România Liberă, iunie 1986 (Anul 44, nr. 12931-12954)

1986-06-30 / nr. 12954

tovarăşul nicolae ceauşescu şi tovarăşa elem ceauşescu AU INAUGURAI NOUL PALAJ AL PIONIERILOR ŞI ŞOIMILOR PATRIEI ■ Bl Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, şi tovarăşa Elena Ceauşescu au inaugurat, sîmbătă, noul edificiu al Palatului pionierilor şi şoimilor patriei, splendidă construcţie ridicată in Parcul Tineretului din Capitală. Construirea acestui aşezâmint de cultură şi educaţie patriotică, revoluţionară, din iniţiativa tovarăşului Nicolae Ceauşescu, constituie incă o dovadă grăitoare a preocupării statornice a partidului, a secretarului său general, a întregii noastre societăţi faţă de cea mai tinără generaţie a ţării, asigurînd copiilor condiţii optime de învăţătură şi activitate creatoare, de dezvoltare a aptitudinilor şi talentelor, de educare şi instruire pentru a deveni cadre de nădejde ale patriei, viitori constructori ai comunismului în România. La această nouă întîlnire a conducătorului partidului şi statului cu pionierii şi şoimii patriei au venit un număr impresionant de copii, mulţi dintre ei însoţiţi de profesori şi părinţi. Au ţinut să fie de faţă mii de locuitori ai Bucureştiului. Cei prezenţi purtau portrete ale tovarăşului Nicolae Ceauşescu, ale tovarăşei Elena Ceauşescu, drapele, flori, foarte multe flori. Bulevardul Pionierilor a îmbrăcat, în această frumoasă zi de vară, haine de sărbătoare. Pe frontispiciul clădirilor ce străjuiesc această modernă arteră a Capitalei au fost arborate , drapele tricolore şi roşii. Pe mari pancarte erau înscrise urări la adresa partidului, a secretarului său general, a patriei noastre socialiste. La festivitatea inaugurală au participat membri şi membri supleanţi ai Comitetului Politic Executiv, secretari ai Comitetului Central al partidului, miniştri, precum şi conducători ai organizaţiilor de copii şi tineret. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, tovarăşa Elena Ceauşescu au fost întîmpinaţi cu puternice urale şi ovaţii. Cei prezenţi au scandat cu entuziasm : „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu şi poporul !“, „Ceauşescu — tinerii „Ceauşescu — România, ocrotesc copilăria !“ S-a dat, astfel, expresie sentimentelor de profundă dragoste faţă de tovarăşul Nicolae Ceauşescu şi tovarăşa , Elena Ceauşescu, pentru minunatele condiţii de viaţă, de educaţie, de pregătire multilaterală asigurate celor mai tinere vlăstare ale patriei. Cu inimile vibrînd de nestăvilită bucurie, pionieri şi şoimi ai patriei au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu, tovarăşei Elena Ceauşescu, cu emoţie şi recunoştinţă, buchete de flori. Pe platoul din fata Palatului pionierilor si şoimilor patriei a fost prezentat raportul pionieresc. A fost intonat, de către toţi participanţii la solemnitate, Imnul de Stat al Republicii Socialiste România. In atmosfera emoţionantă a ceremonialului pionieresc s-a desfășurat momentul ridicării pe catarg a drapelului patriei.. (Continuare in pag. a 3-a) Proletari din toate ţările, uniţi-vot COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE || Anul XLIV Nr. 12954 | Luni 30 iunie 1986 | 6 pagini 50 bani O elocventă expresie a preocupării statornice a societăţii noastre socialiste, pentru formarea şi educarea tinerei generaţii CUVÎNTAREA TOVARĂŞULUI NICOLAE CEAUŞESCU Stimaţi tovarăşi, Dragi pionieri şi şoimi ai patriei, Doresc să încep prin a adresă tuturor pionierilor şi şoimilor patriei, tuturor copiilor ţării şiîntregului nostru tineret cele mai bune gînduri din partea conducerii de partid şi de stat şi a mea personal, urări de a creşte şi învăţa folosird cit mai bine minunatele condiţii pe care socialismul le realizează pentru copţii, pentru tineretul României socialiste. (Urale şi aplauze puternice, prelungite, se scandează „Ceauşescu — P.C.R. !“, „Ceauşescu — tinerii!“). Această festivitate este consacrată începerii activităţii în noul Palat al pionierilor şi şoimilor patriei, care constituie — dacă mă pot exprima aşa — un minunat dar pe care partidul, întregul popor îl fac copiilor, pionierilor, şoimilor patriei, pentru ca, şi prin activitatea ce se va desfăşura aici, să se asigure însuşirea celor mai noi cunoştinţe ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane, pentru a învăţa şi învăţa să stăpîniţi în cele mai bune condiţii minunatele realizări ale poporului nostru, în toate domeniile, dar mai cu seamă în domeniul ştiinţei, învăţămîntului şi culturii, deoarece orînduirea pe care o realizăm — comunismul — nu se poate realiza decit pe baza celor mai înalte cuceriri ale ştiinţei, culturii, ale cunoaşterii umane în general. (Aplauze şi urale puternice , se scandează „Ceauşescu — P.C.R. „Ceauşescu — tinerii !“), în săptămîna pe care o încheiem astăzi am dezbătut în Comitetul Central al partidului,in organele democraţiei socialiste, în Marea Adunare Naţională problemele dezvoltării în continuare a ţării pînă în anii90 şi, în perspectivă, pînă în 2009, programele de trecere a României la un stadiu superior de dezvoltare, de ridicare a bunăstării materiale şi spirituale a întregului popor, de întărire continuă a patriei, a independenţei şi suveranităţii sale. (Aplauze şi urale puternice, prelungite , se scandează „Ceauşescu şi poporul !“). Tot ceea ce am realizat în anii construcţiei socialiste a creat condiţii pentru dezvoltarea generală a patriei, pentru creşterea continuă a bunăstării materiale, a nivelului cultural, ştiinţific al întregii naţiuni. Tot ceea ce ne propunem pentru perioada pînă în 1990 şi pînă în 2000 are drept scop înfăptuirea obiectivelor strategice de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare cu paşi fermi spre comunism — visul de aur al omenirii. (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Tot ceea ce realizăm oglindeşte munca întregii naţiuni, a întregului tineret şi a pionierilor şi copiilor patriei noastre. Dar, mai cu seamă, tot ceea ce realizăm este în scopul ridicării bunăstării poporului. Facem totul ca tineretul, copiii patriei noastre să aibă cele mai bune condiţii de viaţă, de muncă, de învăţătură. Acum, cînd primiţi acest minunat palat — creaţie a muncii avîntate a oamenilor muncii — trebuie să vă propuneţi să folosiţi cu rezultate cît mai bune acest palat, toate celelalte case ale pionierilor, şcolile, toate mijloacele pe care societatea noastră le-a realizat şi le realizează pentru a educa şi forma copiii şi tineretul patriei noastre. Trebuie ca acest palat, toate casele pionierilor, şcolile şi toate celelalte mijloace de educaţie să servească pentru a învăţa, a învăţa, pentru a vă pregăti temeinic, însuşindu-vă — subliniez încă o dată — cele mai noi şi înalte cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii în toate domeniile de activitate ! Numai aşa veţi putea să asiguraţi, mîine, dezvoltarea minunatelor realizări ale strămoşilor şi părinţilor voştri, să continuaţi tradiţiile revoluţionare, trecutul de luptă al partidului, al poporului nostru, care, de peste două milenii, a făcut totul pentru a păstra independent pămîntul pe care trăim şi pe care va trebui să trăim veşnic ! (Vii şi puternice aplauze şi urale). Să faceţi totul pentru a ridica patria noastră pe culmi tot mai înalte de progres, de civilizaţie ! (Urale şi aplauze puternice; se scandează îndelung: „Ceauşescu şi poporul !“). Doresc să menţionez, şi cu acest prilej, eforturile pe care partidul şi statul nostru le fac pentru dezvoltarea prieteniei şi colaborării cu toate statele lumii, fără deosebire de orînduire socială, pentru dezarmare, pentru pace. Dorim să asigurăm poporului nostru, tuturor popoarelor lumii, tineretului, copiilor patriei noastre condiţii de pace pentru a putea învăţa, pentru a se putea pregăti în vederea continuării construcţiei socialiste şi comuniste ! Ne adresăm de aici, de la această adunare a copiilor, cu chemarea către toţi conducătorii de state din Europa şi din lume ca, în numele copiilor, să facem totul pentru înlăturarea armelor nucleare, a oricăror arme de pe planeta noastră, pentru o colaborare paşnică, pentru o lume fără războaie, o lume a independenţei, a demnităţii fiecărei naţiuni, în care fiecare popor să se dezvolte liber, aşa cum o doreşte, fără nici un amestec din afară! (Aplauze şi urale puternice, se scandează îndelung : „Ceauşescu — pace „Dezarmare — pace !“). Să folosim minunatele cuceriri ale ştiinţei nu pentru a crea arme de distrugere a oamenilor, ci pentru a asigura progresul economic şi social, pentru ridicarea bunăstării materiale şi culturale a fiecărui popor! Să facem în aşa fel încît tot ceea ce geniul uman a creat mai bun să servească oamenilor, bunăstării şi fericirii lor ! (Aplauze şi urale puternice, prelungite). Consider că nu există astăzi problemă mai importantă decît pacea, asigurarea dreptului vital al oamenilor, al naţiunilor la existenţă, la viaţă, la libertate şi independenţă ! (Aplauze şi urale îndelungate , se scandează : „Ceauşescu şi poporul„Ceauşescu — pace !“). Vă urez, dragi pionieri şi şoimi ai patriei, succese şi rezultate cît mai bune la învăţătură, multă sănătate, multă fericire! Urez familiilor voastre, întregului nostru popor, multă sănătate şi fericire!Urale şi aplauze puternice, se scandează îndelung: „Ceauşescu — P.C.R.!“, „Ceauşescu — pace„Ceauşescu — România, ocrotesc copilăria!“. Pionierii şi şoimii patriei, toţi cei prezenţi la această impresionantă manifestare , aclamă şi ovaţionează cu însufleţire pentru Partidul Comunist Român — forţa politică conducătoare a întregii naţiuni — pentru secretarul general al partidului, preşedintele Republicii Socialiste România, tovarăşul Nicolae Ceauşescu). TIZELE Sl li!l!i\[Uliii FORMULATE IN RECENTUL CUETARI ALT SECRETARULUI EMM AL PARTIDULUI Strălucit program de acţiune pentru dezvoltarea multilaterală a patriei „Prin hotărîrile pe care le*-am adoptat, in conformitate cu hotăririle Congresului al XIII-lea, intrăm, de fapt, in înfăptuirea noii etape de dezvoltare a patriei noastre — hotărîtoare pentru înfăptuirea Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism“. Acest adevăr relevat de secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu,am cuvîntarea la încheierea lucrărilor recentei Plenare a Comitetului Central, pune puternic în, lumină însemnătatea cardinală a evenimentelor politice care domină şi polarizează întreaga viaţă a ţării, în aceste zile de la cumpăna primului an al cincinalului. Intr-o succesiune proprie sistemului democraţiei noastre socialiste, cumulind prevederi rezultate dintr-o largă consultare a tuturor cadrelor de conducere, a oamenilor muncii din toate unităţile economico-sociale, documente de importanţă excepţională, menite să asigure traducerea în fapt a obiectivelor istorice stabilite, în noiembrie 1984, de marele forum al comuniştilor români, au fost dezbătute şi aprobate în forma lor definitivă la nivelul celor mai înalte foruri — politic, al democraţiei muncitoreşti-revoluţionare şi legislative, primind astfel girul voinţei şi încrederii întregii naţiuni. Odată cu acest moment marcant, demn de orizontul pe care îl prefigurează, poporul nostru se angajează cu toate forţele la înfăptuirea, sarcinilor stabilite, precis dimensionate şi riguros eşalonate, în vederea atingerii obiectivului fundamental al celui de-al 8-lea cincinal — trecerea României de la stadiul de ţară in curs de dezvoltare la stadiul superior, de ţară mediu dezvoltată, etapă obligatorie pentru realizarea Programului partidului, premisă a edificării, în perspectiva anilor 2000, a societăţii socialiste multilateral dezvoltate pe pămîntul patriei, in care să se afirme cu putere, în toate domeniile, principiile comuniste de muncă şi de viaţă. Ampla deschidere spre acest viitor, nu prea indepărtat, către care înaintăm cu fermitate revoluţionară prin muncă şi creaţie de calitate din ce în ce mai înaltă, va-larifîcînd din plin bogata experienţă acumulată în anii construcţiei socialiste, aşa cum ne îndeamnă partidul şi secretarul său general, va ridica România, liberă, demnă şi suverană, ne noi culmi de progres şi civilizaţie, de bunăstare materială şi spirituală, de înflorire multilaterală a personalităţii umane , întru onoarea şi faima naţiunii noastre în lume, întru prestigiul virtuţilor socialismului, al concepţiei revoluţionare a gloriosului Partid Comunist Român şi a marelui său conducător. Acum, cînd liniile de forţă ale devenirii noastre comuniste sunt proiectate de pe solidul edificiu socialist, ridicat în proporţii covîrşitoare în Epoca inaugurată de Congresul al IX-lea al partidului, şi cuprind, ca principali vectori, noua revoluţie tehnicoştiinţifică, noua revoluţie agrară şi creşterea economică intensivă, acum, cînd scrutînd perspectiva acestui cincinal şi anii de pînă la fruntariile mileniului, ne propunem ca în absolut toate domeniile să atingem indici de producţie, de eficienţă, de înzestrare economică, ştiinţifică, socială şi culturală comparabili cu cei mai buni pe plan mondial — cu certitudinea că în multe privinţe sîntem la acest nivel, dar că trebuie să fim in toate privinţele ; acum, cînd vorbim cu emoţie ■ despre prima generaţie a bacalaureaţilor ca despre o realitate foarte apropiată, pe care ie-o va aduce generalizarea învăţămîntului de 12 ani’, şi cînd dialectica fenomenului, cunoaşterii se developează în performanţe de excepţie şi ambiţii tonice în competiţia creaţiei; acum, cînd, sub ochii noştri, ţara îşi consolidează şi îşi dezvoltă infrastructurile, îşi finisează măreţul edificiu economic şi social şi creşte în splendoare mai repede ca oricînd, iar rezultatele eforturilor noastre de gîndire şi ale muncii noastre dîrze sîunt atestate printr-o largă apreciere internaţională, acum, cînd numele ţării noastre, România, se identifică organic cu cel de promotor activ şi consecvent al păcii, dezarmării, securităţii, prieteniei şi cooperării constructive între ţări şi popoare , acum, ca în fiece clipă dintotdeauna, ne îndreptăm din nou, cu mîndrie patriotică şi profundă recunoştinţă, gîndurile şi inimile către genialul strateg şi arhitect al României socialiste moderne şi al tuturor victoriilor noastre, fiul cel mai iubit al partidului şi al poporului. Erou între marii eroi coborîţi din străbunii neamului românesc şi Erou ai păcii mondiale, neobositul tovarăş de muncă al tuturor muncitorilor patriei noastre socialiste, NICOLAE CEAUŞESCU. In dreapta ei orînduială a destinelor poporului nostru viteaz, harnic şi iubitor de libertate, Istoria conferă acestor zile, de intensă activitate consacrată angajării concrete a viitorului. o (Continuare in pag. a 7-a)