România Liberă, martie 1975 (Anul 33, nr. 9439-9465)

1975-03-01 / nr. 9439

Pagina a 2-a—1 martie 1975 România liberă" VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU PRIN UNITĂŢI ECONOMICE ŞI DE CERCETARE DIN CAPITALĂ era, ştiut fiind că mai în fiecare an tovarăşul Nicolae Ceauşescu a purtat aici ample şi temeinice dezbateri cu muncitorii şi specialiştii în scopul dezvoltării şi modernizării producţiei de utilaje energetice, al ridicării eficienţei economice. Pe un asemenea teren al analizei felului în care au fost înfăptuite sarcinile mari pe care le ridică producţia de utilaje energetice în actualul cincinal şi în perspectiva anilor viitori s-a desfăşurat şi întîlnirea de astăzi. Raportînd secretarului general despre modul în care metalurgiştii de la Vulcan s-au străduit să transpună in viaţă indicaţiile şi recomandările primite în timpul vizitei anterioare, directorul general al întreprinderii, inginerul Ion Constantin, a arătat că în această perioadă spaţiile de producţie au fost lărgite şi dotate în mod corespunzător realizării unei structuri noi a producţiei, impusă de programul prioritar al economiei naţionale în domeniul energetic. Ca atare, astăzi, 90 la sută din producţia de cazane şi recuperatoare este alcătuită din utilaje energetice noi sau modernizate care folosesc combustibili inferiori. Secretarul general al partidului apreciază concepția care stă la baza realizării cazanelor de aburi, atît sub raportul posibilităţii de valorificare a combustibililor inferiori, cît şi a creşterii randamentului şi a reducerii greutăţii. Gazdele menţionează că pe această linie a bunelor rezultate în privinţa înnoirii şi modernizării cazanelor se înscrie şi dinamica producţiei. Astfel, păstrînd caracteristicile din cincinalele anterioare, şi in perioada 1971—1975, producţia întreprinderii se va dubla, ca de altfel şi în următorii cinci ani. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă metalurgiştilor, conducerii uzinei şi ministerului de resort să acorde în continuare o atenţie şi mai mare folosirii judicioase a spaţiilor, precum şi îmbunătăţirii tehnologiilor de lucru, elemente pe baza cărora se pot obţine noi sporuri de producţie. Dialogul pe această temă îşi găseşte un cîmp şi mai larg pe şantierul noii turnătorii. In cadrul acestui obiectiv unde pe măsura construirii, noile spaţii sunt incluse în circuitul productiv, secretarul general al partidului arată că se impune ca printr-o conlucrare mai strînsă cu Institutul de cercetări pentru sectoarele calde să se acorde o mai mare atenţie automatizării proceselor de producţie, proiectării şi realizării unor utilaje care încă se mai importă. Pornind de la ideea posibilităţii unei folosiri judicioase a spaţiului construit, tovarăşul Nicolae Ceauşescu arată că noua turnătorie poate să furnizeze nu 8 000 tone piese şi repere, aşa cum s-a prevăzut iniţial, ci 12—13 000 tone. In continuare, sunt prezentate diferite maşini şi agregate de debitare şi prelucrare, produse după proprie concepţie în cadrul programului de autoutilare, program care atinge anul acesta cifra de 15 milioane lei. Remarcînd performanţele înalte ale unora dintre agregatele realizate de specialiştii întreprinderii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu recomandă ca ele să constituie un bun şi pentru alte întreprinderi constructoare de maşini. In toate sectoarele metalurgiştii de la „Vulcan“ îl întîmpină cu neţărmurită bucurie pe secretarul general al partidului, tineri şi vîrstnici îi oferă flori. Răspunzînd manifestărilor de dragoste şi prietenie cu care este înconjurat, tovarăşul Nicolae Ceauşescu se opreşte de nenumărate ori în grupurile de muncitori, le strînge mina, se interesează de problemele lor de muncă şi viaţă. Pentru cazangiii Gheorghe Zaharescu şi Grigore Răducu care lucrează de patruzeci de ani în uzină şi care se vor pensiona chiar în această zi, întîlnirea cu secretarul general al partidului va constitui un moment emoţionant, de neuitat, pentru toate viaţa. Muncitoarele întreprinderii de confecţii şi tricotaje din Capitală au cinstit vizita tovarăşului Nicolae Ceauşescu printr-o remarcabilă faptă de muncă — realizarea, la 28 februarie 1975, a cincinalului, aşa cum s-au angajat in faţa partidului şi a secretarului său general. Acest colectiv oferă, astfel, o exemplară probă de hărnicie şi competenţă, de înaltă responsabilitate comunistă faţă de îndatoririle ce-i revin. Succesul său reprezintă o valoroasă contribuţie pe care femeile din ţara noastră o aduc la opera de edificare socialistă a patriei, îndeplinirea cincinalului cu zece luni mai devreme vine să încununeze o perioadă de activitate încordată, dar plină de satisfacţii, in care muncitoarele întreprinderii şi-au reconsiderat propria muncă, propriile performanţe. Notăm un exemplu sugestiv — 4 000 dintre ele au obţinut în aceşti ani ai cincinalului titlul de fruntaşe în întrecerea socialistă, în acelaşi timp, s-au revizuit şi perfecţionat fluxurile de producţie, tehnologiile de fabricaţie, au fost introduse soluţii mai eficiente de folosire a spaţiilor, s-au creat, prin autodotare, maşini şi utilaje cu caracteristici tehnice ridicate, s-a accelerat punerea în funcţiune a investiţiilor Tot în ziua de 28 februarie şi-a Îndeplinit cincinalul şi Centrala industrială a confecţiilor, creîndu-se astfel toate premisele economice, organizatorice şi tehnice pentru a realiza pînă la sfîrşitul acestui an, o producţie suplimentară în valoare de circa 20 miliarde lei. Cu mulţumirea îndreptăţită a acestor rezultate deosebite, cu sentimentul datoriei Împlinite, cu bucurie şi nespusă dragoste l-au intîmpinat pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu muncitoarele marii întreprinderi bucureştene. Făcîndu-se ecoul acestui moment deosebit, tovarăşul Iosif Steinbach, directorul general al Centralei industriei confecţiilor a spus : Răspunzind îndemnului dumneavoastră, tovarăşe Nicolae Ceauşescu, de a marca actuala campanie electorală cu noi succese in opera de dezvoltare economico-socială a ţării, potrivit programului elaborat de Congresul al XI-lea, cei peste 87 000 de lucrători din industria confecţiilor, în frunte cu comuniştii acţionează, in prezent, cu toate forţele pentru a amplifica succesele de pînă acum, pentru a finaliza cu rezultate superioare cincinalul 1971—1975 şi pentru a pregăti temeinic, in spiritul indicaţiilor dumneavoastră, cincinalul viitor. Puternicul detaşament al celor ce muncesc în industria confecţiilor din Capitală s-a situat ca întotdeauna, în fruntea acestei mari acţiuni de realizare a planului înainte de termen, fiind un exemplu pentru toate întreprinderile din centrală. Aceasta se va reflecta in producţia suplimentară de peste 5 miliarde lei, ce o va realiza colectivul întreprinderii de confecţii şi tricotaje Bucureşti pînă la sfîrşitul anului 1975. Astfel, votul nostru de la 9 martie va conţine deopotrivă faptele de muncă ale prezentului şi angajamentul realist de a îndeplini exemplar obiectivele perioadei următoare. Vă mulţumim pentru tot ceea ce faceţi ca patria, poporul nostru, să trăiască in bunăstare, asigurîndu-vă că, alături de cetăţenii din Circumscripţia electorală nr. 1, vom fi şi noi, cu votul nostru dat dumneavoastră, primului cetăţean al ţării, vot in care vedem încă o garanţie a înaintării ţării pe calea socialismului şi a comunismului. Eftpânzind, tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU a spus ! Dragi tovarăşi, Doresc ei vă felicit din toată inima pe dumneavoastră, pe conducătorii centralei şi colectivele de conducere ale întreprinderilor centralei, pe toţi muncitorii, tehnicienii, inginerii din industria confecţiilor, care, printre primii, realizează cincinalul 1971—1975 în patru ani şi două luni- Spun printre primii, pentru că am primit deja, tot din Capitală, cu citeva zile în urmă, o scrisoare de la „Automatica“, care a îndeplinit cincinalul nn mai puţin de patru ani şi două luni, dar realizările voastre sunt deosebit de mari. Ele reprezintă intr-adevăr o concretizare minunată a angajamentului luat de comunişti, de toţi oamenii muncii din industria de confecţii, de organizaţia de partid a Capitalei, de a-şi spori în acest cincinal contribuţia la dezvoltarea economico-socială a patriei noastre. Vă felicit, incă o dată, din toată inima pentru această realizare (Aplauze). Fără îndoială că succesele înregistrate de voi sunt o contribuţie minunată la dezvoltarea generală a patriei noastre. Am luat cunoştinţă de prevederile pe care le aveţi pentru cincinalul viitor şi mi-a produs o satisfacţie deosebită sublinierea făcută de tovarăşul director al centralei, cu privire la preocuparea colectivului pentru ridicarea calităţii producţiei. Intr-adevăr, pe lingă grija de a înfăptui în viitor un program de dezvoltare continuă, de creştere a exporturilor, de satisfacere a necesităţilor oamenilor muncii din patria noastră, calitatea trebuie să se găsească mereu pe primul plan. Industria noastră de confecţii ca, în general, toată industria românească, a ajuns la un asemenea nivel de dezvoltare incit problema calităţii reprezintă problema numărul unu pentru dezvoltarea noastră viitoare. Eu sunt convins că şi in acest domeniu — unde in actualul cincinal aţi înregistrat o serie de succese, dar s-au manifestat şi unele lipsuri, — veţi lua toate măsurile şi, împreună cu organizaţia de partid, cu comuniştii, cu colectivele de conducere, cu toţi oamenii muncii, veţi face totul pentru ca industria noastră de confecţii să devină o industrie de calitate din toate punctele de vedere. Vă doresc tuturor noi succese in activitatea viitoare, multă sănătate şi fericire ! îndemnurile secretarului general al partidului sînt primite cu însufleţire, cei ce lucrează în această întreprindere exprimîndu-şi hotărîrea de a munci mai bine, mai eficient, de a-şi aduce o contribuţie sporită la înflorirea patriei socialistei Tovarăşul Nicolae Ceauşescu este invitat apoi să viziteze cîteva sectoare de bază ale întreprinderii. In cadrul unei expoziţii, gazdele prezintă numeroase modele noi de confecţii şi tricotaje. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu insistă şi aici asupra necesităţii ridicării pe o treaptă tot mai înaltă a calităţii, a modernizării producţiei şi lărgirii gamei de sortimente. Pretutindeni, secretarul general al partidului a fost intimpinat cu sentimente de dragoste, stimă şi recunoştinţă, numeroase muncitoare oferindu-i garoafe roşii, cu care-şi împodobiseră in această zi sărbătorească locurile de muncă, miinile muncitorilor, adresează cuvinte de laudă pentru succesele lor. Aici, în imensele hale ale Întreprinderii, sunt prezentate tovarăşului Nicolae Ceauşescu modernele procedee tehnologice ce se aplică în unitate, unele în premieră pe ţară, o serie de utilaje de înaltă tehnicitate realizate după proiecte şi prin forţe proprii , de colectivul uzinei. In acelaşi context de preocupări se înscrie şi realizarea unor complexe standuri de montaj şi probe, care au permis Vizita de lucru a secretarului general al partidului continuă, apoi, la întreprinderea „Automatica“, una din unitățile de virf ale industriei noastre care, prin profilul ei, este menită să promoveze tot ceea ce este nou aplicarea unor metode moderne de control al calităţii. Apreciind toate aceste realizări ale colectivului de la „Griviţa Roşie“, secretarul general al partidului cere să se treacă neîntîrziat la executarea noilor capacităţi de producţie preconizate şi avînd în vedere valoroasa experienţă acumulată de specialiştii de aici la extinderea activităţii de proiectareşi execuţie a unor instalaţii ale obiectivelor construite de România peste hotare. înainte de plecare, tovarăşul Nicolae Ceauşescu felicită că din desfăşurarea şi conducerea proceselor tehnologice ale diferitelor ramuri economice. Principala producătoare de instalaţii complexe de automatizare, comandă şi acţionare pentru industriile chimică, metaduros colectivul uzinei şi urează noi succese pe calea pe care s-a angajat, aceea a aplicării hotărîte a progresului tehnic. Mulţumind din inimă pentru indicaţiile date, directorul întreprinderii se angajează, în numele întregului colectiv pe care îl conduce, să le traducă neabătut în viaţă, să ridice producţia de utilaj chimic complex la un nivel care să permită echiparea tuturor obiectivelor ce se vor înălţa in ţară în viitorul cincinal şi să asigure importante disponibilităţi pentru export lurgică, energetică, agricultură. „Automatica“ realizează, totodată, echipamente de acţionare pentru maşini-unelte avînd un rol de pionierat în afirmarea progresului tehnic — condiţie esenţială a dezvoltării oricărei industrii moderne. Şi aici vizita de lucru a tovarăşului Nicolae Ceauşescu capătă semnificaţii deosebite : ea se desfăşoară la citeva zile de la evenimentul deosebit pe care acest colectiv l-a trăit cu sentimente de îndreptăţită mîndrie şi satisfacţie — realizarea sarcinilor cincinalului în patru ani, o lună şi 12 zile, o nouă mărturie a hotărîrii oamenilor muncii din industria Bucureştiului de a-şi aduce din plin contribuţia la îndeplinirea marilor angajamente pe care şi le-au asumat în întrecerea socialistă. Dind o înaltă apreciere realizărilor colectivului întreg (Continuare î n pag. a 5-a) Secretarul general al partidului a felicitat pe oamenii muncii din industria confecţiilor care au realizat cincinalul in patru ani şi două luni Actuala orientare a cercetării şi producţiei trebuie să permită întreprinderii „Automatica" o amplă diversificare a fabricaţiei la nivelul tehnicii de virf La „Vulcan“ sunt prezentate o serie de piese şi repere de tehnicitate ridicată Ziua vizitei tovarăşului Nicolae Ceauşescu nu va fi uitată, cu siguranţă, de acest elev de la şcoala profesională a uzinelor „Vulcan“? Dialog de lucru in faţa unor utilaje de înaltă performanţă de şi tricotajest întreprinderea de confecţii Entuziastă manifestaţie a stimei şi dragostei cu care a fost întimpinat tovarăşul Nicolae Ceauşescu la „Griviţa Roşie“ (Urmare din pag. 1) La „Griviţa Roşie", in centrul dialogului de lucru s-au situat problemele modernizării structurii producţiei In centrul dialogului pe care l-a purtat secretarul general cu oamenii muncii de la „Griviţa Roşie“ s-au situat, şi aici, problemele modernizării structurii producţiei, ale ridicării eficienţei activităţii industriale din ţara noastră. Gazdele raportează cu mîndrie că şi-au onorat toate obligaţiile contractuale pe anul 1974, atît în ceea ce priveşte sortimentele prevăzute, cît şi calitatea lor, obţinînd, în acelaşi timp, un avans care le va permite să încheie bilanţul acestui cincinal înainte de sfîrşitul lunii mai. Investiţia de inteligenţă a specialiştilor de aici s-a materializat in asimilarea unor utilaje dintre cele mai complexe, executate în mare parte după proiecte proprii, colectivul întreprinderii contribuind la eliminarea unor importuri şi sporirea considerabilă a exporturilor. Dînd o apreciere pozitivă acestor rezultate, tovarăşul Nicolae Ceauşescu face observaţia că productivitatea muncii, deşi a crescut substanţial, continuă să fie, comparativ cu alte unităţi, prea mică şi cere ca rezervele existente în domeniul ridicării tehnicităţii fabricaţiei să fie puse integral in valoare. Problema care reţine în continuare atenţia secretarului general al partidului, în cadrul discuţiei, cu factorii de răspundere în acest domeniu, este aceea a dezvoltării întreprinderii pe profilul ei actual. Specialiştii au elaborat in acest sens un plan care prevede completarea zestrei de maşini a unităţii, în mare parte prin autodotare, şi extinderea unor secţii. Finalizarea lor va permite sporirea cu 70—80 la sută a producţiei de utilaje complexe şi creşterea considerabilă a exporturilor la preţuri avantajoase. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu apreciază eficienţa deosebită a soluţiei propuse şi îndeamnă gazdele să o traducă în viaţă cît mai curind. Pe parcursul vizitării principalelor secţii, colectivul de la „Griviţa Roşie“ face tovarăşului Nicolae Ceauşescu o călduroasă manifestare de simpatie şi recunoştinţă pentru interesul constant cu care urmăreşte activitatea şi preocupările lor. Îmbunătăţirea condiţiilor de muncă şi viaţă ale muncitorilor. Secretarul general al partidului se apropie în repetate rînduri de grupurile care îl ovaţionează cu entuziasm, strînge cu căldură