România literară, aprilie-iunie 1987 (Anul 20, nr. 14-26)

1987-04-02 / nr. 14

Proletari din toate ţările* uniţi-va ! Romania „România literară" T ÎNALT SPIRIT REVOLUŢIONAR EPOCILE de mari transformări istorice sunt caracterizate întotdeauna de prezenţa unui activ spirit revoluţionar. Factor dinamic al dezvoltării şi al progresului, asigurind o vie efervescenţă socială şi politică, spiritul revoluţionar constituie o trăsătură permanentă a construcţiei socialiste, la a cărei desfăşurare cu succes contribuie în mod hotărîtor, stimulînd lupta împotriva a ceea ce este vechi şi perimat, depăşirea formalismului şi a inerţiilor, îndrăzneala creatoare, receptivitatea faţă de nou, valorificarea înaltă a resurselor cunoaşterii şi cercetării ştiinţifice avansate. — Actuala etapă de dezvoltare a societăţii socialiste româneşti are ca obiectiv major înfăptuirea hotărîrilor stabilite de Congresul al XIII-lea al partidului, a sarcinilor celui de al 8-lea cincinal, a căror îndeplinire marchează trecerea patriei noastre la un nou stadiu, de ţară socialistă mediu dezvoltată. Ferm angajată în realizarea planurilor şi a programelor prevăzute, strîns unit în jurul partidului, al secretarului său general, întregul nostru popor îşi afirmă energic voinţa unanimă, exprimată prin eroice fapte de muncă, de a acţiona neabătut pentru înfăptuirea exemplară a sarcinilor şi a orientărilor stabilite pentru toate domeniile şi sectoarele de activitate. Un loc însemnat în cadrul acestei ample mobilizări a naţiunii noastre socialiste revine efortului de ridicare şi dezvoltare a conştiinţei revoluţionare a oamenilor muncii, a întregului popor. Marile obiective ale edificării socialismului multilateral dezvoltat implică progresul necontenit al conştiinţei socialiste pe baza concepţiei materialist-dialectice despre lume şi viaţă. „Avem — sublinia secretarul general al partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, la recenta Plenară a Comitetului Central — forme bune de desfăşurare a activităţii de partid, dar trebuie să îmbunătăţim conţinutul acestora, să intensificăm munca generală ca o parte a activităţii de educare a întregului nostru popor în spiritul concepţiilor revoluţionare socialiste, al ridicării conştiinţei generale a tuturor oamenilor muncii. Şi această activitate constituie o latură de importanţă deosebită a partidului, a statului nostru, în toate domeniile ! Trebuie să înţelegem bine că problemele noi şi noi care se pun în toate domeniile de activitate, uriaşele cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale cunoaşterii umane în general, noile descoperiri din diferite domenii cer oameni cu orizonturi largi, cu înalt spirit revoluţionar, receptivi la tot ce este nou, hotărîţi să promoveze cu îndrăzneală noul în toate domeniile de activitate !“ Perfecţionarea continuă a pregătirii, lărgirea permanentă a orizontului cunoştinţelor, afirmarea spiritului înnoitor, revoluţionar în întreaga noastră activitate reprezintă o preocupare centrală în cadrul procesului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi de înaintare spre comunism. In epoca noastră, de uriaş avînt al ştiinţei şi tehnicii, de neîncetată îmbogăţire a cunoaşterii umane, promovarea noului şi utilizarea superioară a potenţialului creator al naţiunii constituie o înaltă îndatorire patriotică şi revoluţionară. Puse în slujba dezvoltării socialiste a patriei, a progresului general al ţării, cuceririle cele mai noi ale ştiinţei şi tehnologiei îşi aduc o contribuţie hotăritoare la înfăptuirea Programului partidului, la transpunerea în realitate a planurilor şi măsurilor stabilite. In această activitate, desfăşurată cu dăruire şi abnegaţie de întregul nostru popor, însemnătatea dezvoltării conştiinţei revoluţionare este grăitor ilustrată de marile realizări obţinute pînă acum, fundamentul trainic al înfăptuirii unui viitor luminos. Permanenţa spiritului revoluţionar asigură înaintarea neabătută a României socialiste pe calea progresului şi a dezvoltării, a întăririi forţei noastre materiale şi spirituale, a independenţei şi suveranităţii naţionale. NOUA SOLIE DE PACE, PRIETENIE ŞI COLABORARE PE PĂMÎNTUL AFRICII ■ Pe aeroportul din Luanda, luni, 30 martie. Ceremonia plecării, la încheierea vizitei oficiale de prietenie efectuate in Republica Populară Angola de tovarăşul Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la invitaţia tovarăşului Jose Eduardo dos Santos, preşedintele M.P.LA. — Partidul Muncii, preşedintele Republicii ■ Luni, 30 martie, pe aeroportul din Kinshasa. Ceremonia sosirii, la începutul vizitei oficiale de prietenie in Republica Zair, a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, preşedintele Republicii Socialiste România, împreună cu tovarăşa Elena Ceauşescu, la invitaţia preşedintelui fondator al Mişcării Populare a Revoluţiei, preşedintele Republicii, Mobutu Sese Seko. Anul XX, nr. 14, joi 2 aprilie 1987 Săptaminal editat de Uniunea Scriitorilor din Republica Socialistă România Denaturări şi falsificări care jignesc şi profanează memoria victimelor terorii horthyste (Paginile 11, 12—13, 14)