România Pitorească, 1988 (nr. 1-12)

1988-01-01 / nr. 1

CTITOR DE TARA NOUA Exista momente unice, inconfundabile in care istoria îşi alege, printr-o magistrala opţiune, eroii care sa o exprime şi să o definească. Un asemenea minunat, inegalabil moment îl reprezintă, în istoria partidului şi a întregului nostru popor, actul de strălucita opţiune prin care — la Congresul al IX-lea al partidului — tovarăşul Nicolae Ceauşescu a fost investit cu cele mai înalte răspunderi la cîrma destinelor comuniste ale întregii noastre naţiuni. Puternice şi trainice sunt raţiunile care au legitimat şi certifica, care au validat şi validează aceasta alegere. Intrat din fragedă copilărie în primele rînduri ale eroicei lupte organizate şi conduse de partid pentru apărarea cauzei sacre a libertăţii naţionale şi dreptăţii sociale, a socialismului, progresului şi păcii, tovarăşul Nicolae Ceauşescu s-a afirmat în această epocă de complexe contradicţii politice şi sociale ca militant neobosit şi neînfricat, fiind, cu drept temei, recunoscut, cu cel mai ales respect şi cu cea mai vie emoţie de către tovărăşii sai, drept „cel mai bun dintre cei mai buni tineri comunişti", în aceiaşi ani de grea teroare şi oprimare s-a aflat alaturi, cu cugetul şi fapta, tovarasa Elena Ceauşescu, militant neînfricat pentru apararea drepturilor şi libertăţilor clasei muncitoare, ale întregului popor, care şi-a cucerit, astfel, respectul, stima şi încrederea comuniştilor, ale poporului în numele cărora şi pentru care a desfăşurat o intensa impresionanta activitate revoluţionară. Daca ar fi sa ne referim la modul în care tovarăşul Nicolae Ceauşescu a înţeles, ca nimeni altul, sa îşi afirme şi să îşi exercite, din cea mai fragedă tinereţe, înaltele răspunderi de patriot şi revoluţionar, atunci va trebui sa ne gîndim cu cea mai vie emoţie şi cu cel mai profund respect la aceste memorabile cuvinte ale lui Karl Marx: „Ceea ce trebuie să ne conducă, în primul rînd, la alegerea profesiunii, este binele omenirii, propria noastră desăvîrşire... Omul care munceşte numai pentru sine poate ajunge un savant celebru, un mare învăţat, un excelent poet, dar niciodată un om desăvîrşit, un om cu adevărat mare. Istoria considera oameni mari pe cei care muncind pentru înfăptuirea scopurilor generale s-au înnobilat pe ei înşişi, experienţa arată că cel mai fericit este cel care a adus fericirea celor mai mulţi oameni... Daca ne-am ales o profesiune în cadrul careia putem face cel mai mult prentru omenire, nu ne vom încovoia sub povara greutăţilor, căci este o jertfa în folosul tuturor, bucuria noastră nu este o bucurie jalnica, mărginită, egoista, ci fericirea noastră este fericirea a milioane de oameni, faptele noastre vor dăinui în veci“. Actul istoric de la 23 August 1944 a declanşat uriaşe, inepuizabile energii creatoare ale întregului popor, a oferit şansa fără precedent şi egal de a fi, prin noi şi pentru noi, contemporani şi făuritori de istorie. In acest moment de răscruce, din înalta însărcinare a partidului, tovarăşul Nicolae Ceauşescu avea să se afle în fruntea Uniunii Tineretului Comunist, chemînd tineretul ca, prin munca sa eroică, entuziastă, să făurească o Românie mai mîndra, libera şi demnă cum nu a fost ea niciodată. Şi aşa a fost! Au trebuit înfrînte multe obstacole, au trebuit biruite greutăţi, dar astăzi, mai mult ca oricînd, avem certitudinea şi bucuria că nimic nu a fost în zadar, că nimic nu ne-a venit de-a gata, că tot ceea ce am realizat şi realizăm, este o strălucita confirmare a geniului creator al întregului nostru topor. Minunatele calităţi morale şi politice, de organizator şi conducător al muncii şi luptei revoluţionare ale comuniştilor, ale întregului nostru popor, proprii prin excelenţă personalităţii de geniu a tovarăşului Nicolae Ceauşescu, şi-au aflat, insa, deplina afirmare şi reafirmare în epoca de glorie inaugurată de „Pe baza Programului partidului, a orientărilor de perspectivă pînă în anul 2000, vom înfăptui toate obiectivele privind dezvoltarea puternică a forţelor de producţie, a industriei, a agriculturii, a celorlalte sectoare de activitate. România va deveni o ţară cu o industrie şi o agricultură puternică, comparativ cu ţările dezvoltate, va asigura progresul general al tuturor sectoarelor de activitate, astfel incit se va realiza dezvoltarea armonioasă, multilaterală a întregii societăţi, creindu-se condiţii tot mai bune de muncă, de viaţă, de manifestare plenară a personalităţii umane pentru toţi cetăţenii României“. NICOLAE CEAUŞESCU Congresul al IX-lea al partidului Din iniţiativa şi sub directa îndrumare a celui care ne este inegalabil ctitor şi erou de ţara nouă au fost elaborate, cu strălucita clarviziune şi sunt împlinite cu neabătută consecvenţă cele mai luminoase şi temerare programe de dezvoltare economica şi socială a patriei, au fost pe deplin puse în valoare uriaşele rezerve de energie şi dinamism, de entuziasm şi cutezanţa,ce caracterizează dintotdeauna munca şi activitatea eroicului nostru eepor. Chipul nou al patriei, demnitatea şi împlinirea destinelor oamenilor săi, înflorirea continua a tuturor localităţilor şi judeţelor ţarii îşi află temeiul şi chezăşia in neobosita activitate pe care tovarăşul Nicolae Ceauşescu o desfăşoară în fruntea partidului şi statului nostru, în capacitatea sa cu totul de excepţie ca, pe baza principiilor fundamentale ale materialismului dialectic şi istoric, ale socialismului ştiinţific, sa elaboreze şi sa proiecteze o viziune consecventă, dinamica şi profund realistă asupra cailor şi direcţiilor edificării socialismului şi comunismului în patria noastră, asupra posibilităţilor reale şi efective de soluţionare a problematicii complexe a lumii contemporane. Revine tovarăşului Nicolae Ceauşescu meritul de excepţie de a fi sintetizat într-o viziune amplă, atotcuprinzătoare, obiectivul strategic şi direcţiile prospective ale evoluţiei societăţii româneşti, de a fi definit, cu maxima luciditate şi impresionant realism, sarcinile ce stau în faţa comuniştilor, a întregului nostru popor. In acest fel,,conceptul de societate socialistă multilateral dezvoltată dobîndeşte calitatea de a oferi elementele descifrării stadiului actual "Si elementelor calitative ale evoluţiei României in aceasta perioada, dar şi dimensiunea unei viziuni programatice menite sa asigure unirea şi mobilizarea forţei revoluţionare a naţiunii în înfăptuirea cu succes a sarcinilor pe acest an, pe întregul cincinal 1986 -1990 şi pînă în anul 2000. Ceea ce conferă gîndiri şi acţiunii revoluţionare a tovarăşului Nicolae Ceauşescu o impecabila forţa catalizatoare şi o capacitate fără seamăn de mobilizare şi angajare a conştiinţelor întregului nostru popor, este tocmai contactul permanent, legătura indestructibila cu viața, cu practica, cu preocupparile de zi cu zi ale tuturor categoriilor de oameni ai muncii. Mai mult, fundamentînd în chip strălucit şi promovînd cu o consecvenţă neştirbită, de excepţie, teza de cea mai înaltă valoare teoretica și practica potrivit căreia socialismul se făurește cu