România Liberă, noiembrie 1984 (Anul 42, nr. 12442-12466)

1984-11-02 / nr. 12442

Ti ! Proletari din toate ţările, uiti-vă ! COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE Anul XLII Nr. 12 442 Vineri 2 noiembrie 1984 6 pagini 50 bani 1»1 Oamenii muncii din Capitală şi-au reafirmat şi cu acest prilej hotărirea fermă de a întări prin noi fapte de muncă voinţa unanimă a naţiunii, ca la cel de-al Congres al partidului tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales in funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a început, joi, 1 noiembrie, o vizită de lucru în mari unităţi industriale şi de cercetare din Capitală. Această nouă intîlnire a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, cu reprezentanţi ai unor cunoscute colective muncitoreşti se înscrie în amplul şi rodnicul dialog pe care secretarul general al partidului îl poartă permanent şi nemijlocit cu făuritorii bunurilor materiale din întreaga ţară. Ca de fiecare dată, vizita a prilejuit o analiză aprofundată a modului în care se realizează prevederile de plan pe anul în curs şi pe întregul cincinal, orientările de mare însemnătate privind promovarea progresului tehnic, realizarea exemplară a producţiei fizice şi a sarcinilor de export, sporirea tot mai accentuată a productivităţii muncii, înnoirea producţiei, reducerea consumurilor de materii prime, combustibil şi energie, diminuarea cheltuielilor materiale, ridicarea calităţii produselor şi a eficienţei întregii activităţi economice, aplicarea noului mecanism economico-financiar. Pe baza examinării atente a posibilităţilor existente în fiecare unitate, au fost stabilite noi măsuri menite să asigure îndeplinirea cu succes a sarcinilor ce revin acestor unităţi industriale şi de cercetare bucureştene din programul de muncă prefigurat în proiectul de Directive ale Congresului al XIII-lea al partidului, program care stabileşte direcţiile şi orientările de bază ale dezvoltării patriei in viitorul cincinal, perspectivele accelerării construcţiei socialiste în ţara noastră. Desfăşurată în aceste zile de puternic avînt în întrecerea socialistă, cînd oamenii muncii din Capitală, asemenea întregului nostru popor, îşi mobilizează intens energiile pentru a întimpina cu noi şi tot mai mari realizări apropiatul forum al comuniştilor români, vizita s-a constituit într-o nouă şi vibrantă mărturie a unităţii de gund şi faptă a muncitorilor, a tehnicienilor, inginerilor şi cercetătorilor din unităţile vizitate, a dragostei nemărginite faţă de partid, de secretarul său general, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, care întruchipează un modul cel mai strălucit înaltele virtuţi ale poporului român, năzuinţele sale fierbinţi de pace şi progres, înflăcărate de luminosul exemplu de dăruire patriotică, revoluţionară al conducătorului iubit al partidului şi statului nostru, colectivele de oameni ai muncii din Capitală şi-au reafirmat şi cu acest prilej hotărirea fermă de a întări prin noi fapte de muncă voinţa unanimă a întregului popor ca la cel de a! XIII-lea Congres al partidului intr-o atmosferă de puternic entuziasm, sub semnul hotărîrii ferme a oamenilor muncii din Capitală, asemeni întregului popor, de a Intîmpina Congresul al XHI-lea al partidului cu noi şi importante realizări, ieri a început VIZITA DE LUCRU A TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU in mari unităţi industriale şi de cercetare din Capitală tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales în funcţia supremă de secretar general al Partidului Comunist Român. La vizita de lucru au participat tovarăşii Nicolae Constantin, Gheorghe Pană, Ion Ursu, Silviu Curticeanu. Primul obiectiv înscris în agenda vizitei a fost CENTRUL DE CERCETARE ŞTIINŢIFICĂ (Continuare in pag. a 7-a) La Centrul de cercetări ştiinţifice şi inginerie tehnologică pentru semiconductoare ~ 31 Preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, a primit, joi după-amiază, pe ambasadorul Republicii Turcia, Nahil Özgür, in vizită de rămas bun, cu ocazia încheierii misiunii sale în ţara noastră. A avut loc, cu acest prilej, o convorbire care a decurs într-o atmosferă cordială. PRESEDINTELE NICOLAE CEAUSESCU ? * a primit pe ambasadorul Republicii Turcia Proiectul de Directive ale Congresului al XIII-lea al partidului in dezbaterea comunistilor, a întregului popor (în pagina a 2-a) Actualitatea în agricultură Araturi de toamnă pe întreaga suprafaţă prevăzută Cifrele înscrise pe harta reprezintă realizările (în procente) la executarea arăturilor pentru insămînţările de primăvară. Datele au fost centralizate în seara zilei de 31 octombrie a.c. • Cîteva dintre avantajele executării arăturilor în această perioadă • Se cere o mai puternică mobilizare a forţelor mecanice • Pentru a crea front de lucru tractoarelor este necesar să se acţioneze mai intens la eliberarea terenurilor de recoltă şi de resturile vegetale • Acolo unde situaţia o impune trebuie să se lucreze în schimburi prelungite şi în schimburi de noapte. Paralel cu munca ce se depune pe ogoare pentru stringerea fără pierderi a întregii recolte, pentru transportul acesteia la adăpost, in aceste zile se acţionează intens şi la executarea arăturilor pentru insăminţările de primăvară. Firesc. De această lucrare efectuată acum depinde in bună măsură nivelul recoltei viitoare. Iată, pe scurt, potrivit opiniei specialiştilor, cîteva din efectele arăturilor adinei asupra pâmîntului. Arătura este cel mai important tratament pentru sol prin care se realizează o îmbunătăţire a stării sale fizice şi o intensificare a activităţii factorilor care permit transformarea substanţelor din sol în forme de care au nevoie plantele de cultură. într-un pămînt afinat pătrunde mai mult aer, mai multă apă în adîncime. Odată cu arătura sunt incorporate resturile vegetale, sunt amestecate materiile organice care, alături de o aerisire mai puternică, determină intensificarea activităţii microorganismelor şi a bacteriilor fixatoare de azot, mai ales a celor nitrificatoare. Conţinutul de azot nitric in arătură sporeşte de zeci de ori, comparativ cu un teren nearat. Sunt şi alte argumente in favoarea executării fără intirziere a arăturilor de toamnă. Ne oprim însă, aici subliniind că volumul mare de lucrări ce trebuie efettuat în această perioadă impune o mai puternică mobilizare a mecanizatorilor — şi nu numai a lor — la pregătirea solului prin arături. La data la care se găsim lucrarea a fost executată pe la sută din suprafaţa prevăzută, realizările fiind sub posibilităţile oferite de baza materială. Sunt, multe judeţe ale căror rezultate sunt superioare mediei pe ţară, dar sunt şi altele in care nu s-a atins media respectivă. Se demonstrează astfel că acolo unde munca este bine (Continuare in pag. a 2-ă)