România literară, ianuarie-martie 1989 (Anul 22, nr. 1-13)

1989-01-05 / nr. 1

In noul an INTRAM in noul an edificaţi deplin asupra drumului pe care vom merge mai departe, asupra ţelurilor constructive pe care le urmărim, astfel cum ele au fost definite, şi Însuşite, în cadrul marelui forum democratic de la sfirşitul lunii noiembrie a anului trecut. Cu acel memorabil prilej, în urma dezbaterilor de o amploare fără precedent, pornindu-se de la analiza stărilor prezente, a resurselor şi forţelor de care dispunem, s-au trasat obiectivele dezvoltării naţionale pînă in anul 2000, stabilindu-se riguros căile de acţiune, mijloacele, Întreaga strategie a unei activităţi complexe care angajează participarea tuturor. Cu noul an nu pătrundem, aşadar, un necunoscut, nu ne angajăm pe trasee nebuloase. Repere sigure ne orientează înaintarea, ne canalizează energiile, programe şi planuri care, atent cumpănite, gîndite lucid şi totodată vizionar, ne îndrumă eforturile. Iar ce devine acum de maximă importanţă este trecerea imediată, încă din aceste prime zile ale lui 1989, la înfăptuirea lor. Este ceea ce sublinia, cu deosebită, pregnanţă, Preşedintele ţării, tovarăşul Nicolae Ceauşescu, in Mesajul de Anul Nou : „Acum, hotăritor este să trecem cu toate forţele — din prima zi a noului an —, la realizarea in viaţă a obiectivelor pentru anul viitor. Este necesar să înfăptuim neabătut planurile şi programele din toate domeniile de activitate, să acţionăm cu toată fermitatea pentru realizarea programelor de organizare şi modernizare a tuturor sectoarelor, să perfecţionăm activitatea ştiinţei, invăţămîntului, culturii, să organizăm întreaga noastră activitate pe baza celor mai noi cuceriri ale ştiinţei şi tehnicii, ale noii revoluţii agrare“. Şi încă : „Să ne angajăm că vom acţiona, fiecare, în spiritul concepţiei ştiinţifice despre lume şi viaţă, a principiilor socialismului ştiinţific, ca adevăraţi revoluţionari, pentru creşterea răspunderii în muncă, întărirea ordinii şi disciplinei, a respectării hotărârilor de partid şi a legilor ţării, că vom face totul pentru înfăptuirea neabătută a planurilor pe anul 1989 şi perfecţionarea activităţii din toate domeniile vieţii economico-sociale“. Anul 1989 este anul celei de-a 45-a aniversări a revoluţiei de eliberare socială şi naţională, antifascistă şi antiimperialistă, anul in care va avea loc cel de-al XIV-lea Congres al partidului, evenimente de amplă rezonanţă politică sub semnul cărora se va desfăşura întreaga activitate de construcţie materială şi spirituală, de creştere a calităţii muncii şi vieţii în patria noastră socialistă. Intrăm în noul an mobilizaţi de îndemnurile secretarului general al partidului de a fi, prin faptele noastre de muncă şi conştiinţă, la înălţimea cerinţelor epocii, a idealurilor de bunăstare şi progres, de independenţă şi suveranitate, de pace şi colaborare între toate popoarele lumii. Idealuri insufleţitoare, de nobilă esenţă umanistă, programatic asumate, la acest început de an, de întreaga societate românească, de întregul nostru popor. ■ încheiem anul 1988 cu importante realizări in dezvoltarea forţelor de producţie şi ridicarea gradului general de civilizaţie al patriei noastre socialiste. Şi in acest an poporul român, sub conducerea gloriosului nostru partid comunist, a obţinut noi realizări însemnate in dezvoltarea economico-socială, in creşterea producţiei industriale, agricole, a venitului naţional, a avuţiei generale a patriei noastre. S-au obţinut succese importante in dezvoltarea ştiinţei, invăţămîntului şi culturii — factori fundamentali ai progresului economic şi social. ...Totodată, in cadrul marelui forum democratic de la sfirşitul lunii noiembrie, pornindu-se de la stadiul actual al societăţii socialiste româneşti, s-au trasat obiectivele dezvoltării in deceniul următor, pină in anul 2000, şi in unele domenii şi in primul deceniu al celui de-al 3-lea mileniu, care vor asigura dezvoltarea puternică a tuturor sectoarelor de activitate, înfăptuirea neabătută a Programului partidului de făurire a societăţii socialiste multilateral dezvoltate şi crearea condiţiilor pentru înaintarea României spre noi culmi de progres şi civilizaţie, spre visul de aur al omenirii spre comunism. Acum, la începutul noului an 1989, in numele poporului român, adresăm tuturor statelor şi popoarelor lumii chemarea pentru întărirea colaborării în vederea realizării dezarmării şi asigurării păcii, pentru încheierea secolului al XX-lea cu înlăturarea definitivă a multor probleme grave şi complexe care preocupă omenirea, pentru a intra in mileniul al 3-lea cu o perspectivă mai bună, fără teama dezastrului nuclear, din care să fie lichidată împărţirea lumii in bogaţi şi săraci şi care să asigure o deplină egalitate şi conlucrare intre toate popoarele, in scopul progresului lor economico-social, al făuririi unei vieţi demne, civilizate pentru toate naţiunile. ■ Intrăm in noul an cu încrederea deplină in forţele poporului nostru, in capacitatea sa creatoare. Pe baza realizărilor de pină acum, privim cu încredere deplină in realizarea programelor de dezvoltare economicosocială, in victoria socialismului şi comunismului in patria noastră. Să ne angajăm că vom acţiona, fiecare, in spiritul concepţiei ştiinţifice despre lume şi viaţă, al principiilor socialismului ştiinţific, ca adevăraţi revoluţionari, pentru creşterea răspunderii în muncă, întărirea ordinii şi disciplinei, a respectării hotăririlor de partid şi a legilor ţârii, că vom face totul pentru înfăptuirea neabătută a planurilor pe anul 1989 şi perfecţionarea activităţii in toate domeniile vieţii economico-sociale. Fie ca Anul Nou pe care ii incepem să aducă poporului nostru noi şi măreţe împliniri in toate domeniile de activitate, să asigure ridicarea patriei noastre pe noi culmi de progres şi civilizaţie, de bunăstare şi fericire a poporului, pe cele mai inalte culmi ale civilizaţiei socialiste şi comuniste, să ducă la întărirea şi mai puternică a forţei materiale şi spirituale, a independenţei şi suveranităţii României ! Fie ca anul 1989 să aducă popoarelor noi cuceriri pe calea dezarmării, pe calea păcii, a colaborării, a realizării unei lumi mai drepte şi mai bune pentru toate naţiunile lumii ! Cu prilejul Noului An, vă adresez, dragi compatrioţi, cele mai calde urări revoluţionare de noi şi importante realizări pe calea înfloririi continue a României socialiste, a colaborării şi prieteniei cu toate naţiunile lumii ! Vă doresc, dragi tovarăşi, din toată inima împlinirea tuturor năzuinţelor de mai bine, satisfacţii depline in muncă şi viaţă, multă sănătate şi fericire ! LA MULŢI ANI ! NICOLAE CEAUŞESCU (Din Mesajul de Anul Nou adresat întregului nostru popor, la posturile de radio și televiziune) „România literară Proletari din toate ţările, uniţi-vâ ! România Anul XXII, nr. 1, joi 5 ianuarie 1989 Săptâminal editat de Uniunea Scriitorilor din Republica Socialistă România Bifenopaca ludistiană OMAGIU (Paginile 3, 6, 12—13, 24) _______________________________________