România Liberă, octombrie 1989 (Anul 47, nr. 13965-13990)

1989-10-14 / nr. 13976

COTIDIANUL CONSILIULUI NAŢIONAL AL FRONTULUI DEMOCRAŢIEI ŞI UNITĂŢII SOCIALISTE 1 Anul XLVII Nr. 13976 Sîmbătă 14 octombrie 1989 6 pagini — 50 bani ! Continuind seria analizelor întreprinse, in ultimele vie, in legaturu mai importante aspecte ale îmbunătăţirii aprovizionării populaţiei TOVARĂŞUL NICOLAE CEAUŞESCU a efectuat o vizită de lucru în unităţi ale industriei alimentare I din Capitală Tovarăşul Nicolae Ceauşescu, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România, a efectuat, vineri, o vizită de lucru in untitaţi ale industriei alimentare din Capitală. Incadrindu-se in seria analizelor efectuate în ultimele zile in legătură !cu cele mai importante aspecte ale îmbunătăţirii aprovizionării Capitalei, noul dialog de lucru al secretarului general al partidului cu cadrele de conducere din ministerul de resort şi Consiliul popular municipal, cu colectivele unităţilor vizitate, s-a axat pe problemele prioritare ale dezvoltării si modernizării industriei alimentare, cu deosebire in sectorul producţiei de carne şi preparatelor din carne. Sentimentele de aleasă dragoste şi preţuire, pe care locuitorii Bucureştiului, asemenea întregii naţiuni, Ie poartă conducătorului partidului si statului nostru pentru grija deosebită manifestată faţă de sporirea continuă a nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei, şi-au găsit o elocventă expresie în primirea călduroasă făcută tovarăşului Nicolae Ceauşescu în întreprinderile vizitate. O asemenea ambianţă entuziastă a caracterizat întâmpinarea secretarului general al partidului la COMPLEXUL DE INDUSTRIALIZARE A CĂRNII BUCUREŞTI, unde mii de oameni ai muncii au aplaudat şi ovaţionat cu însufleţire. O formaţie alcătuită din membri ai gărzilor patriotice a prezentat onorul. Tineri şi tinere au oferit tovarăşului Nicolae Ceauşescu buchete de flori. Cei prezenţi au scandat cu putere numele partidului şi al secretarului său general, ca şi urarea, devenită expresie a voinţei întregului nostru popor, ca la Congresul al XIV-lea al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu să fie reales în funcţia supremă de secretar general al partidului. In cursul vizitării NOULUI ABATOR construit în cadrul complexului, secretarului general al partidului i-au fost înfăţişate principalele caracteristici ale capacităţilor de producţie, modul în care este organizat fluxul de prelucrare şi procesul tehnologic, preocupările colectivului de oameni ai muncii pentru asigurarea unui înalt grad de mecanizare a lucrărilor. Pe parcursul vizitei s-a subliniat că toate utilajele sunt fabricate în ţara noastră, că transportul cărnii se face in întregime mecanizat, prin anii de conveiere. Secretarul general al partidului a parcurs întregul flux de prelucrare, interesîndu-se îndeaproape de aspectele legate de sporirea productivităţii muncii, de modul cum sunt asigurate condiţiile de igienă în care se desfăşoară fiecare operaţie, de calitatea produselor ce vor fi realizate aici. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a subliniat că se impune reorganizarea actualelor sectoare şi folosirea mai eficientă a spaţiului, instalarea unor noi maşini şi utilaje, pentru a se putea realiza aici şi o serie de preparate din carne. Pornind de la constatarea că in cadrul noului abator există spaţii ce nu sunt întrebuinţate integral, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a indicat să se amenajeze încă o linie tehnologică pentru tăierea porcilor şi prepararea cărnii. Totodată, s-a cerut să se asigure sporirea capacităţii de tăiere a oilor, sector care să dispună de o linie specială, complet separată de sectoarele în care se prelucrează carnea de porc şi cea de vită. Adresîndu-se oamenilor muncii prezenţi, pe care i-a felicitat pentru moderna întreprindere construită aici, tovarăşul Nicolae Ceauşescu le-a urat să obţină succese tot mai mari, să realizeze, in condiţii de igienă desăvirşită, produse de cea mai bună calitate, sporindu-şi astfel contribuţia la aprovizionarea corespunzătoare a populaţiei. In aceeaşi arie de preocupări s-a înscris şi dialogul conducătorului partidului şi statului nostru cu colectivul ÎNTREPRINDERII DE PREPARATE ŞI CONSERVE DIN CARNE, unde în centrul aten- Iţiei s-au situat problemele creşterii volumului şi diversificării producţiei. Tovarăşului Nicolae Ceauşescu i-au fost înfăţişate măsurile aplicate în vederea îndeplinirii in condiţii cit mai bune a sarcinilor ce revin acestei unităţi, în conformitate cu prevederile programelor de autoaprovizionare. Apreciind că şi la această întreprindere există suficiente rezerve de sporire a producţiei, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că trebuie să se acţioneze pentru mai buna organizare a procesului tehnologic, atit la recepţionarea cărnii şi la tranşare, cit şi in secţiile de preparare. S-a cerut, ca, prin folosirea cu mai mult spirit gospodăresc a spaţiilor existente, să se creeze posibilitatea montării unei linii suplimentare de conveiere, care să asigure sporirea simţitoare a capacităţii de producţie. In legătură cu diversele preparate din carne fabricate de întreprinderea bucureşteană, secretarul general al partidului a indicat să se treacă la specializarea pe grupe de produse a diferitelor unităţi, să se acţioneze pentru lărgirea gamei sortimentale şi, îndeosebi, pentru realizarea unor mezeluri de foarte bună calitate. S-a subliniat, de asemenea, că şi aici, ca de altfel în toate întreprinderii industriei alimentare, trebuie să se lucreze in condiţii de deplină ordine şi curăţenie, la un înalt nivel de igienă, să se acorde cea mai mare atenţie calităţii produselor. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a insistat asupra necesităţii de a se acţiona astfel incit, prin măsurile tehnice şi organizatorice care vor fi luate să se asigure dublarea, încă din luna noiembrie, a producţiei actuale, şi livrarea ritmică a producţiei pentru desfacere. In continuare, s-a vizitat VECHIUL ABATOR AL BUCUREŞTIULUI, care urmează să fie reprofilat ca unitate producătoare de preparate din carne. Au fost examinate la faţa locului, împreună cu specialiştii, starea clădirilor principale, a utilajelor şi instalaţiilor existente, precum şi principalele probleme ale organizării activităţii în concordanţă cu noul profil. S-a apreciat că, bine concepută, in urma unor lucrări de amenajare şi modernizare, vechea construcţie va dobindi o funcţionalitate corespunzătoare. Clădirile dispun de o bună iluminare naturală, de sisteme de ventilaţie. încăperile sunt bine întreţinute ca şi toate instalaţiile şi echipamentele. In legătură cu viitorul profil al unităţii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu a arătat că este necesar ca pe lingă o mare unitate producătoare de mincăruri, aici să se realizeze şi importante cantităţi de preparate din carne de pasăre, stabilindu-se, in acest sens, o strinsă cooperare cu abatoarele crescătoriilor de păsări din jurul Capitalei. Secretarul general al partidului a cerut ca şi în acest sector să se depună eforturi in vederea diversificării sortimentale, să se fabrice o gamă mai largă de specialităţi. Tovarăşul NicolaeCeauşescu aarătat că trebuie mobilizate toate forţele pentru ca lucrările de reprofilare şi amenajare a acestei capacităţi să se încheie in cel mai scurt timp, astfel incit colectivul să poată raporta, în cinstea Congresului al XIV-lea al partidului, că această importantă unitate a industriei alimentare funcţionează din plin. Referindu-se din încheierea vizitei, la însemnătatea reprofilării fostului abator, conducătorul partidului şi statului nostru a subliniat că oamenii muncii de aici, care au asigurate toate condiţiile pentru a-şi desfăşura activitatea trebuie să se angajeze, împreună cu constructorii, în acest efort de executare, a lucrărilor, să facă totul pentru ca această unitate să producă in cel mai scurt timp. Tovarăşul Nicolae Ceauşescu a adresat întregului colectiv urarea de a realiza o întreprindere modernă care să dea un volum mare de produse de bună calitate. Puternic mobilizaţi de aprecierile şi îndemnurile secretarului general al partidului, cei prezenţi şi-au manifestat, prin puternice aplauze şi ovaţii, hotărîrea de a transpune neabătut în viaţă orientările si indicaţiile primite cu prilejul vizitei, de a-şi îndeplini în cele mai bune condiţii sarcinile, ce le revin. Prin concluziile desprinse in cursul acestei noi analize, prin măsurile concrete de valoare practică deosebită atit pentru întreprinderile vizitate, cit si pentru întregul sector al industriei alimentare, noul dialog de lucru din această zi a pus in lumină preocuparea statornică a tovarăşului Nicolae Ceauşescu faţă de îmbunătăţirea aprovizionării populaţiei cu bunuri de larg, consum, faţă de creşterea necontenită a nivelului de trai al tuturor cetăţenilor patriei, subliniind totodată puternica angajare a tuturor celor ce lucrează în această importantă ramură a economiei naţionale de a răspunde înflăcăratelor îndemnuri ale secretarului general al partidului prin noi fapte de muncă, de a întimpina cu succese tot mai mari cel de-al XIV-lea Congres al partidului. S I e spiritul sarcinilor subliniate de tovarăşul Nicolae Ceauşescu la şedinţa Comitetului Politicl • Executiv al CC al P.C.R. Pentru realizarea exemplară a sarcinilor de plan-ordine, disciplina, răspundere in întreaga activitate economică Cu consecventa şi înalta răspundere caracteristice. Comitetul Politic Executiv al C.C. al P.C.R. a luat in dezbatere, si in şedinţa sa de alaltăieri, citeva dintre problemele economice esenţiale ale activităţii noastre din această perioadă premergătoare Congresului al XIV-lea al partidului şi sfîrşitului de an economic. S-a analizat Raportul privind îndeplinirea planului pe prima decadă a lunii octombrie la producţia industrială, export şi investiţii — de fapt principalele domenii ale activităţii economice — precum şi măsurile pentru realizarea integrală a prevederilor de plan pe luna octombrie si trimestrul IV al anului. In concordanţă cu realităţile noastre economice — cînd pe ansamblu s-au obţinut multe rezultate superioare perioadei corespunzătoare a anului trecut, menţinîndu-se însă în unele domenii si sectoare realizări sub nivelul planului — secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceausescu a cerut guvernului, ministerelor, centralelor industriale si întreprinderilor să acţioneze cu toată hotărîreapentru o temeinică organizare a producţiei si a muncii, in vederea recuperării rămînerilor in urnă si realizării, in bune condiţii, a tuturor prevederilor de plan, cu precădere a producţiei destinate exportului. ,S-a apreciat că există toate condiţiile de a se obţine creşteri importante in toate domeniile activităţii industriale. Condiţia principală este aceea de a se urmări zilnic la nivelul fiecărei unităţi productive, pe ramuri şi ministere, modul in care se realizează planul, soluţionindu-se operativ toate problemele de care depinde obţinerea producţiei stabilite. S-a indicat, totodată, mai multă fermitate în îndeplinirea programelor privind perfecţionarea organizării şi modernizarea proceselor de producţie, pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ridicarea calităţii produselor, reducerea consumurilor, creşterea mai pronunţată a productivităţii muncii şi a întregiieficiente economice. S-a subliniat că sarcinile de export se consideră realizate numai atunci cind producţia respectivă a fost vămuită si expediată beneficiarilor şi că trebuie să se acţioneze astfel incit vină la Congresul partidului să se lichideze stocurile si să se realizeze in întregime exportul. Toate aceste probleme de fond in activitatea economică din această perioadă vor fi dezbătute în actualeleadunări generale ale oamenilor muncii. Desigur, pentru atingerea , si menţinerea unor înalte ritmuri în activitatea economico-financiară, asa cum este pe deplin posibil, ordinea, disciplina si răspunderea muncitorească revoluţionară sunt imperiosnecesare pretutindeni in economie. La drept vorbind, răspunderea, personală si colectivă, se întemeiază solid pe ordine şi disciplină. Legătura lor este atit de organică, de funcţională incit, o ştim din viaţă, le tratăm unitar pentru că se condiţionează reciproc, formînd conţinutul implicării noastre in munca de fiecare zi şi demonstrind, totodată locul şi rolul individului, mai bine spus poziţia lui faţă de sine şi de societate. O răspundere decurgind exclusiv din conştiinţa onorării retribuţiei ar fi prea puţin pentru procesul autoconducerii şi autogestiunii care nu numai că ne solicită din plin şi total la o dezvoltare economică de tip puternic intensiv, dar ii şi dă omului, permanentizindu-i, satisfacţia participării sale la conducerea unitară a economiei şi societăţii, pe baza planului naţional unic. Despre o asemenea răspundere este vorba. Plenară, pe toate treptele vieţii noastre economice şi sociale. Realitatea obligă să fim mai severi cu noi înşine.’ Practic — precizează tovarăşul Nicolae Ceauşescu — putem spune că, faţă de multe rezultatre bune in aproape toate sectoarele (Continuare in pag. a 2-a) PROIECTUL PROGRAMULUI-DIRECTIVĂ II TEZELE PENTRU CONGRESUL AL XIV-LEA ÎN DEZBATEREA PARTIDULUI, A ÎNTREGULUI POPOR Clasa muncitoare - promotor al progresului economico-social, forţa conducătoare a societăţii  In această perioadă se desfăşoară : adunările generale al® oamenilor muncii din întreprinderi şi instituţii. In orice condiţii, întrunirea acestor forumuri ale democraţiei noastre muncitoreşti-revoluţionare reprezintă un eveniment cu puternice implicaţii în viaţa economico-socială a ţării. In perioada actuală insă însemnătatea lor sporeşte datorită momentului în care au ..loc cit şi, datorită problematicii asupra căreia oamenii muncii, in calitatea lor de proprietari, producători şi beneficiari, îşi concentrează dezbaterile. Analiza sarcinilor ce le revin din Planul national unic de dezvoltare economico-socială a României pe anul viitor, precum si modul in care se acţionează pentru îndeplinirea planului pe acest an, constituie premise importante în înfăptuirea obiectivelor menite să asigure dezvoltarea economiei nationale intr-un regim de afirmare calitativ-intensivă şi să determine, tocmai prin această mutaţie structurală, intrarea României în rindul tarilor cu o economie mediu dezvoltată. Pe de altă parte, nu trebuie să uităm că a mai rămas mai puţin de o lună şi jumătate pină la Congresul al XIV-lea al partidului şi că, în mod firesc discutind și solutionînd problemele aferente etapei pe care o traversăm, oamenii muncii dezbat cu înaltă răspundere prevederile cuprinse în proiectul Programului-Directivă și vi Tezele pentru apropiatul forum președintele țării, la recenta consfătuire de lucru pe probleme economice de la C.C. al P.C.R., in fiecare unitate să se dea dovadă de un înalt spirit de răspundere astfel incit acest prilej să fie folosit din plin pentru aducerea in prim-plan a unor aspecte de fond privind îndeplinirea exemplară a sarcinilor economice pe acest an și pregătirea celor mai bune condiții pentru realizarea planului pe anul 1990. Nu trebuie să pierdem din vedere nici un moment că orizontul zilei de miine se trasează astăzi, că nu putem înainta decât pe teren sigur, că tot ceea ce prevedem pe termen lung se comunist care configurează, la o sprijină pe fundamentul pe calaltă, armătura ideatică şi sarcire-i punem acum zi de zi şi zile concrete pentru viitorul chiar ceas de ceas, cincinal, liniile de forţă ale Ina- Accentuind aceste adevăruri, întării noastre pină la sfirşitul partidul, secretarul său general, secolului actual şi pină în anul tovarăşul Nicolae Ceauşescu, 2010, cu alte cuvinte substanţa pornesc de la o realitate induvisă şi a strategiei revoluţionare iritabilă. Avem o clasă munci,în temeiul căreia proiectăm toate care justifică toată increviitorul patriei, derea şi toate nădejdile ce ni Urmind concluziile care se le punem în ea. Nu e timpul desprind din cuvîntarea iova unor proiecţii istorice mai amrăşului NICOLAE CEAUŞESCU,---------------------------------------secretarul general al partidului. (Continuare in pag. a 3-a) Adunări şi conferinţe de dări de seamă şi alegeri (în pagina a 3-a) v .i