România literară, aprilie-iunie 1985 (Anul 18, nr. 14-26)

1985-04-04 / nr. 14

Proletari din toate ţările, uniţi-vă ! România literară Anul XVIII, nr. 14. UNANIM OMAGIU MAREA Adunare Naţională a transformat ziua de vineri, 29 martie 1985, intr-un act de o profundă semnificaţie istorică. O zi de fierbinte vibraţie patriotică. O zi care a simbolizat puternica maturitate şi responsabilitate politică a poporului, voinţa întregii naţiuni de a încredinţa in continuare conducerea destinelor patriei celui mai strălucit fiu al ei, omului care se identifică cu tăria şi eroismul legendar al celor mai firavi ciinuitori, cei care întruchipează înaltele virtuţi şi idealuri de libertate, independenţă, pace şi progres pe pamintul României. Prin actul solemn al deputaţilor pe care votul milioanelor de cetăţeni i-a ales în forul suprem al ţării, întregul popor român, într-o unitate de nezdruncinat, şi-a proclamat hotărîrea fermă de a-l avea mai departe in fruntea statului pe tovarăşul Nicolae Ceauşescu, pe conducătorul de al cărui nume sunt legate înfăptuirile din cel mai rodnic timp al istoriei româneşti — cele două decenii de împliniri revoluţionare sintetizind Epoca Nicolae Ceauşescu. Sunt anii marilor transformări in viaţa economică, politică şi socială a patriei, strins legate de numele celui reinvestit cu funcţii supreme de partid şi de stat, eminentul revoluţionar şi înflăcăratul patriot, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, militantul comunist care de-a lungul întregii sale vieţi, trăită din fragedă vârstă în rândurile mişcării muncitoreşti, n-a cunoscut un ideal mai înalt decit împlinirea năzuinţelor poporului de dreptate socială şi demnitate naţională, de făurire a unei Românii libere şi înfloritoare. Actul solemn al realegerii tovarăşului Nicolae Ceauşescu in înalta funcţie îşi găseşte înţelesurile profunde in realizările României socialiste, marcate puternic de epoca inaugurată de cel de-al IX-lea Congres al partidului, care poartă efigia personalităţii sale proeminente, a gîndirii şi forţei creatoare cu care acţionează In fruntea partidului şi statului pentru înălţarea patriei pe noi culmi de progres şi civilizaţie. De aici şi amplul, profundul ecou pe care-l are acest act istoric în inimile cetăţenilor ţării, cuprinzînd întregul părmînt românesc, "ca expresie politică a strînsei legături dintre secretarul general şi partid, dintre Preşedinte şi naţiunea socialistă, dintre partid şi poporul constructor al viitorului comunist. O legătură indestructibilă care se bazează pe o nestinsă dragoste de ţară, pe hotărîrea fermă de a-i făuri un viitor din ce in ce mai demn şi mai luminos. Din toate colţurile patriei au pornit gîndurile întruchipînd înaltul, unanimul omagiu , de pe plaiul Mioriţei Vrancei pină in cîmpiile Crişurilor, de sus, din Nordul Moldovei şi pină jos in Deltă şi la Porţile de Fier, oameni de toate vîrstele, de naţionalităţi diferite şi de profesii diferite, aducîndu-şi omagiul lor, mărturisesc, totodată, că văd în cel care conduce România spre era comunistă, în tovarăşul Nicolae Ceauşescu, exemplul strălucit al unei activităţi de înaltă conduită revoluţionară, în telegrame, în scrisori şi mesaje cuprinzînd ginduri de recunoştinţă şi profund respect, în cîntece şi versuri de un vibrant patriotism, oamenii ţării compun, de fapt, portretul conducătorului care a intrat pentru totdeauna în istorie ca un erou al marfeii, al creaţiei revoluţionare, al luptei pentru libertatea şi suveranitatea patriei române. Este portretul celui mai iubit fiu al poporului care a spus : „Iată de ce doresc ca de la această înaltă tribună să asigur partidul, întregul nostru popor, să vă asigur pe dumneavoastră, stimaţi tovarăşi deputaţi ai Marii Adunări Naţionale, că şi în viitor voi face totul pentru a-mi îndeplini in cele mai bune condiţii înalta răspundere încredinţată, că nu am avut, nu am şi nu voi avea ţel mai Înalt, suprem decit slujirea cauzei partidului, a intereselor poporului nostru, ale întregii naţiuni, cauza socialismului şi comunismului în România, a colaborării cu toate naţiunile lumii, a păcii pe planeta noastră“. O adincă preţuire străbate cu un simţămînt unic mesajele adresate tovarăşului Nicolae Ceauşescu, reftfirmindu-se adevărul aţii de viu că de personalitatea şi spiritul său novator imprimat întregii noastre vieţi sociale se leagă tot ce este mai cutezător şi mai strălucitor in munca eroică a poporului român : edificarea societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi înaintarea spre comunism a României, nume din ce în ce mai preţuit azi, prin marele ei fiu, în întreaga lume. Avîndu-l pe tovarăşul Ncolae Ceauşescu în fruntea partidului şi statului român, patria noastră a dobîndit în aceşti ani un binemeritat prestigiu internaţional, datorită iniţiativelor şi activităţii sale pe plan extern, îndreptate spre colaborare şi prietenie, pentru o lume fără arme şi fără războaie, o lume a echităţii şi dreptăţii, care îl definesc ca un ilustru bărbat de stat, ca o personalitate marcantă a contemporaneităţii, ca un prieten devotat al tuturor popoarelor, militant neobosit pentru triumful celui mai de preţ bun al omenirii : pacea. „România literară" Supiammal editat de Uniunea Scriitorilor din Republica Socialistă România PATRIEI, PARTIDULUI, PREŞEDINTELUI ŢĂRII ! -tv* ■ ■ • ■ . . ■■■•• ■ •• . - 1 Tovarăşului NICOLAE CEAUŞESCU SECRETAR GENERAL AL PARTIDULUI COMUNIST ROMÂN, PREŞEDINTELE REPUBLICII SOCIALISTE ROMÂNIA Mult stimate şi iubite tovarăşe Nicolae Ceauşescu, împreună cu toţi ceilalţi oameni ai muncii din ţara noastră, slujitorii condeiului Vă aduc un entuziast omagiu şi Vă adresează cele mai calde felicitări cu prilejul reinvestirii Dumneavoastră în suprema funcţie de preşedinte al Republicii Socialiste România. Vedem in acest act de voinţă al întregii naţiuni o nouă şi puternică manifestare de preţuire a activităţii neobosite pe care o desfăşuraţi pentru înălţarea patriei sub flamura socialismului, pentru ca numele şi realizările ei să fie cunoscute şi cinstite pe toate meridianele globului. Sîntem convinşi că patosul revoluţionar, luciditatea şi cutezanţa care vă caracterizează constituie garanţia sigură a realizării insufleţitoarelor obiective înscrise îr documentele Congresului al XIII-lea, a împlinirii generoaselor idealuri ale partidului şi poporului nostru. Am fost profund onoraţi de aprecierile pe care le-aţi formulat in Raportul prezentat la Congres cu privire la roadele eforturilor noastre de a contribui la făurirea şi dezvoltarea conştiinţei socialiste a oamenilor muncii, la rolul literaturii şi artei în ansamblul activităţii cultural-educative. Am reţinut, totodată, inflăcăratul Dumneavoastră îndemn de a ne afla izvorul inspiraţiei în realitatea zilelor noastre şi ne vom strădui, cu şi mai multă stăruinţă, să dăm cititorilor operele valoroase pe care le aşteaptă, pătrunse de suflul nobil al umanismului revoluţionar, de încrederea nestrămutată în destinul glorios al României socialiste, în acest ceas de înaltă bucurie. Vă mulţumim şi pentru faptul că în discursul solemn pe care l-aţi rostit in faţa aleşilor poporului aţi reafirmat cu fervoare hotărîrea noastră, a tuturor, de a face tot ceea ce ne stă in putinţă pentru instaurarea pe Pămînt a unor relaţii întemeiate pe respectul independenţei şi suveranităţii naţionale, pe colaborarea între statele cu orînduiri social-politice diferite, pentru eliberarea omenirii de cumplita ameninţare a distrugerii civilizaţiei şi a vieţii înseşi. Unindu-Vă din adincul inimii viaţă îndelungată, sănătate şi putere de muncă. Vă asigurăm, mult stimate şi iubite tovarăşe Preşedinte, că artiştii cuvintului îşi vor îndeplini cu cinste îndatoririle ce le revin, ca truditori de nădejde la zidirea unei lumi noi pe străvechiul pămînt românesc. UNIUNEA SCRIITORILOR DIN REPUBLICA SOCIALISTA ROMANIA