România literară, iulie-septembrie 1981 (Anul 14, nr. 27-39)

1981-07-02 / nr. 27

Proletari din toate ţările, uniţi-vă I Anul XIV, nr. 27, joi 2 iulie 1981 Săptămînal editat de Uniunea Scriitorilor din Republica Socialistă România CONFERINŢA NAŢIONALĂ A SCRIITORILOR Mesajul tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU Sliman tovarăşi, IMI face plăcere să adresez Conferinţei naţionale a scriitorilor — eveniment de seamă în viaţa socialpolitică a ţării — precum şi tuturor scriitorilor din patria noastră — poeţi, prozatori, dramaturgi, critici — în numele Comitetului Central al Partidului Comunist Român, al Consiliului de Stat şi al guvernului, precum şi al meu personal, un salut călduros şi cele mai bune urări. Conferinţa dumneavoastră are loc în condiţiile cînd întregul popor, strîns unit in jurul partidului, a trecut la înfăptuirea prevederilor celui de-al VII-lea plan cincinal, a istoricelor hotărîri ale Congresului al XII-lea al partidului. Vă sînt cunoscute, de asemenea, rezultatele obținute în înfăptuirea cincinalului 1976—1980 în domeniul dezvoltării economico-sociale a României. Atît despre marile realizări dobîndite in ultimii 5 ani cit și despre prevederile și obiectivele noului plan de dezvoltare a României în anii 1981—1985 s-a vorbit pe larg la Congresul consiliilor oamenilor muncii, ca și la recenta plenară a Comitetului Central al partidului şi în plenara Consiliului Naţional al Frontului Democraţiei şi Unităţii Socialiste. Putem spune că în decursul acestor ani România a parcurs o nouă şi importantă etapă istorică în dezvoltarea şi modernizarea bazei tehnico-materiale a societăţii, în sporirea bogăţiei naţionale, în ridicarea bunăstării şi a gradului de civilizaţie a întregului popor, în înfăptuirea Programului partidului de edificare a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintare a ţării spre comunism. S-a demonstrat, cu putere, că tot ceea ce înfăptuim în România socialistă, scopul suprem al politicii partidului, esenţa înseşi a noii societăţi pe care o edificăm sunt bunăstarea, demnitatea şi fericirea omului, manifestarea plenară a personalităţii sale, strălucirea şi măreţia patriei, întărirea independenţei şi suveranităţii ei naţionale. Partidul a acţionat şi acţionează, de asemenea, consecvent pentru perfecţionarea conducerii ştiinţifice a societăţii, a relaţiilor de producţie şi sociale, pentru adîncirea democraţiei socialiste, creîndu-se un cadru larg de participare nemijlocită a tuturor oamenilor muncii, fără deosebire de naţionalitate la elaborarea şi înfăptuirea politicii de construcţie socialistă, la conducerea tuturor sectoarelor de activitate, a întregii societăţi. Cel de al doilea Congres al Consiliilor oamenilor muncii — la care au participat peste 11000 de delegaţi — a constituit o puternică manifestare a democraţiei noastre muncitoreşti, socialiste, cel mai larg şi reprezentativ forum al oamenilor muncii din industrie, transporturi, construcţii, circulaţia mărfurilor şi finanţe, o expresie elocventă a rolului clasei muncitoare, clasa conducătoare a societăţii, care, în alianţă cu ţărănimea, cu intelectualitatea, cu toţi oamenii muncii, hotărăşte asupra viitorului ţării, acţionează cu toată fermitatea pentru înfăptuirea măreţului Program al partidului. Democraţia noastră muncitorească, socialistă îşi confirmă cu tot mai multă pregnanţă superioritatea, asigurînd exercitarea reală şi plenară a drepturilor şi libertăţilor fundamentale ale omului, egalitatea deplină între toţi cetăţenii patriei, fără deosebire de naţionalitate, făurirea conştientă de către masele populare a propriului lor destin — a viitorului socialist şi comunist al României. In cadrul dezvoltării generale a ţării, un puternic avînt cunosc ştiinţa, învăţămîntul, cultura, arta — factori esenţiali ai asigurării progresului multilateral al patriei, ai edificării cu succes a noii orînduiri. Socie(Continuare In pagina 4) Miercuri dimineaţa, în Sala mică a Palatului Republicii Socialiste România s-au deschis lucrările Conferinţei naţionale a scriitorilor, eveniment de o deosebită însemnătate în viaţa socială şi culturală a ţării noastre. La şedinţa de deschidere a forumului scriitoricesc au luat parte tovarăşii Constantin Dascălescu, Dumitru Popescu, Suzana Gâdea şi Ilie Rădulescu. La lucrările Conferinţei participă delegaţi aleşi la conferinţele asociaţiilor de scriitori din Bucureşti şi din celelalte centre de cultură din ţară, precum şi numeroşi invitaţi. Salutînd prezenţa tovară- Lucrârile Conferinţei şilor din conducerea de partid şi de stat la lucrările Conferinţei, preşedintele Uniunii Scriitorilor, tovarăşul George Macovescu, a invitat pe tovarăşul Constantin Dascălescu, membru al Comitetului Politic Executiv, secretar al C.C. al P.C.R., să dea citire Mesajului adresat Conferinţei naţionale a scriitorilor de tovarăşul NICOLAE CEAUŞESCU, secretar general al Partidului Comunist Român, preşedintele Republicii Socialiste România. Mesajul a fost primit cu vii şi îndelungi aplauze de cei prezenţi, cu sentimente de profundă satisfacţie şi gratitudine pentru atenţia pe care partidul, secretarul său general o acordă dezvoltării neîntrerupte a literaturii şi artei, pentru condiţiile create obştei scriitoriceşti, pentru climatul prielnic şi posibilităţile pe care orînduirea noastră socialistă le oferă tuturor creatorilor pentru realizarea de opere literare pe măsura epocii pe care o trăim, pentru sporirea contribuţiei acestora la creşterea gradului de civilizaţie spirituală a (Continuare in pagina 2)