socialismului : realizarea înainte de termen a planului de stat, buna desfăşurare a campaniei agricole de toamnă. SA INTENSIFICAM AGITATIA POLITICA IN CAMPANIA ELECTORALA PENTRU A ASIGURA DEPLINA VICTORIE IN ALEGERI A FRONTULUI DEMOCRAŢIEI POPULARE! O călăuză Primit cu mult entuziasm, raportul de activitate al Comitetului Central al Particului Comunist (bolșevic) al U.R.S.S., prezentat de tov. G. M. Malenkov la cel de al XIX-lea Congres al Partidului, a stârnit un deosebit interes în rândul oamenilor muncii din uzinele şi fabricile patriei noastre. Astfel la uzinele „7 Noembrie“ comitetul de partid a organizat o consfătuire la care au participat stahanovişti, fruntaşi în producţie şi tehnicieni ai uzinei. Consfătuirea a fost deschisă de tov. Maria Sfetcovici, secretara comitetului de partid, care subliniind importanţa istorică a raportului, a dat citire părţii capitolului II privitoare la „Avântul continuu al bunei- luminoasă stări materiale, al ocrotirii sănătăţii şi al nivelului culturalde trai al poporului“. După citirea raportului au urmat însufleţite discuţii. Luând cuvântul ţesătoarea Maria Raţă a arătat că raportul tovarăşului Malenkov este un document istoric care trebue temeinic studiat de către membrii şi nemembrii de partid. Apoi, tov. Gh. Avram a arătat că apariţia acestui important document trebue să constitue un puternic îndemn în muncă pentru întregul colectiv al uzinei. De aceea el a îndemnat pe stahanoviştii şi fruntaşii în producţie să mobilizeze şi pe ceilalţi muncitori la lupta pentru îndeplinirea nu numai cantitativă ci şi calitativă a planului. Proletari din toaie färile, unifi-vä! I* * Anul X - Nr. 2500 pagini jj 20 bani i * * • Marţi la 14 Oct. 1952 In paginile 2-3 Congresul al XlX-lea al P. C. (b) al U.R.S.S. Cuvântarea tov. N. A. Bulganin In pag. 4-a ŢARA SE PREGĂTEŞTE DE ALEGERI — In oraşele şi satele Regiunii Autonome Maghiare — Agitatorii popularizează legea electorală Preşedintelui Cabinetului de Miniştri al Republicii Populare Democrate tovarăşul KIM Vă rog, tovarăşe Preşedinte, să primiţi mulţumirile Guvernului Sovietic şi ale mele personal pentru felicitările şi urările Dumneavoastră prieteneşti cu prilejul celei de a patra aniversări a stabilirii relaţiilor diplomatice între Republica Populară DePHENIAN Socrată Coreeană şi Uniunea Republicilor Sovietice Socialiste.Urez poporului coreean, care îşi apără curajos drepturile sale naţionale, succese în lupta sa eroică pentru libertatea şi independenţa patriei sale. g. STALIN Congresul al XIX-lea al Partidului Comunist (bolşevic) al Uniunii Sovietice Şedinţa din dimineaţa zilei de 11 Octombrie 4 * * Şedinţa de dimineaţă s-a deschis sub preşedinţia lui J. Şarahmetov. Continuă discuţiile la raportul lui N. S. Hruşciov asupra ,,Modificărilor în Statutul P.C. (b) al U.R.S.S." Primul ia cuvântul K. P. Jukov (regiunea Voronej). Necesitatea modificărilor aduse Statutului partidului, a subliniat Jukov, este dictată chiar de viaţă. Aceste modificări au drept scop întărirea continuă a rolului conducător al partidului. In cadrul adunărilor de partid, al conferinţelor de partid raionale, orăşeneşti şi regională, au participat la discutarea proiectului Statutului aproximativ 20.000 de comunişti. Aprobând călduros proiectul Statutului, ei au făcut observaţii şi au prezentat propuneri care dovedesc marea lor grijă pentru întărirea unităţii şi coeziunii rândurilor partidului, pentru ridicarea rolului de avangardă al comuniştilor în construcţia socialistă. Jukov a vorbit despre activitatea organizaţiei regionale de partid. El a arătat că în ciuda uriaşelor pagube pricinuite regiunii de cotropitorii germano-fascişti, nivelul producţiei industriale şi agricole a depăşit considerabil pe cel dinainte de război. In încheiere, vorbitorul a subliniat strânsa unitate a organizaţiei de partid Voronej şi devotamentul ei nemărginit faţă de măreaţa cauză a lui Lenin Stalin. G. A. Borkov (Saratov) a vorbit despre uriaşul şi incontestabilul prestigilt al partidului în rândurile poporului. Massele largi ale oamenilor muncii au o încredere profundă în Cauza partidului, ca în propria lor cauză scumpă şi urmează partidul, pe conducătorul şi învăţătorul lor, tovarăşul Stalin Comuniştii din organizaţia de partid Saratov, a declarat vorbitorul, aprobă în unanimitate proiectul Statutului modificat al partidului. In adunările lor ei au subliniat că acest document de partid determină principalele sarcini ale partidului, îndatoririle şi drepturile comuniştilor şi că el este pătruns de grija stalinistă pentru dezvoltarea criticii şi autocriticii bolşevice, pentru respectarea unităţii de neclintit a partidului. Borkov a citat o serie de observaţii şi completări la proiectul de Statut, prezentate de comunişti. Noul Statut al partidului, care oglindeşte gândurile şi năzuinţele masselor largi ale membrilor de partid, a spus el, va servi cauza construcţiei comuniste. Comunismul este ziua noastră de mâine şi nu există forţă în lume care să poată ţine în loc înaintarea victorioasă a poporului sovietic pe calea spre triumful definitiv al comunismului. Se dă apoi cuvântul lui F. F. ICuzneţov (Moscova). El a arătat că Statutul modificat generalizează experienţa extrem de bogată a construcţiei de partid, acumulată de la Congresul al XVIII-lea, dezvoltă şi concretizează principiile organizatorice fundamentale ale partidului, aplicându-le la noile sarcini ale construcţiei comuniste. Larga discutarea materialelor C.C. al P.C. (b) al U.R.S.S. pentru Congresul al XIX-lea în cadrul organizaţiilor de partid din armată, a spus Kuzneţov, a ridicat la un nivel şi mai înalt iniţiativa creatoare şi activitatea masselor de partid, a ajutat ca lipsurile din munca de partid să fie văzute mai bine şi să fie înlăturate. Discutând proiectul, comuniştii din armată au subliniat în mod deosebit uriaşa importanţă vitală a prevederilor Statutului modificat privitoare la problemele muncii ideologice şi la însuşirea bazelor marxismleninismului. Vorbitorul a amintit cuvintele tovarăşului Stalin că dacă Armata Sovietică va avea adevărate cadre călite, în număr îndestulător, ea va fi de neînvins. In proiectul Statutului modificat al partidului se subliniază creşterea răspunderii membrilor de partid pentruîndeplinirea îndatoririlor lor de partid. In condiţiile armatei aceasta înseamnă că fiecare comunist trebue să fie fruntaş în pregătirea de luptă şi politică, exemplu de înaltă disciplină militară. Kuzneţov a subliniat marea însemnătate a sarcinii formulate în Statul de a întări apărarea activă a patriei împotriva acţiunilor agresive ale duşmanilor ei. In încheierea cuvântării sale, Kuzneţov a asigurat Congresul că lucrătorii politici şi organizaţiile de partid din Armata Sovietică vor munci neobosit pentru educarea comuniştilor în strictă conformitate cu noul Statut al partidului. P. F. Ceplakov (regiunea Sahalin) a spus că datorită ajutorului şi atenţiei partidului, guvernului şi tovarăşului Stalin personal, comuniştii şi toţi oamenii muncii din regiunea Sahalin au desfăşurat o muncă intensă în vederea lichidării urmărilor stăpânirii tâlhăreşti aocupanţilor japonezi. Intr’un timp scurt au fost refăcute întreprinderile şi au fost reconstruite şi utilate cu tehnică înaintată minele carbonifere din trecut înapoiate, exploatările piscicole şi fabricile de hârtie. Oraşele şi centrele raionale se dezvoltă şi sunt amenajate. Vorbitorul a subliniat apoi uriaşa însemnătate a modificărilor introduse în Statut. In lupta pentru îndeplinirea măreţelor sarcini ale construirii comunismului creşte nemăsurat de mult rolul îndrumător şi conducător al partidului, rolul fiecărui comunist. Noul Statut sporeşte cu mult capacitatea de luptă a partidului. In munca organizaţiei din Sahalin, a declarat Ceplakov, există lipsuri. Comuniştii din regiune vor face totul pentru a le înlătura cât mai grabnic şi vor face faţă cu succes sarcinilor care le revin. Împreună cu întreg poporul sovietic, ei îşi vor ridica şi mai mult vigilenţa, vor întări şi mai mult apărarea ţării, vor face totul pentru ca nici agresorii americani, nici cei japonezi, nici alţi duşmani ai patriei noastre să nu poată tulbura munca paşnică a oamenilor sovietici care construesc comunismul. S. A. Vagapov (R.A.S.S. Başktră) a vorbit la începutul cuvântării sale despre înţeleaptă politică leninist-stalinistă a partidului în problema naţională, politică datorită căreia toate naţiunile din Uniunea Sovietică s’au transformat în naţiuni socialiste înaintate. El a ilustrat aceasta (Continuare în pag. 3-a) fora s© pregăteşte de alegeri Dornici să-şi îndeplinească datoria cetăţenească Centrul de înscriere în listele de alegători din circumscripţia electorală Nr. 4, raionul Griviţa Roşie, şi-a început activitatea în primele ore ale acestei frumoase zile de toamnă. Un grup de ufedeliste au venit să se înscrie în listele de alegători. Printre ele se aflau şi comunistele: Maria Răducanu, Radu Rotaru şi Niţa Georgescu, toate trei bine cunoscute de locuitorii cartierului. Datorită muncii lor neobosite, multe lucruri s-au îmbunătăţit în cartier şi mulţi sunt aceia care primiseră într’un fel sau altul sprijinul lor tovărăşesc. Radu Rotaru discută cu însufleţire cu responsabila centrului de înscriere, cum şi când să vină cu gospodinele de pe strada sa, pentru ca şi ele să se înscrie în listele de alegători. Centrul de înscriere a devenit între timp neîncăpător. Pe uşă a intrat un nou grup de oameni care discută cu glas tare. Cei mai mulţi sunt muncitori la uzinele ,,Boleslaw Bierut". Printre ei se află stahanovistul Mihai Mercofer, apreciat în întreaga uzină pentru dragostea cu care sprijină muncitorii tineri. Odată cu Mihai Mercofer, a venit la centru să se înscrie, în listele de alegători şi stahanovistul Mircea Samson, membru în prima brigadă stahanovistă de tineret de la uzinele „Boleslaw Bierut“. In timpul desbaterii publice a proiectului de Constituţie, stahanovistul Mircea Samson a mers aproape zilnic pe la cetăţeni, discutând cu ei, ajutându-i să înţeleagă mai bine conţinutul diferitelor articole. După masă, centrul de înscriere şi-a reluat activitatea. Acum este rândul muncitoarelor de la filatura „Dacia“ care au eşit din schimbul de dimineaţă şi care, de la fabrică, au pornit direct spre Str. Ardealului, unde funcţionează centrul de înscriere. Au venit multe, având în mijlocul lor De Veronica Vasiliu, Elena Sabou, Elisabeta Uncheşelu, toate fruntaşe în producţie. Deputata Elisabeta Bolocan a sosit la centrul de înscriere însoţită de numeroşi cetăţeni şi cetăţene. Până seara târziu, centrul a primit zeci şi zeci de oameni ai muncii, doritori să-şi îndeplinească datoria cetăţenească de a se înscrie în listele de alegători. Va vota pentru prima oară vota pentru prima oară la 30 Noembrie. (Foto: VASILE NICU). La centrul de înscriere nr. 5 din calea Rahovei 297 din Capitală, se prezintă zilnic numeroşi cetăţeni pentru a se înscrie in listele de alegători. In clişeu: Tânărul stahanovist Nicolae Constantinescu, strungar la întreprinderile „Electromagnetica“, se înscrie împreună cu alţi cetăţeni în listele electorale. El va Studiază raportul tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej In ultimul timp la punctul de agitaţie nr. 126 din raionul T. Vladimirescu s’a dus o susţinută muncă de popularizare a raportului tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej asupra proiectului de Constituţie a R.P.R. şi a legii pentru alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională. Colectivul punctului şi-a întocmit un plan concret pe baza căruia a organizat în ultima perioadă o serie de manifestări cu scopul de a face cât mai cunoscute în rândurile cetăţenilor cele două documente. Pe această linie au avut loc săptămâna trecută la punctul de agitaţie, două convorbiri mai largi la care au participat numeroşi cetăţeni. In cadrul acestor convorbiri, muncitorul Petre Grădinaru, de la Electrotehnica, a citit raportul tovarăşului Gh. Gheorghiu ★ BACĂU (de la subredacţia noastră). Oamenii muncii din regiunea Bacău se pregătesc cu entuziasm pentru alegerile de deputaţi în Marea Adunare Naţională. Numărul celor care s’au prezentat în primele zile pentru a se înscrie în listele de alegători este impresionant. Astfel, numai până la data de 10 octombrie, s’au prezentat în raionul Moineşti 14.950 muncitori, tehnicieni, funcţionari, gospodine, ţărani muncitori, colectivişti, învăţători, etc. In raionul Buhuşi s-au prezentat 8.915 cetăţeni, în raionul Bacău 5.663, din care numai în oraşul Bacău 2.304 cetăţeni. Pregătindu-se de alegeri, oamenii muncii din regiunea noastră studiază cu deosebit Dej, după care au urmat discuţii. Colectivul punctului de agitaţie s-a îngrijit ca după fiecare convorbire să se prezinte un scurt program cu colaborarea echipelor artistice de la cooperativele „Progresul” şi „Sporul". Tot la punctul de agitaţie nr. 126 a conferenţiat şi tov. deputat Leon Stepler, despre raportul tovarăşului Gh. Gheorghiu- Dej, arătând concret în ce constă caracterul adânc democratic al regimului nostru." Miercuri seara punctul de agitaţie a organizat în sala de festivităţi a Facultăţii de muzică o conferinţă ţinută de tovarăşul Aurel Baba pe marginea legii pentru alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională. După conferinţă a urmat un frumos şi bogat program artistic. ★ interes raportul tovarăşului Gh. Gheorghiu-Dej, rostit cu prilejul desbaterii proiectului de Constituţie, precum şi legea electorală. Desbaterea acestor documente a fost făcută până în prezent de mii de muncitori şi tehnicieni în cadrul a 2.931 grupe sindicale, 730 grupe în Bacău, 830 grupe în raionul Moineşti. Ele au mai fost studiate şi discutate cu 40.665 cetăţeni in cadrul a 3.286 cercuri F.D.P. organizate pe cartiere, străzi, grupe de case, etc. In cadrul acestor discuţii, numeroşi muncitori şi-au luat o serie de noi şi frumoase anjamente în muncă. Mii de ţărani muncitori se înscriu în listele electorale BRĂILA (de la corespondentul nostru). — Munca politică de masă în cadrul campaniei electorale a căpătat un deosebit avânt în comunele raionului Brăila. La cele 93 puncte de agitaţie F.D.P. din raion activează mai bine de 878 agitatori. La începutul campaniei 6’au ţinut cu regularitate instructaje cu agitatorii, pe temei din legea electorală. In urma muncii de agitaţie dusă în mase, ţăranii muncitori vizitează cu viu interes punctele de agitaţie, pun întrebări în legătură cu legea electorală, participă în număr mare la conferinţe. Până în prezent s-au difuzat 2500 broşuri cu legea pentru alegerea deputaţilor în Marea Adunare Naţională. La gospodăriile agricole colective, în cluburile S.M.T., la punctele de agitaţie din comune, subfiliala S.R.S.C. a trimis grupuri de lectori cu însărcinarea de a lămuri în rândurile ţărănimii muncitoare diferitele probleme legate de alegeri. In luna Septembrie s-au ţinut astfel 240 conferinţe la care au participat 15.984 cetăţeni. Numai la primele conferinţe prezentate la oraşe şi sate pe tema : „Marile drepturi şi libertăţi ale poporului muncitor“, au participat 1514 cetăţeni. Până în prezent, la un număr de 278 cercuri F.D.P. s-a studiat cu peste 2487 cetăţeni legea electorală. In primele zile după începerea campaniei de înscriere în listele de alegători s-au înscris 3378 ţărani muncitori. In comuna Baldovineşti s’au înscris în prima zi 285 cetăţeni. In comuna Movila Miresii sau înscris tot în prima zi aproape 400 ţărani muncitori. In urma intensificării muncii de agitaţie în masă pentru pregătirea alegerilor de deputaţi în Marea Adunare Naţională, înscrierile țăranilor muncitori în listele de alegători continuă cu însufleţire în tot cuprinsul raionului.