Românul, septembrie 1914 (Anul 44, nr. 124-149)

1914-09-26 / nr. 148

. * "Astă seară, se joacă la Teatrul Național „Aftmi de soare“, dramă în acte de d. R. Delavrancea. Mâine Vineri, pentru a treia oară ..O viață pierdută“, piesă în acto de Ncera. .ț — * Prefectura poliției Capitalei, afiind că "anumiți indivizi umblă pe la negustori făgăduindu-le că vor interveni să se lase prăvălile deschise după ora 3 din noapte, în schimbul unor sume de bani, aduce la cunoștința generală că acei indivizi trebuesc dați pe mina, autorităților și că sub nici un motiv nu se va permite ținerea localurilor deschise după ora 3 din noapte. --0X0- * Comisiimea aleasă de primărie, și poliție a făcut; cri o nouă anchetă la locul unde s’a palatul in construcție al prăbușit Băncei de Scont din Capitală. * in ancheta cerută pentru a se constata cauzele dărîmărei palatului Băncei de Scont au fost numiți de trib muea experți d-nni inginer Salistat, Em. Lăzărescu, arhitect și,inginer C. Railea. .. Elevii școalei superioare de arte șî meserii din București, cari nu s’au prezentat încă la școală, sunt invitați."ca,cel mai tirziu Mercuri 1 Octombrie să fie prezenți la școală., Societatea „Tinerimea Română" va deschide sesiunea celui de al _37-lea an • sociator •.Sîmbătă - 27 Septembrie, orele 1) seara, în sala Ro.. 5. a facultăței de litere. 5TA BUCHERS DÜRRER BUCUREȘTI, Șos. Basarab 27-30 BUCUREȘTI PARCHETE AMERICANE, PARCHETE MESSIVE de TABLE și BORDURI, după desen, bogate și simple și în orice esențe de lemn uscat artificial. Cu Sau fără așezatul SERVICIUL CONȘTIINCIOS ȘI PROMPT Luptele ruso-germane Retrograd 24 Sept.— Comunicatul marelui stat-major zice: pe frontul de est, germanii au chemat întăriri din Koenigsberg și ne opun o rezistentă îndârjită. Pe frontul Vladislavan-Ratska, folosindu-se de trecătorile dintre lacurile și mlaștinile din ținutul Cernoganja. Dincolo de Vistula, au fost lupte de ante-garde semnalate în ținuturile Opatok și Sandovak. In Carpații, la vestul rîului Sanoko un detașament austriac a fost complect nimicit; s’a capturat mitraliere și prizonieri. Ca Soliva, la 2« kilometri de orașul Munkás, s’a capturat un parc cu numeroase convoiuri. • «mm Succese germane în Belgia . Berlin» 5/6 Octombrie st. n. 1914. — Statul Major German anunță următoarele: Forturile Kessel și Broephem de liniă Anvers au fost reduse la tăcere. Orașul Lierre precum și fortul de pe calea ferată Meehelr-Anvers au fost luate. D.Sassonow Despre închiderea Sardanelelor Petrograd 24 Sept. — Președintele societății industriașilor și comercianțior ruși, d. Avdacov, a avut„ o convorbire cu d. Sassonow în privința închiderei Dardanelelor. Ministrul a spus că, puterile din tripla înțelegere au făcuți demersuri însînd la redeschiderea lor. Ministrul a stăruit mai ales în privința necesitatei, peutru comerțul rusesc să scape definitiv de influența germană. Trecătorile Carpaților simt In mâinele austriacilor Viena 24 Sept.— Contrar tuturor zvonurilor privitoare la năvălirea rușilor în Ungaria, treime constatat că toate trecătorile din partea de nord și de nord-est a Carpaților sunt in mâinile noastre. Coloanele ruse care erau în marș spre aceste trecători au fost silite să se retragă cu pierderi mari, aceeași soartă va avea coloana care a intrat la est de Bucovina. Zvonurile răspândite de ruși despre pretinsa cădere a câtorva forturi din Przemysl sunt născociri destinate a ascunde pierderile rusești suferite până acum lângă această fortăreață. Premysl va juca și în viitor un rol mare în planul nostru metodic de operațiuni. (Oficial). ____ Soldații români și austriacii Dezertează Petrograd 24 Sept. — In cursul celor două sărdwmm din urmă, numeroși soldați austrași și români au dezertat, trecind în România. Președintele Poincaré la cuartierul general Paris 24 Sept., ora 32. Președintele Poincaré, însoțit de d-nii Viviani și Millerand, a sosit alastăeri la marele cartier general, unde a petrecut câteva ceasuri împreună cu generalisimul Joffre, apoi Președintele Republicei s-a dus la cartierul general englez unde a convorbit cu generalisimul englez, mai pe urmă și cu Mareșalul French. Mărfi, 1. Poincaré a vizitat două armate franceze, informindu-se despre funcționarea aprovizionărilor, corespondenței a serviciului sanitar și d evacuărei răniților. Mărți seara, Președintele a sosit la Paris și azi dimineață a vizitat tabăra întărită din Capitală, însoțită de D. Millerand și de generalul Gallien. Președintele a a dus șeawdrapele germane care fuseseră trimise la Bordeaux. Steagurile acestea vor fi trimise azi la Hotel des In valîtlov fî Tîtcin V ROMAMtiV a2 Percerile rușilor in luptele de la Augustovo Berlin, 24 Sept. — Statul major german anunță ulterior, că Rușii cu ocazia luptelor de la Raski-Augustovo în zilele de 1 și 3 Octombrie st. v. victorioase pentru armele germane au pierdut 3500 de prizonieri nerăniți. Trupele germane au mai capturat 20 tunuri, între cari o baterie de obuziere și un număr de mitraliere. Ungurii iau ofensiva la Siget Budapesta, 24 Sept. — Agenția Ungară primește știrea oficioasă că trupele austro-ungare au putut lua ofensiva Ungă Sipetul Maramureșului și astfel se speră că Ungaria va fi în curând complect curățită de trupe rusești, fugărind pe Ruși sau distrugîndu-i. Această soartă o vor avea diferite mici detașamente puțin importante cari au izbutit să se strecoare în comitatul Besteczenaszed prin poteci de munte. Iinaintarea acestor mici detașamente au fost oprite de citiră jandarmi. Trupele militare cari vor opri cu totul ofensiva rusă sunt în drum. Aproape în toate celelalte defileuri înnaintăm victorioși dincolo de granița ungară. Mareșalul French felicitat de d-l Poincare Petrograd, 24 Sept.— Președintele Poincaré a felicitat pe generalisimul englez mareșalul French de succesele aliaților franco-rusoengleze. Cuinile de pamul din Burdur și Sparta continua Constantinopole. 24 Septembrie. Cutremurile de pâmînt în regiunea Burdur și Sparta continuă. Ultimele știri spun că din 15000 case la Sparta 9600 au fost cu totul, distruse iar restul sînt de ««locuit. Victimele umane la Sparta și împrejurimi trec de 1560 așa că cifra totală a victimelor se urcă la peste 4000. In noaptea sealaltă ori un cutremur a avut loc la Alașehir dar fără a face stricăciuni. MARI INUNDAȚII IN ALSACIA Judecind după ultimele depeși—venite din Berlin—reese ea în luptele de pe frontul oriental superioritatea a fost de partea Germanilor. Comunicatele din Petrograd, care anunța victoria Rușilor, au fost adevărate, dar aceste comunicate priveau numai începutul luptelor, luptele ulterioare s’au terminat în avantagiul Germanilor. Cel puțin aceasta reese din știrile oficiale cari vin din Berlin. Statul major austriac anunță că Rușii care au pătruns până la Sighetu Maramureșului au fost respinși. E vorba numai de o coloană rusă, dar prin respingerea ei, Ungaria a fost evacuată de ruși Tot din izvor austriac se anunță iminenta unor lupte la Cracovia. Acolo se luptă grosul armatelor austro-germane cu grosul armatei rusești. Rezultatul luptei va fi de cea mai mare importantă. Știrea că garnizoana din Przemysl a fost atacată, e neadevărată Pe frontul occidental lupte mari sunt în curs. Frontul s’a întins pînă la Lille. E de remarcat ca ofensiva germană e mai viguroasă la aripa stingă decît la cea dreaptă. * Despre luptele navale nu se mai aude nimic. Lumea dimen Ieaza abilinenta Anglie [UNK]< de la un atac in contra flotei germane. In cercuri cari si cred initiate această [UNK] abstinentă se explică nu prin teama de minele și tunurile de pe coasta germană, ci prin dorința de a păstra, nu tot dinadinsul flota germană, intactă. Anglia e convinsă de infrîngerea Germaniei și ea vrea să ceară flota germană ca despăgubire de război. La Berlin se zice că procedând, astfel Angliei vinde, pielea ursului din pădure. * După o versiune răspândită la Berlin și la București, Turcia ar fi declarat război Rusiei. Nu a venit nici o confirmare oficială a acestei știri. * KTUFITIA EXTERHIl Succese austro-germane pe restul oriental Luptele pe friptul occidental s'au întins până la Lille HSURRA INACȚIUNEI FLOTEI ENGLEZE Homa. 23 Septembrie -Se telegrafiază din Bale că, cu toate că ploile au Încetat de câteva zile mai toată Alsacia e inundată. Pe alocurea, zăpada a ajuns la 30 de cent. înălțime. Fluviile și torentele sau revărsat. Hinul și Rodanul amenință să se reverse. Șesurile intre Mulhouse și Vosgi se află în mare parte sub apă. Intre cele două armate potrivnice din Alsacia s’a format ca și o stavilă naturală, care îngreunează operațiunile militare.(A. T-1.) INFORMAȚIUNI Citim iu „L'indepemlaitce, roumaine“. Mai multe ziare bulgare luîmi drept pretext conferința eminentului academician generalul Crăiniceanu pentru a manifesta sentimente ostile României și atribuind acelei conferințe un caracter oficial pe care ea nu poate să-l aibe, credem util să atragem atențiunea că părerile generalului Crăiniceanu, nu sunt întru nimic, oficiale și nu pot angaja guvernul, care se folosește de propriile lui organe pentru a-și expune vederile. * Direcțiunea generala, a serviciului sanitar a adresat medicilor primari de județe, o circulară prin care le cere să pună in vedere farmaciștilor si droguiștilor că, in ceea er privește pe farmaciști le e interzis să vîndă medicamentele cu alte preturi decit cele fixate de taxa, farmaceutică de la 1910 și suplimentul ei din 191?), iar în ceea ce privește pe droguiști, că nu pot vinde medicamentele decit cu cel mult 50 la sută peste prețul <■ item fixat de la ..Centrala“. Se vor închide acele farmacii și droguerii cari, se vor abate dela aceste dispozițiuni. * Secția 11 l-a a tribunalului Ilfov, a confirmat cr mandatele de arestare emise în contra arhitectului O. Maugsch și antreprenorului Harfer, din ziua cărora s'a întîmplat groaznica catastrofă din str. Karagheorghevici . Ministerul de război a trimis un ordin circular birourilor de recrutare prin care li se face cunoscut ca atunci cînd au de trimis in judecata tribunalelor militare ? >e oamenii visați prin menționați ordin, să delege un ofițer sau grad inferior, peutru a reprezenta ministerul de război în instanța de judecată, ca parte reclamantă. * știrea răspindită din Capitală că Turcia ar fi declarat război și Rusiei nu se confirmă încă la ministerul de externe, nici la legațiunle turcă și rusă. * I. Dim. A. Sturdza se află grav bolnav. * D. Noel Buxton, președintele comitetului balcanic la Londra, a plecat la, Sinaia spre a fi primit în audiență de M. S. Regele. * . Cargobetul București, al serviciului maritim român, reintorcându-se din Roterdam, a fost surprins în Marea Egee în urina închiderii Dardanelelor — și se află acum la Salonic așteptând redeschiderea strâmtorilor. Infomia pune: ■— Legațiunea austro-ungară ne roagă să răm următoarele : Rușii au insefost urmăriți de trupele noastre dincolo de granița ungară și ai pierdut la Vereczke 1001 prizonieri. * Ministerul cultelor și instrucțiunii publice, direcția învățătontului primar, aduce la cunoștința institutorilor și învățătorilor că nu se va mai da curs nici unei petițiuni pentru transferare sau detașare venită după 1 Octombrie. * Conform prevederilor bugetare toate ajutoarele de maestre, dela școalele profesionale vor primi, deja 1 Octombrie.. 150 ies salariu lunar, în loc de 109 cum an acum. Această măsură se aplică și maestrelor de gospodărie și secretarelor de la școalele profesionale de fete. Victoria trupelor austriine« ii Sipít Budapests. 24 Sept. — Trupele austro-unngare ».u repurtat o mare victorie la Sighecul Maranmrașului. Rușii au fost urmăriți pînă la. Nagyboestco (Bîeicoiu). In bătălia de doua zile de la Uzok, ruși au pierdut 8.000 de oameni. TIPĂRIT CU MASINA ROTAT*V0^ IMPRWESMILE „INDEREImCHTAtt^"**»8, AC«; Ziarele engleze Despre victoria rușilor Petrograd 24. — Mai multe ziare engleze spun că războiul actual e pentru ruși un războiu sfînt, prin urmare, meioria lor e neîndoioasă. Știri Din sursă AUSTRIACĂ Legațiunea imperială și regala austro-ungară ne roagă să publicăm informațiunile următoarte : Budapesta, 25 Septembrie. — Oficial. — Rușii au fost atît de crunt bătuți lingă Sighet-Maramureșului încît retragesm lor a avut caracterul unei panice. Trupele noastre au luat o mare cantitate de material de războiu. In», iutăm dincolo de trecătorile de pe munții Carpați. In nordul Transilvaniei, cîteva mici detașamente dușmane au «părut; trupele noastre le vor arat«a. cu forțe superioare. In privința reproșului făcut de „indépendance Roumaine“ care a spus că știrile cari vin din Budapesta nu merită multă încredere, deoarece s’a telegrafiat acum cîteva zile ,dă nici un soldat rus nu se găsea pe teritoriul unguresc și că s’a recunoscut cîteva zile mai tîrziu că ruși erau la Sighet- Maramureșului, trebue constatat că în depeșile din Budapesta fost mereu anunțat, că năvălirea a rușilor era să se facă prin patru trecători din Carpați, în trei din aceste trecători rușii au fost bătuți dela primul moment, pe cînd la Sighet-Maramureșului, înfrîngerea lor datează de .drin Budapesta, 25 Septembrie. — Oficial. — Ziarul „Universul“ cu data de 2 (st. n) a publicat o informație din Ploești după care trei ofițeri din armata noastră,* anuimo, Constantino Abin, loan Cîmpearu și loan Troineanu, ar fi dezertat. Nu se găsește în armata austrounngară, nici în honvezi nici un ofițer sau sergent major ca unul din acest nume. Prin urmare, această știre a fost născocită de-a întregul. Budapesta, 25 Septembrie. •— Oficial. —. Știrea, dată de Agenția telegrafică italiană despre o bombardare a portului Cattaro, din partea flotei anglo-franceze, după care fortul Lastica ar fi fost distruse cu desăvârșire falsă. Inamicul a bombardat portul de războia din Cattaro acum trei săptămîni, dar fără a obține vreun rezultat. De asemenea o falsă știrea dată de aceiași Agenție cum că mini tenegreztii ar fi bătut trupele austro-ungare lângă Grahovo, Budapesta, 25 Septembrie. Oficial. — Dat fiind cantitatea de știri false răspândite din Petrograd, e de prisos să desmințim plecarea unei delegații ungare la Petrograd în scop de a pregăti Republica din Ungaria. Totuși nu ne va scăpa prilejul de a releva că entuziasmul în Ungaria față de dinastie nu a fost niciodată atît de puternic *a astăzi. Budapesta, 25 Septembrie. Oficial. — În Serbia, ofensiva noastrtră progresează, dar e de remarcat că ea prezintă caracterul unui asediu, dat fiind că trupele noastre se găsesc în fața fortificațiunilor foaste nuteraiee ale sirbilor. IN JURUL ÎMPRUMUTULUI GERMAN Berlin, 25 Septembrie. — Știri răspîndite în Italia proabil de de Englezi sau Francezi spun că casele germane au fost autorizate de guvernul imperial să plătească pe creditorii străini cu titluri de împrumut de răboiu. Aceste svonuri sunt false, împrumutul de războiu a fost lansat în interiorul imperiului și chiar de aceea guvernul nu are interes ca și străini să participe la dinsul. (Wolffbureau). Lupte anglo-franco-germane în coloniile africane Berlin 25 Septembrie. Un comunicat oficial al ministerului englez al coloniilor zice, inimicul a făcut în cursul lunii Septembrie, numeroase tentative de a invada Africa orientală engleză și de a tăia linia ferată Uganda. Toate tentativele au fost respinse și doar o stațiune de la graniță este ocupată de un mic detașament german. Garnizoanele normale au fost întărite de trupe indiene. Guvernatorul din Camerun anunță că lupte victorioase contra Englezilor și Francezilor au avut loc la începutul lui Septembrie în cursul cărora locotenenții Rotkîreh și Millerat precum și șeful de district Rausch au căzut. Se crede că luptele s-au dat pe fluviile Benne și Crost. Germanii primesc întăriri în Franța Roma 25 Septembrie. Ziarul „Messaggero“ află din Basel, știrea că trupele de întărire germane ar fi ajuns pe frontul Epinal-Verdun, unde se așteaptă iminente lupte decisive. — (A. T. t.) VIZITA D-LUI JULES CAMBON LA ROMA Roma, 25 Septembrie. — ’A sosit la Roma d. Jules Cambon, exambasadorul Franței la Berlin, și a avut o convorbire cu d. Di San Giuliani. — IA. TI.). ANVERSUL amenințat să cadă Roma 25 Septembrie. Ziarele află din Berlin știrea că germanii ar fi ocupat toate fortificațiunile exterioare ale Anvers-ului. Dacă guvernul belgian ar fi silit «ă Pătra’sească Anversu s’ar muta la Londra. (A. T. I.) Bombardam orașului Anvers e iminentă Viena 25 Septembrie. Correspond«!!. Bureau află din Londra: ziarele publică un comunicat oficial din Anvers, dar cri sează ora 10 (6 Oct.) prin care guvernatorul militar aduce la cunoștiința primarului că bombardarea orașului este iminentă așa că, cei cari doresc să părăsească orașul să o îacă. Apărarea orașului va continua plns la extrema limită. luptele Epiroților CU ALBANEZII Salonic, 24 Septembrie. — .O știre din Korița spune că Albanezii cercind să ocupe trecerea spre podul Malik au atacat pe neașteptate forțe epirote. Atacul a fost respins. România nu va face o politică de aventuri Roma 24 Sept.— Vorbind de politica actuală a Statului român, ziarul „Corriere delle Pnglie“ scrie: România nu e deprinsă să facă o politică de avenură, mai cu seamă când e vorba de interesele supreme ale neamului. In împrejurările istorice de față, toate partidele politice alcătuesc un gînd și un suflet. (A. T. I.). iJldinarea șirei JBHarte Bordeaux 24 Sept. — Ministerul marinei a publicat avizul următor: Mine automatice fiind puse în marea Adriatică de marina austroung.n X, forțele navale franceze, au trebuită recurgă la măsuri la feli totuși, spre a feri vapoarele neutron de mnorocirile prcnurite de minele austriace, minele puse de marina franceză prezintă garantate prin azise de convenția din Hagj din 1907. Zona provindioasa, pentru navigație cuprinde: apele teritoriale monarhiei austro-ungare precum și caimlafile situate între insulele și "țărmul "din Dalmația. Cei interesați sunt Inștiința.fi prin prezentul aviz, conform cu art. 3 din sus fisa aonoeufie. ( Havas). Ota unui submarin fugit din șantierul de la Spezia Roma, 24 Septembrie. Submarinul care a fugit din șantierele de la Spezia a sosit ori la Ajaccio. Inginerul Belloni, ex locotenent al marinei italiene, care comanda submarinul s-a prezentat, autorităților franceze din Bastia oferindu-se ca voluntar împreună cu submarinul său. Insă azi dimineață a sosit la Livorno venind din Ajaccio inginerul Rucchi sub comandantul submarinaui și a declarat autorităților maritime că îndată ce fură în largul marei, Belloni a anunțat că, avea o misiune secretă. Echipajul a continuat navigația cu rea voință, și sosind la Ajaccio, inginerul Rocchi bănui că conduita comandantului Belloni nu era corectă și îndemnînd, echipajul de a se răscula, denunță faptul autorităților franceze. Autoritățile cerură instrucțiuni guvernului francez, care răspunse că submarini să fie pus la dispoziția guvernului italian.— (A. T. I.). * Roma, 24 Sept. — Agenția Stefani comunică din Roma că ambasadorul Rusiei a declarat că submersibilul dispărut fusese în realitate comandat de Rusia în șantierul Fiat din San Giorgio. Din cauza războiului Rusia a rugat șantierul să păstreze acel submersibil- Ambasadorul a declarat că Rusie nu e de loc, amestecată în dispariția semnalată de ziare, a vasului. * Viena, 24 Septembrie. — „Gioranale d’Italia“ află din Ajaccio că submersibilul dispărut din șantierul Fiat la San Georgio a ancorat la Ajaccio, unde a sosit Duminică, submarinul se află sub supravegherea autorităților militare franceze. Se afirmă că un contratorpiliu italian a plecat să ia în stăpânire vasul și să-l escorteze la Spezzia. Lt. Bodin crede că incidentul se datorește exaltațiunea lui Beloni. Mesagero află din Spezzia că lA șantierul Maggiore a sosit noaptea o depeșă din Bastia din partea inginerului Rovelli care se afla pe bordul vasului fugit și care cerea îngăduința de a fi repatriat. Șantierul i-a telegrafiat să dea ordine celuipagiu ori ele a nu se supune lui Belloni și să aștepte pină la sosirea unui torpilor italian care va lua submarinul în stăpînire. CONCENTRĂRI de cavalerie germană lingă Lille Roma 25 Septembrie. Se tellegrafiază din Paris că numeroase forțe de cavalerie germană au fost semnalate în regiunea la est și Nordvest de Lille, între Roubaix și Tournay. Se pare că aceste trupe de cavalerie au de scop să amenințe aripa stingă franceză, sau să o împiedice de a se reuni cu diviziunile belgiene cari au eșit din Anvers. — (A. T. I.) Ora 4 Victoriile austriace in Sugetul Marameșului — COMUNICAT OFICIAL — Viena 25 Septembrie. — Comunicat oficial: ofensiva noastră a avut succes și pe ziua de dri 6 Octombrie, in mici încăerări. Un ofițer de stat major, care a venit din Prezemysl după un sbor îndrăzneț deasupra rîndurilor inimice, spune că apărarea forțăreței continuă cu aceeași ardoare și circumspecțiune. Mai multe eșiri au respins raidurile inimice și uluții prizonieri au fost făcuți. Toate atacurile rusești au fost respinse cu mari perderi. In Carpați nici un inimic nu se mai arată la vest de trecătoarea Vyskov. Lingă Sigetul Maramureșean inimicul a fost respins și orașul a recăzut noaptea trecută în mîinile noastre. Semnat ajutorul de stat major general HOEFER Desfășurarea acțiunei austro-punam In Polonia Roma 25 Septembrie. După informații din izvor rusesc, acțiunea austro-germană în Polonia se va desfășura de aci înainte pe patru coloane, din cari trei vor porni de la Kalisz și Reudzin, localități, cari au fost ocupate de germani chiar de la începutul războiului și se află pe granița Posnaniei, către interiorul Poloniei și Varșovia. O a patra coloană merge cu trupele austro-ungare de-a lungul cursului meridional al Vistulei și va fi ajuns poate la Opatow. (A. T. I.) Credite de ajutor IN PRUSIA Berlin, 25 Septembrie. — Creditul de ajutor pentru Prusia, orientală, care va fi prezentat Dietei se va urca la mai multe sute de milioane mărci. Sate bulgare distruse Sofia 25 Septembrie. Ziarele află din Strumița că trei sate bulgărești din regiunea Tikveș au fost distruse, locuitorii uciși, primarul satului Koreșnik a fost de asemenea ucis cu toți consilierii municipali. Prefectul districtului Negotii» impune tuturor țăranilor un nou impozit forțat mergind pînă la sfift fire de cap de oro. WOO SSPP tendințe pacifice LA CONSTANTINOPOL Roma 23 Septembrie. — Se telegrafiază din Constantinopol că după cit se crede Dardanelele vor f închise pînă la noni ordine,l’elegramele adaogă că se observă că tendințele pacifice prind tot mai mult teren. — (A. T. I.) ruc Mgmr CESPONSCBIL gheqib^m jtafist Luptele franco-germane continuă cu înverșunat — Două comunicate oficiale — Paris, 25 Septembrie. — Comunicatul din 7 Octombrie ora 15:3S spune: luptele continuă pe aripa noastră stingă cu mari violențe, frontul se întinde din regiunea Lens pînă în regiunea Arrentiere unde cavaleria ambelor părți se ciocnește. Pe frontul dintre Somme și Meuse ni e nimic nou de semnalat. In Woevre inimicul a încercat zadarnic noi sforțări spre a opri înaintarea noastră. (Havas). * Berlin* 25 Septembrie. — Mareh stat major anunță pe ziua de octombrie seara. In Franța luptele la aripa noastră dreaptă n’au dat încă un rezultat hotărâtor. Inhaintarea Francezilor în Arguim« și pe frontul dela nordest de Verdun a fost respinsă. Lingă Anvers fortul Brocehem a căzut în mîinile noastre. Ofensiva a trecut de sectorul limitat de fluviul Nethe și se apropie de untura forturilor interioare. O brigadă engleză și trupe belgiene au fost respinse intre linia forturilor exterioare și linia forturilor interioare din Anvers. Patru baterii grele, 52 piese de artilerie de erup, nike mitraliere printre cari unele englezeșri au fost luate pe cîmpul de luptă. Ofensiva rusă în guvernământ»! Szyalki a fost respinsă Rușii au perdut 2700 prizonieri, 9 mitraliere. Tu Polonia în linnei iunie în vest de T.sngoviul am gSvw grvivnîeri. iWoîff««rrfiQ6> |--------------------------- V ^-4